Rozdział 2 - Na tropie świadka | Śledztwa główne | Murdered Śledztwo Zza Grobu poradnik Murdered: Śledztwo Zza Grobu
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Rozdział 2 - Na tropie świadka
Znajdujesz się w kościele. Pierwsze pytanie w śledztwie brzmi: gdzie jest świadek? Na prawo od wejścia, pod schodami skorzystaj z opcji ujawnij i zbierz(Piła). Aktywujesz zadanie poboczne "Upiór z dzwonnicy" z sekcji "Opowieści o duchach". Idź dalej, w głąb kościoła. Podejdź do ducha mężczyzny i do kobiety siedzących w ławce, na prawo, z tyłu. Możesz opętać kobietę, a z duchem porozmawiać. Wybierz kwestię: To nie może zbyt dobrze pachnieć. Możesz opętać też parę siedzącą na lewo, z przodu i dziewczynę, na prawo od nich. Na parterze kościoła, po prawej stronie, patrząc od wejścia, nieopodal ławek, wybierz ujawnij i przyjrzyj się. Musisz teraz zdecydować, która ze znalezionych wskazówek w mieszkaniu w kamienicy, pomoże Ci pchnąć śledztwo do przodu. Wybierz: Kościół. Zadanie główne "Zbadaj kościół i znajdź świadka" zostanie ukończone. Rozpocznie się kolejne zadanie
"Znajdź wejście na strych"
Musisz znaleźć sposób, aby dostać się na strych. To zadanie stanie się aktywne po udzieleniu odpowiedzi na pytanie, która z odnalezionych wskazówek w mieszkaniu na ostatnim piętrze kamienicy pomoże Ci ustalić, gdzie jest świadek.
Zdobędziesz wskazówkę: Strych kościoła do sprawy: Kościół. Jest to 1 z 8 wskazówek, które możesz uzyskać. Po środku nawy kościoła, na lewo od pierwszego rzędu ławek(patrząc od wejścia) na podłodze siedzi duch dziewczyny. Porozmawiaj z nim. Nieopodal znajduje się czerwone pole. Gdy na nie wejdziesz i nie naciśniesz szybko kombinacji dwóch klawiszy(losowych) to zginiesz. Blokuje ono też wejście na balkon. Na szczęście są dwa wejścia(schody naprzeciwko). Na lewo i na prawo ołtarza są drzwi z napisem - Rectory(Probostwo). W korytarzu na lewo dalszą drogę blokuje tajemnicza siła. Zwróć uwagę na sprzątającego mężczyznę. Może on się stać przepustką do pokonania przeszkody. Opętaj go, kiedy się zbliży, a potem poczekaj, aż minie przeszkodę i wyjdź z opętania. W ten o to sposób znajdziesz się po drugiej stronie.
Wróć się(ten sam sposób na przedostanie się przez pułapkę) do wejścia. Skorzystaj ze schodów, tych niezablokowanych i dostań się na balkon. W tej chwili interesuje Cię on tylko pod kątem zadań pobocznych. Następnie znów opętaj sprzątającego mężczyznę i przejdź przez niebezpieczne pole. Idź do przodu, a włączy się scenka i zadanie główne "Znajdź wejście na strych" zostanie ukończone. Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Znajdź kota"
Zadanie to stanie się aktywne po przejściu przez pole z tajemniczą siłą, po opętaniu sprzątającego mężczyzny. Wróć do korytarza, gdzie spotkałeś sprzątającego księdza. Wejdź przez drzwi Rectory(naprzeciw złowrogiej siły). Przed windą wybierz ujawnij, a pojawi się dziewczyna. Teraz kliknij na przyjrzyj się. Pojawi się na ekranie pytanie retoryczne: czy dziewczyna jedzie na górę? Przejdź przez drzwi(w wejściu leży kot) naprzeciw łazienki. Znajdziesz się w kuchni. Możesz czytać w myślach przebywających tu ludzi. Przejdź do pomieszczenia na lewo i przez ścianę z otworem obserwuj demona. Gdy będzie odwrócony plecami, szybko wejdź do jadalni i zajdź go od tyłu. Powinieneś go wykończyć.
Wyjdź przez drzwi po wschodniej stronie pomieszczenia, obok mrocznej energii. Znajdziesz się w korytarzu, zauważ, że droga na górę po schodach jest zablokowana przez złowrogą energię. Drzwi po północnej stronie prowadzą do nawy, ale jak już wiesz droga jest zablokowana przez tajemniczą energię. Na wschód od nich wejdź do pomieszczenia z Telewizorem. Możesz skorzystać z usług ducha(Poltergeist) żeby włączyć na chwilę urządzenie. Wyjdź przez drzwi po stronie północnej, a znajdziesz się w pomieszczeniu, w którym możesz opętać dwie kobiety. Z niego jest wyjście wprost na dziedziniec. W międzyczasie powinieneś zdobyć osiągnięcie: "Kolekcjoner 50". Udało Ci się zebrać 50 przedmiotów kolekcjonerskich. Zauważ, ze z dziedzińca możesz dostać się do korytarza z windą i kotem. Udaj się tam. W wejściu do kuchni wyleguje się kot. Opętaj go, a zadanie główne "Znajdź kota" zostanie wykonane. Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Dostań się na strych"
To zadanie stanie się aktywne po znalezieniu i opętaniu kota. Zdobędziesz osiągnięcie: "Opętanie kota". Gdy widzisz białą smugę, oznacza to, że możesz skoczyć. Kot skacze automatycznie, trzeba się tylko rozpędzić.
Wejdź do kuchni i skieruj swoją uwagę na otwór wentylacyjny, przy którym stoi dwóch mężczyzn. Po przejściu prze niego, znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie leżała Piła. Wskocz przez otwór w ścianie, a znajdziesz się w jadalni. Wskocz nas szafę, przy drabinie, a potem na kolejny mebel. Wejdź w kanał wentylacyjny. Idź prosto i skręć w prawo, zeskocz. Znajdziesz się w pokoju z wózkiem inwalidzkim i wyjściem na dziedziniec. Wskocz na stos cegieł i przejdź po deskach na drewniany pomost. Idź w lewo po deskach i wskocz na wyższy murek. Teraz wspinaj się po pnączach na górę. Na górze skieruj się w prawo i przejdź po gałęziach drzewa, na kolejny pomost z desek. Wskocz na metalowy gzyms i idź nim do końca i wskocz na przeszkodę. Zeskocz, dojdź do pnączy i wspinaj się na górę.
Dojdź do uchylonego okna i wejdź przez nie. Zadanie "Dostań się na strych" zostanie wykonane. Przerwij opętanie zwierzęcia. Jesteś na strychu, na lewo jest tajemnicza siła. Przejdź przez drzwi na prawo. Masz ustalić: co świadek wie. Rozpocznie się zadanie główne
"Dowiedz się, co wie świadek"
To zadanie stanie się aktywne po dostaniu się na strych i spotkaniu świadka. Musisz dowiedzieć się, co na interesujący Cię temat wie dziewczyna. Masz 1 z 8 wskazówek do sprawy: Kościół. Opętaj dziewczynę i wybierz: wpłyń. Musisz wybrać taką wskazówkę, która sprawi, że kobieta pomyśli o Dzwonniku. Wybierz: Ukrywający się świadek. Możesz teraz pytać świadka, jest on medium. Wybierz następujące pytania:
- dlaczego morderca miałby cię szukać?
- Szukał twojej matki?
- gdzie twoja mama?
- dlaczego tam nie mieszkasz?
- dlaczego byłaś dzisiaj w mieszkaniu?
- O co ci chodzi z tymi "przyzwoitymi zarobkami"?
- znasz mordercę?
Po rozmowie ukończysz zadanie główne "Dowiedz się, co wie świadek". Rozpocznij śledztwo: Wytrop świadka. Nie możesz zgubić świadka, tylko on może Cię doprowadzić do Dzwonnika. Jednocześnie rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Opuść strych"
To zadanie stanie się aktywne, po rozmowie ze świadkiem. Musisz znaleźć sposób, na opuszczenie strychu.
W międzyczasie zdobędziesz wskazówki do sprawy Kościół:
- Motyw mordercy
- Zbiegły świadek
- Zaginiona matka świadka
- Liścik matki świadka
- Tożsamość mordercy
- Potworny krzyk
Opętaj kota i zeskocz z okna w następnym pokoju, zakładając, ze jesteś w pomieszczeniu, w którym rozmawiałeś ze świadkiem. Znajdziesz się na dziedzińcu. Wyjdź z trybu opętania. Możesz skorzystać tylko z drzwi do pokoju, gdzie są dwie kobiety i stoi wózek inwalidzki. Wyjdź z probostwa, a włączy się scenka i ukończysz zadania główne "Opuść strych". Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Ścigaj świadka"
Będzie ono aktywne, gdy wyjdziesz z probostwa. Masz odnaleźć dziewczynę, z którą rozmawiałeś na strychu. Przy pomocy ducha(Poltergeist) przejmij kontrolę nad odkurzaczem, wtedy podejdzie ksiądz. Opętaj go i przedostań na drugą stronę znanej Ci już pułapki.
Gdy wejdziesz do nawy, napotkasz dwa demony. Ukryj się białej poświacie, nakieruj kamerę na kruka i wybierz: odwróć uwagę. Demon zajmie się krukiem, a ty wyjdź z poświaty, zajdź go od tyłu i zlikwiduj. Zostanie Ci jeszcze jeden, przy wejściu do kościoła. Schowaj się w poświacie, jak najbliżej potwora i skieruj kamerę na ławkę, na której znajduje się kruk. Odwróć uwagę demona, wyjdź z poświaty i zabij go. Teraz już nic nie powstrzyma Cię od wyjścia z kościoła. Musisz wybrać wskazówkę, która odpowie na pytanie: gdzie poszła dziewczyna? Prawidłowa wskazówka to: Liścik matki świadka. Zdobędziesz wskazówkę: Cel świadka do sprawy Kościół. Masz już wszystkie 8 wskazówek. Zakończy się zadanie główne "Ścigaj świadka". Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Dostań się na posterunek"
Zadanie to będzie aktywne, po ustaleniu, gdzie udał się świadek. Masz dotrzeć do posterunku Policji. Zdobędziesz osiągnięcie: "Prowizoryczne sanktuarium". Odnalazłeś świadka i zdobyłeś od niego informację.
Przejdź się teraz ulicami Salem i pozbieraj przedmioty. Masz aktywną nową umiejętność usuwania, co pozwoli Ci się dostać w niedostępne wcześniej miejsca. Gdy zbierzesz 75 przedmiotów, odblokujesz osiągniecie: "Kolekcjoner 75". Niestety brakuje Ci jeszcze jednej mocy i kilku przedmiotów nie będziesz mógł zebrać. Spokojnie, przyjdzie czas na to później. Udaj do miejsca, gdzie znajduje się rozbity samochód(tam aktywowałeś zadania poboczne "Nieopodal stacji benzynowej"). Idź ulicą, przy której na lewo zaparkowany jest zielony van. Dojdź do muru i skręć w prawo. Dojdziesz do skweru z działem. Przetnij go na ukos, w kierunku północno-zachodnim. W ten o to sposób znajdziesz się na skwerze, gdzie na prawo zaparkowane są trzy samochody. Nieopodal nich jest śmietnik i zaułek. Znajdziesz tam Tablicę, dzięki której aktywujesz zadania poboczne "Procesy czarownic".
Zostały Ci do wykonania dwa zadania poboczne, które zlecają duchy. Są one możliwe do aktywowania podczas rozdziału 1. Z uwagi na to, że dysponujesz teraz większymi mocami, zalecane jest wykonanie ich właśnie w tym momencie. Zadanie poboczne "Stocznia" aktywujesz podchodząc i zagadując do kobiety na plaży, blisko kościoła. Stoi ona blisko pomostu, który możesz ujawnić, dzięki swoim mocom. Udaj się teraz w okolice cmentarza. Naprzeciw bramy spotkasz ducha kobiety. Zacznij z nim rozmawiać, a aktywujesz zadanie poboczne "Wzgardzona". Wykonaj oba zadania. Udaj się teraz na Posterunek Policji. Znajduje się on w pobliżu stacji benzynowej, gdzie wykonałeś zadania poboczne "Nieopodal stacji benzynowej". Przejdź przez policyjny parking i wejdź przez otwarte drzwi. Ukończysz zadanie główne "Dostań się na posterunek". Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Zbadaj pokój narad"
Zadanie to aktywujesz docierając na Posterunek Policji. Musisz pomyszkować po pokoju, w którym się znalazłeś. Masz za zadanie dowiedzieć, czy są jakieś nowe tropy w dotyczącym Cię śledztwie.