Edanna cz.II | Myst III Exile poradnik Myst III: Exile
Ostatnia aktualizacja: 15 października 2019
Pod nią odnajdziesz roślinę, która, jak zapewne podpowiada ci doświadczenie, stanowi pułapkę dla elektrycznej płaszczki. Naciśnij ją. Miałem rację. | |
Obróć się i spójrz na wprost. Ścieżka się rozgałęzia. Skręć w prawo, w kierunku błękitnych orchidei. | |
Podejdź do ostatniej z nich, tej na samym końcu ścieżki. | |
Zajrzyj do niej i skieruj ją w takim kierunku, by światło słoneczne padało na inną orchideę, lekko po prawej na dole. Musisz ją odszukać. | |
Teraz podejdź do środkowej orchidei. Widzisz jak ten kwiat pięknie błyszczy? | |
Spójrz do jego wnętrza i tak nim kieruj, aż ujrzysz przed sobą rozwijany most. Pamiętasz? Rozwijał się, kiedy pociągnąłeś pręcik złotobrązowego kwiatka. Teraz, kiedy światło padnie na niego, stanie się to samo. Zostaw go tak. | |
Wróć teraz do rozwidlenia i zejdź lewą odnogą w dół. | |
Po prawej zobaczysz kolejną roślinę, do której powinieneś przesłać płaszczkę. Udało się? Dobrze. | |
Idź prosto i po chwili zobaczysz znaną ci już machinę, którą posługuje się Saavedro do przesyłania nam wiadomości. Posłuchajmy, co ma do powiedzenia. | |
Coraz bardzie mi żal tego nieszczęśnika... Nie mamy czasu do stracenia, ruszaj w lewo, ścieżką w dół, aż dotrzesz do mostu roślinnego. No, tego rozwijanego, wiesz... Teraz po złotych grzybach do góry. | |
Dotrzesz do dużego kwiatka o złotoczerwonych płatkach. | |
Obejdź go i zajrzyj do środka. Zobaczysz płaszczkę. Niecierpliwi się... Powyżej ujrzysz jeszcze jedną orchideę. Podejdź do niej i spójrz do jej wnętrza. | |
Ustaw ją tak, byś ujrzał złoty kwiat poniżej. Teraz wróć do trzech orchidei po drugiej stronie mostu i spójrz przez tę, która jest na końcu. Wiesz, ta, od której zaczynałeś zabawę z tymi kwiatkami. Skieruj ją teraz w stronę pierwszej orchidei, tej, która dotychczas była bezużyteczna. Kiedy to uczynisz, światło popłynie w stronę płaszczki. | |
Ta, podrażniona, wytworzy prąd, a kwiat uwolni ptaka. Udało się... | |
Ponownie przesuń orchideę, by światło padało na środkową z nich i most się rozwinął. Idź tam i po grzybach do góry. Mniej więcej w połowie, skręć w lewo i wejdź do wnętrza pnia. | |
Schodź powoli w dół. Odwróć się i zabierz karki z Dziennika Saavedro. Księga coraz bardziej się wypełnia... | |
Na dole, lekko po prawej, zobaczysz niebieskie pnącze. Pamiętasz, do czego służy? Działaj. | |
Jesteśmy na samym dnie Edanny. Robi się coraz gęściej... | |
Idź ścieżką na wprost, mijając schody po prawej. Po chwili ujrzysz oświetlony niebieskim światłem gigantyczny kwiat. Nie znam się na kwiatkach, ale wygląda na olbrzymi kwiat lotosu. | |
Miń go i idź cały czas do góry, aż dojdziesz do znanej ci już błękitnej orchidei. Pamiętasz, do czego służyła? | |
Za jej pomocą przenieś promień światła w taki sposób, by oświetliła czubek lotosu, który znajduje się poniżej. Podniosą się wówczas dwa pręciki. | |
Zejdź teraz w dół i po kilku krokach, skręć w prawo. Zobaczysz otwarty kwiat lotosu, nad którym brzęczy rój owadów. | |
Zaraz za wejściem znowu skręć w prawo. Dojdziesz do rośliny, która dotknięta podniesie się i zasłoni światło. | |
Lotos zamknie się. Cofnij się i obok kwiatka idź, aż zobaczysz niebieski, powalony pień. Pod nim zauważysz zapewne okrągłą roślinę, która po naciśnięciu wyrzuca z siebie chmurę zarodników. Naciśnij ją. | |
Obok lotosu jest podobna roślina, tylko dużo większa. Ją również powinieneś lekko przycisnąć. Zauważyłeś, co stało się z owadami? | |
Teraz obróć się do tyłu i wejdź do środka oświetlonego błękitnym światłem pnia. | |
Idź przed siebie, aż zobaczysz porzucone kartki. Bałaganiarz z tego Saavedro, przecież to kartki z jego Dziennika. | |
Idź dalej przed siebie, a potem zacznij się wspinać do góry. W pewnym momencie, u samego wierzchołka rośliny zauważysz pręciki, które będziesz mógł nacisnąć. | |
W powietrze wyleci chmura pyłku. A potem pojawi się ptak... | |
Czeka cię fantastyczna podróż. | |
Wylądowałeś w gnieździe ptaka. Nie bój się, nic ci nie grozi, wszak uwolniłeś jego potomstwo. | |
Ale, żeby nie drażnić niepotrzebnie stworzenia, obróć się w lewo i wyjdź z gniazda. | |
Oto odnaleźliśmy kolejny symbol. Saavedro nie będzie zadowolony... | |
Tuż obok, na wprost leży Księga J'nanin. Za jej pomocą wrócimy na tę skalistą wyspę. |