Amateria cz.I | Myst III Exile poradnik Myst III: Exile
Ostatnia aktualizacja: 15 października 2019
Wylądowaliśmy w pięknym, bajkowym zdawałoby się, miejscu. Rozejrzyj się dookoła. Widzisz te lampiony, pagody, pochylnie, pomosty... | |
Idź na wprost po pomoście. Po paru krokach zobaczysz po lewej Księgę J'nanin. Zapamiętaj to miejsce... | |
Wejdź do skalnej groty i zacznij schodzić schodami w dół. | |
Na rozstajach skręć w prawo. Zobaczysz windę. | |
Wjedź windą do góry i spójrz do tyłu. Znajdziesz tam jeszcze kilka kartek z Dziennika Saavedro. | |
Popatrz teraz w stronę morza. Zauważyłeś ciąg pochylni i pomarańczową kulę? Przyjrzyj się jej bardzo dokładnie. | |
Teraz z powrotem do windy i jedziemy w dół. Kiedy z niej wysiądziesz idź w prawo i skieruj się w stronę drewnianych pomostów biegnących tuż przy skalnej ścianie. | |
Idź przed siebie, aż dojdziesz do pomostu, z którego będzie dokładnie widoczne ogromne koło. Do czego może służyć? | |
Obok ciebie stoi coś w rodzaju panelu kontrolnego. Przesuń dźwignię z lewej i podjedź do góry. Teraz przyjrzyj się panelowi, poprzesuwaj i pociągnij dźwignie, zobacz jak toczy się kula. Rozumiesz zasadę działania? | |
Przyjrzyj się teraz ponownie pomarańczowej kuli. | |
Zjedź w dół i przejdź brzegiem w lewo. Zobaczysz pod konstrukcją ukryty domek. Otwórz drzwiczki i wejdź do środka. Zobaczysz tam rozrzucone ćwiartki kuli. Niektóre są z metalu, inne z drewna, a jeszcze inne z kryształu. Teraz musisz je ułożyć w odpowiedniej kolejności. Długo musiałbym ci tłumaczyć, która ćwiartka ile waży. Układaj je na podstawie obok w takiej kolejności: z tyłu dwie ćwiartki drewniane, a z przodu, lewej strony, metalową. | |
Teraz ponownie wróć do panelu kontrolnego i podjedź do góry. Małe dźwigienki po lewej ustaw w takich pozycjach: górna z prawej, a środkowa i dolna po lewej. Następnie pociągnij dźwignię z prawej i patrz, co narobiłeś. Kiedy otworzy się panel, postaraj się zapamiętać ustawienie widocznych w środku słupów. | |
Zrób to szybko, bo inaczej zaraz się zamknie. A widzisz? Koniecznie zapamiętaj też ułożenie sześcianów na zamkniętym panelu. A może lepiej gdzieś sobie odrysujesz? | |
Zjedź w dół i idź w prawo, po pomostach, w stronę miejsca, skąd zaczęła się twoja przygoda w Wieku Amateria. | |
Zejdź po drabince w dół i po ruszaj przed siebie ruchomych pomostach. | |
Po chwili dotrzesz do kamiennych schodów. | |
Wejdź po nich i wzdłuż bazaltowych kolumn idź na wprost, aż po prawej stronie zauważysz zamkniętą bramę. Uważaj, bo łatwo ją przeoczyć. Jest? | |
Dobrze. Na co czekasz? Pchnij ją. Widzisz przed sobą znajomy pulpit? | |
Zaraz tam pójdziemy, nie śpiesz się. Spójrz w prawo, powinno tam leżeć kilka kartek z Dziennika, zgubionych przez Saavedro. Są? Dobrze, zabierz je. | |
Podejdź teraz do panelu. Po lewej masz oczywiście dużą dźwignię. Pociągnij ją i podjedź do góry. Teraz czeka nas mała zabawa. Widzisz u dołu panelu trzy czerwone kołki? |