Edanna cz.II | Myst III Exile poradnik Myst III: Exile
Ostatnia aktualizacja: 15 października 2019
| Pod nią odnajdziesz roślinę, która, jak zapewne podpowiada ci doświadczenie, stanowi pułapkę dla elektrycznej płaszczki. Naciśnij ją. Miałem rację. |
| Obróć się i spójrz na wprost. Ścieżka się rozgałęzia. Skręć w prawo, w kierunku błękitnych orchidei. |
| Podejdź do ostatniej z nich, tej na samym końcu ścieżki. |
| Zajrzyj do niej i skieruj ją w takim kierunku, by światło słoneczne padało na inną orchideę, lekko po prawej na dole. Musisz ją odszukać. |
| Teraz podejdź do środkowej orchidei. Widzisz jak ten kwiat pięknie błyszczy? |
| Spójrz do jego wnętrza i tak nim kieruj, aż ujrzysz przed sobą rozwijany most. Pamiętasz? Rozwijał się, kiedy pociągnąłeś pręcik złotobrązowego kwiatka. Teraz, kiedy światło padnie na niego, stanie się to samo. Zostaw go tak. |
| Wróć teraz do rozwidlenia i zejdź lewą odnogą w dół. |
| Po prawej zobaczysz kolejną roślinę, do której powinieneś przesłać płaszczkę. Udało się? Dobrze. |
| Idź prosto i po chwili zobaczysz znaną ci już machinę, którą posługuje się Saavedro do przesyłania nam wiadomości. Posłuchajmy, co ma do powiedzenia. |
| Coraz bardzie mi żal tego nieszczęśnika... Nie mamy czasu do stracenia, ruszaj w lewo, ścieżką w dół, aż dotrzesz do mostu roślinnego. No, tego rozwijanego, wiesz... Teraz po złotych grzybach do góry. |
| Dotrzesz do dużego kwiatka o złotoczerwonych płatkach. |
| Obejdź go i zajrzyj do środka. Zobaczysz płaszczkę. Niecierpliwi się... Powyżej ujrzysz jeszcze jedną orchideę. Podejdź do niej i spójrz do jej wnętrza. |
| Ustaw ją tak, byś ujrzał złoty kwiat poniżej. Teraz wróć do trzech orchidei po drugiej stronie mostu i spójrz przez tę, która jest na końcu. Wiesz, ta, od której zaczynałeś zabawę z tymi kwiatkami. Skieruj ją teraz w stronę pierwszej orchidei, tej, która dotychczas była bezużyteczna. Kiedy to uczynisz, światło popłynie w stronę płaszczki. |
| Ta, podrażniona, wytworzy prąd, a kwiat uwolni ptaka. Udało się... |
| Ponownie przesuń orchideę, by światło padało na środkową z nich i most się rozwinął. Idź tam i po grzybach do góry. Mniej więcej w połowie, skręć w lewo i wejdź do wnętrza pnia. |
| Schodź powoli w dół. Odwróć się i zabierz karki z Dziennika Saavedro. Księga coraz bardziej się wypełnia... |
| Na dole, lekko po prawej, zobaczysz niebieskie pnącze. Pamiętasz, do czego służy? Działaj. |
| Jesteśmy na samym dnie Edanny. Robi się coraz gęściej... |
| Idź ścieżką na wprost, mijając schody po prawej. Po chwili ujrzysz oświetlony niebieskim światłem gigantyczny kwiat. Nie znam się na kwiatkach, ale wygląda na olbrzymi kwiat lotosu. |
| Miń go i idź cały czas do góry, aż dojdziesz do znanej ci już błękitnej orchidei. Pamiętasz, do czego służyła? |
| Za jej pomocą przenieś promień światła w taki sposób, by oświetliła czubek lotosu, który znajduje się poniżej. Podniosą się wówczas dwa pręciki. |
| Zejdź teraz w dół i po kilku krokach, skręć w prawo. Zobaczysz otwarty kwiat lotosu, nad którym brzęczy rój owadów. |
| Zaraz za wejściem znowu skręć w prawo. Dojdziesz do rośliny, która dotknięta podniesie się i zasłoni światło. |
| Lotos zamknie się. Cofnij się i obok kwiatka idź, aż zobaczysz niebieski, powalony pień. Pod nim zauważysz zapewne okrągłą roślinę, która po naciśnięciu wyrzuca z siebie chmurę zarodników. Naciśnij ją. |
| Obok lotosu jest podobna roślina, tylko dużo większa. Ją również powinieneś lekko przycisnąć. Zauważyłeś, co stało się z owadami? |
| Teraz obróć się do tyłu i wejdź do środka oświetlonego błękitnym światłem pnia. |
| Idź przed siebie, aż zobaczysz porzucone kartki. Bałaganiarz z tego Saavedro, przecież to kartki z jego Dziennika. |
| Idź dalej przed siebie, a potem zacznij się wspinać do góry. W pewnym momencie, u samego wierzchołka rośliny zauważysz pręciki, które będziesz mógł nacisnąć. |
| W powietrze wyleci chmura pyłku. A potem pojawi się ptak... |
| Czeka cię fantastyczna podróż. |
| Wylądowałeś w gnieździe ptaka. Nie bój się, nic ci nie grozi, wszak uwolniłeś jego potomstwo. |
| Ale, żeby nie drażnić niepotrzebnie stworzenia, obróć się w lewo i wyjdź z gniazda. |
| Oto odnaleźliśmy kolejny symbol. Saavedro nie będzie zadowolony... |
| Tuż obok, na wprost leży Księga J'nanin. Za jej pomocą wrócimy na tę skalistą wyspę. |