Rozdział 1 - Nowe umiejętności | Śledztwa główne | Murdered Śledztwo Zza Grobu poradnik Murdered: Śledztwo Zza Grobu
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Rozdział 1 - Nowe umiejętności
Twoje pierwsze śledztwo będzie polegało nie tylko na dokładnym zbadaniu przedmiotów znajdujących się na miejscu zbrodni. Będziesz musiał skorzystać z nowych zdolności, których nie miałeś, jako żywy człowiek. Chodzi tu o: czytanie w myślach, czy wpływanie na myśli innych ludzi. Jak już wspomniano twoim zadaniem jest odkrycie 8 wskazówek.
Najpierw przyjrzyj się swoim Zwłokom, które leżą na ziemi. Zdobędziesz pierwszą wskazówkę: moja śmierć do sprawy ulica. Możesz przeczytać ją w menu wskazówek. Skorzystaj z mocy opętania i wejdź do umysłu policjanta przesłuchującego kobietę na północy - trzyma on w ręku notatnik. Wybierz z dostępnych opcji czytanie w myślach. Zdobędziesz w ten sposób trofeum: "Czytający w myślach" - za pierwsze udane poznanie cudzych myśli. Przerwij opętanie(klawisz powrotu) i opętaj kobietę, z którą funkcjonariusz rozmawia. Wybierz opcję: wpłyń, możesz wskazać na kwestię, o których pomyśleć ma kobieta znajdująca się chwilowo pod Twoim wpływem. Na razie odkryłeś za mało wskazówek. Przerwij opętanie i zajmij się dalszym zbieraniem dowodów. Przyjrzyj się dowodowi, które Policja oznaczyła numerkiem 2 - Potłuczone szkło. Zdobędziesz wskazówkę: potłuczone szkło. Idź do dowodu rzeczowego numer 3 - jest to Broń. Przyjrzyj się jej, a zdobędziesz wskazówkę numer 3: mój pistolet. Obejrzyj dowód 4 - to Papieros. W ten o to sposób odkryjesz wskazówkę: Papieros. Dowód numer 5 to Łuska. Wskazówka Łuski zostanie odkryta.
Opętaj Policjanta, który stoi na wschód od wejścia do budynku, z którego wypadłeś. Wybierz opcję zajrzyj. Zobaczysz trzy zapiski w kolumnie w notatniku Funkcjonariusza. Gdy przeczytasz informację o broni, zdecyduj, że ta informacja jest najbardziej odpowiednia, odblokujesz 6 wskazówkę: broń mordercy. Podsłuchaj Policjantów rozmawiających na zachód od stróża prawa przesłuchującego kobietę. W ten o to sposób zdobędziesz wskazówkę: Dzwonnik. Opętaj jeszcze raz niewiastę, którą usiłuje przesłuchać Twój kolega po fachu. Wybierz opcję: wpłyń, a następnie wskazówkę Dzwonnik. Zdobędziesz wszystkie 8 wskazówek. Zakończ śledztwo(klawisz podsumowania śledztwa) - zdobędziesz trofeum: "Śledczy". Zdobędziesz je za pierwsze rozwikłane śledztwo. Ukończysz quest główny "Zbadaj miejsce zbrodni". Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Wejdź na ostatnie piętro"
Musisz wejść do budynku, z którego zostałeś wypchnięty. To zadanie stanie się dostępne po rozwiązaniu pierwszego śledztwa. Nadarzy się okazja, bo do środka wejdzie mężczyzna. Gdy wejdziesz do środka wybierz: kamienica. Znajdujesz się na parterze budynku.
Zauważ, że ze ściany na prawo wyszedł duch. Udaj się za nim, przenikając przez ścianę. Zbliż się do niego i porozmawiaj. Przeniknij przez drzwi na lewo od ducha. Możesz opętać i czytać w myślach mężczyzny oglądającego telewizję i kobiety stojącej przy oknie. Wróć na korytarz. Idź na północ i przejdź przez drzwi na prawo, z napisem Laundry(pralnia). Podejdź do bojlera w rogu pomieszczenia. W ten sposób aktywujesz quest poboczny "Wilgotny grób" z sekcji "Opowieści o duchach". Musisz zebrać 7 bojlerów, żeby odblokować historię. Naprzeciwko w boksie stoi duch kobiety. Porozmawiaj z nią(pomóż). Aktywujesz zadanie poboczne "Mieszkanie IA". Od razu je wykonaj. Wejdź teraz w duże drzwi na wschód od wejścia do budynku. Dojdź do ściany z obrazem i skoncentruj swą uwagę na wiszącym plakacie. Aktywujesz w ten sposób zadanie poboczne "Informacje o zabójcy". W głębi korytarza napotkasz kobietę i mężczyznę. Opętaj ich i czytaj w ich myślach. Idź prosto korytarzem, aż dojdziesz do schodów. Wejdź po nich na górę i skorzystaj z drzwi oznaczonych 2F. Znajdujesz się na pierwszym piętrze. Wejdź przez ścianę na prawo do mieszkania 2A. Znajdujesz się w sypialni. Przejdź do pokoju, gdzie przy stole trzy osoby grają w karty.
Możesz ich opętać, żeby czytać w ich myślach. Wróć na korytarz i wejdź do mieszkania 2B(tabliczka z numerem znajduje się na drzwiach). W pierwszym pokoju przy oknie stoi kobieta. Możesz ją opętać i dowiedzieć się, o czym myśli. Przejdź do pokoju na prawo i w jego końcu pogadaj z duchem mężczyzny(stoi on przy koniu na biegunach). Wybierz kwestię: lubisz straszyć dzieci?. Nic więcej tu nie zdziałasz. Udaj się w kierunku schodów na następne piętro. Spotkasz demona, przed którym uciekniesz do pokoju z koniem na biegunach. Jeżeli szybko się nie schowasz, to zginiesz. Ukryć się możesz w białej poświacie(klawisz opętania). Możesz przemieszczać się między poświatami. Potwór może sprawdzać kryjówki, jedynym wyjściem jest ucieczka do następnej poświaty. Jeżeli monstrum Cię nie znajdzie, to odejdzie. Możesz korzystać z umiejętności, która pozwala Ci widzieć demony przez ściany. Żółte światełko oznacza kierunek, w który zwrócony jest demon. Jeżeli chcesz pozbyć się go, musisz podejść do niego od tyłu i trzymając przycisk odpowiadający za opętanie, nacisnąć jednocześnie dwa losowe przyciski. Próba zabicia demona, może okazać się nieudana. Musisz wtedy uciekać do kryjówki(biała poświata). Zauważ, że duch mężczyzny, z którym niedawno rozmawiałeś zniknął.
Korzystając z trybu widzenia przez ściany, poczekaj, aż potwór będzie odwrócony plecami. Zajdź go od tyłu i zlikwiduj. Droga na drugie piętro będzie otwarta. Zdobędziesz osiągniecie: "Egzorcysta". Udaj się po schodach na drugie piętro i przejdź przez drzwi oznaczone 3F. Na tym piętrze grasują dwa demony. Dzięki trybowi widzenia demonów(tryb wyczuwania) zlokalizuj pierwszego. Porusza się on po korytarzu na lewo od wejścia. Gdy będzie odwrócony, zajdź go od tyłu i zabij. Drugi z przeciwników krąży wyłącznie po ostatnim odcinku korytarza, naprzeciwko schodów prowadzących na ostatnie piętro. Na razie się nim nie przejmuj. Wejdź do mieszkania 3B. Przejdź do małego pokoju i skorzystaj z usług Poltergeista, żeby za jego pomocą na chwilę włączyć telewizor. Odblokujesz osiągnięcie: "Poltergeist". Przejdź do drugiego pokoju i porozmawiaj z duchem siedzącym przed Telewizorem.
Wyjdź z mieszkania, na lewo od klatki schodowej, w korytarzu na podłodze leży Kartka. Podnieś ją, a aktywujesz zadanie poboczne: "Przemyślenia Julii". Wejdź do mieszkania 3A, gdzie możesz za pomocą Poltergeista włączyć Telewizor. W łazience w wannie jest duch. Porozmawiaj z nim i wybierz kwestię: dlaczego to zrobiłeś? Przejdź do sypialni, gdzie możesz opętać parę. Nic to jednak nie da. W sypialni, na ścianie z kaloryferem wybierz ujawnij. Aktywujesz zadanie poboczne: "Wiadomości zmarłej". Korzystając z trybu wyczuwania, poczekaj aż demon koło klatki schodowej będzie odwrócony. Przejdź wtedy przez ścianę, na której ujawniłeś wiadomość, zajdź go od tyłu i zabij. Możesz teraz spokojnie udać się schodami na trzecie piętro. Znajdujesz się na ostatnim piętrze kamienicy. Pełno tu Policji i cywilów. Zbliż się do dwóch duchów na końcu korytarza, przy oknie. Gdy się zbliżysz znikną. Wejdź do mieszkania na prawo, patrząc od klatki schodowej - 4A. Zadania główne "Wejdź na ostatnie piętro" zostanie wykonane. Rozpocznie się kolejny quest główny
"Poszukaj w mieszkaniu śladów Dzwonnika"
Musisz dowiedzieć się jak najwięcej o mordercy. Zadanie to aktywujesz wchodząc do mieszkania 4A, na ostatnim piętrze kamienicy. Na początek masz za zadanie poszukać odpowiedzi na pytanie: po co morderca tu przyszedł? Do znalezienia odpowiedzi na to pytanie potrzebujesz 10 wskazówek. Do zaliczenia questu głównego, będziesz potrzebował potem jeszcze 4 podpowiedzi. Razem będzie ich, więc 14. Będziesz też przy okazji szukał tropów do sprawy: Mieszkanie 4A(16 wskazówek do odkrycia). Pierwszy dostarczy Ci Funkcjonariusz Baxter. Mianowicie chodzi o wskazówkę: Baxter szuka dziewczyny. Wystarczy, że obejrzysz scenkę przerywnikową, po wejściu do mieszkania.
Na prawo od wejścia wybierz ujawnij, a pojawi się sylwetka mężczyzny. Kliknij na: analizuj szczegóły. Musisz wybrać z dostępnych informacji te, które odpowiedzą na pytanie co morderca robił w mieszkaniu. Wybierz: szuka kogoś/czegoś oraz ma wyraźny cel. W ten o to sposób zdobędziesz wskazówkę: Morderca szukający czegoś, do sprawy Mieszkanie 4A. Jednocześnie będzie to pierwsza wskazówka, z 10, która przybliży Cię do znalezienia odpowiedzi na pytanie: po co morderca tu przyszedł. Następne 9 będą zaliczone na poczet sprawy: Mieszkanie 4A i do odpowiedzi na wspomniane wcześniej pytanie. Możesz wrócić na korytarz i opętać gapiów i Policjantów i czytać w ich myślach. Wróć do mieszkania. Zauważ, ze możesz opuścić budynek przez okno, ale najpierw musisz dokończyć dochodzenie. Możesz opętać Policjanta ślęczącego nad zdjęciami i czytać mu w myślach. Udaj się do pomieszczenia na północ od wejścia. Na podłodze stoi gitara. Na prawo od drzwi wybierz: ujawnij i analizuj szczegóły. Musisz znaleźć odpowiedź na pytanie: co robiła dziewczyna? Wybierz: ukrywa się, wystraszona, obserwuje. Zdobędziesz wskazówkę: Ukrywający się świadek do sprawy Mieszkanie 4A i do odpowiedzi na pytanie: po co morderca tu przyszedł?
Przyjrzyj się broni leżącej na podłodze, nieopodal wejścia do mieszkania. Oznaczona jest, jako dowód numer 7. Zdobędziesz wskazówkę: Prezent od matki. Na północ od Policjanta leży dowód oznaczony numerem 8. Zdobędziesz wskazówkę: Ślady walki. Na wschód leży dowód oznaczony 9. Zdobędziesz wskazówkę: Uszkodzona ściana. Przyjrzyj się taśmie oklejającej okno, przez które wypadłeś - dowód oznaczony literką 6. Zdobędziesz wskazówkę: Roztrzaskane okno. Na blacie koło zlewu, w kuchni znajdziesz Książkę. Aktywujesz zadanie poboczne: "Wspomnienia konsultantki". Na blacie pomiędzy kuchenką, a lodówką zwróć uwagę na Formularz - wybierz opcję zbadaj szczegóły. Zdobędziesz wskazówkę: Formularz zaginięcia. W północno-wschodnim rogu pokoju, do którego wchodzi się przez drzwi wejściowe znajduje się Książka. Przyjrzyj się jej, a odkryjesz wskazówkę: Księga o duchach. W pokoju na wschód od wejścia, w rogu pokoju(koło lampy) znajduje się Torba podróżna. Przyjrzyj się jej - wskazówka: Spakowane bagaże.
W tym samym pokoju, obok przewróconego stołka, leżą rozrzucone Kartki. Przyjrzyj się im, a wejdziesz w posiadanie wskazówki: Tajemnicze szkice. Zakończ śledztwo dotyczące kwestii: po co morderca tu przyszedł? Masz już 10 wskazówek(do sprawy Mieszkanie 4A masz 11 podpowiedzi). Wśród dostępnych opcji wybierz: morderca szukający czegoś, ukrywający się świadek. Zdobędziesz wskazówkę: prawdopodobny cel do sprawy Mieszkanie 4A i przybliżysz się do zaliczenia questu głównego "Poszukaj w mieszkaniu śladów Dzwonnika". Masz już 11 z 14 wskazówek potrzebnych do ukończenia celu głównego. Masz za zadanie odnaleźć odpowiedź na kolejne pytanie: dokąd poszła dziewczyna? Przyjrzyj się Fotografiom, które ogląda gliniarz. W ten o to sposób zdobędziesz wskazówkę: zasłonięte zdjęcia. Opętaj go i wybierz opcję wpłyń. Musisz zdecydować, co spowoduje, że Funkcjonariusz odsłoni Zakryte zdjęcia. W menu kliknij na: Zasłonięte zdjęcia. W grze jest błąd, który powoduje, że gra po wybraniu opcji: Zasłonięte zdjęcia, nie wyświetla filmiku. Jedynym sposobem jest rozegranie tego śledztwa jeszcze raz(cofnięcie się do ostatniego punktu kontrolnego. Przyjrzyj się Zdjęciom, leżącym na blacie i wybierz opcję: zbadaj szczegóły.
Pamiętaj, że możesz doznać wizji, kiedy wchodzisz w interakcję z przedmiotami. Musisz tylko namierzyć wtedy źródło dźwięku. Teraz masz za cel, wybrać spośród trzech możliwych odpowiedzi, tę prawdziwą. Do wyboru masz: akta, matka, ksiądz. Wybierz księdza. Zdobędziesz wskazówkę: kościół. Twój świadek znajduje się w kościele. Masz już 14 na 14 możliwych podpowiedzi - zakończ śledztwo. Zdobędziesz w ten sposób wskazówkę: Jedyny trop i sprawa Mieszkanie 4A też zostanie zakończona. Zadanie główne "Poszukaj w mieszkaniu śladów Dzwonnika" zostanie ukończone. Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Wyjdź z mieszkania"
Zadanie to aktywujesz po odnalezieniu wszystkich podpowiedzi w mieszkaniu 4A, na ostatnim piętrze kamienicy. Musisz opuścić kamienicę. Wejdź do pokoju z gitarą i podejdź do okna, wybierz opcję wyjdź. Cel główny "Wyjdź z mieszkania" zostanie ukończony. Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Znajdź sposób, aby dostać się do kościoła"
Zadanie to stanie się aktywne po opuszczeniu mieszkania 4A przez okno. Masz znaleźć drogę do kościoła. Rozpocznie się nowe śledztwo: znajdź świadka. Zauważ też, że w międzyczasie odblokowałeś osiągnięcie: "Jeden z nas" - odkryłeś, że na miejscu zbrodni był świadek.
Czas, aby pozwiedzać Salem i zebrać parę przedmiotów i wykonać quest poboczny. Idź prosto i wyjdź z uliczki. Wskaźnik z lewej strony ekranu, informuje Cię ile metrów jest do kościoła. Na prawo zobaczysz kapelusz, podejdź do niego i wybierz ujawnij, a potem analizuj moje życie. Aktywujesz quest poboczny: "Moje życie". Podsłuchaj dwóch gliniarzy przy radiowozie. Aktywujesz quest poboczny: "Prawda o Baxterze". Wróć na miejsce zbrodni i udaj się ulicą w lewo. Miń radiowozy i vana. Skręć w lewo w następną ulicę, na ławce siedzi dziewczyna. Idź ulicą, skręć w skwer na prawo. Po środku stoi działo. Wyjdź ze skweru wyjściem na wschód. Na końcu ulicy przy rozbitym samochodzie stoi duch mężczyzny. Wybierz opcję pomóż, a aktywujesz zadanie poboczne: "Nieopodal stacji benzynowej". Wykonaj od razu to zadanie. Nieopodal jest drugi skwer z działem. W jego północnej części stoi Tabliczka. Podejdź do niej i wybierz: zbierz. Aktywujesz tym samym zadanie poboczne "Historia Salem". Dojdź do stacji benzynowej i udaj się na wschód i przejdź przez palący się dom. Idź na cmentarz, pod drodze miniesz dziewczynę siedzącą przy stoliku i skręcisz w prawo. Udaj się ulicą naprzeciwko cmentarza, a wrócisz na miejsce zbrodni. Nieopodal radiowozu, skorzystaj z opcji ujawnij i zbierz. Aktywujesz zadanie poboczne "Przemyślenia Rexa". Idź do uliczki, w której się znalazłeś wychodząc przez okno z kamienicy. Dojdź do ulicy i udaj się w lewo. Przejdź przez śmietnik i siatkę. Obejdź drewnianą łódź i skręć w prawo. Powinieneś dojść do tabliczki, która wskazuje na kościół.
Dojdź do schodów prowadzących do kościoła. Wejdź po nich i dojdź do kościoła i wejdź do środka. Zadanie główne "Znajdź sposób, aby dostać się do kościoła" zostanie wykonane. Rozpocznie się kolejne zadanie główne
"Zbadaj kościół i znajdź świadka"
Zadanie to stanie się automatycznie aktywne po wejściu do kościoła. Musisz rozejrzeć się w kościele i odnaleźć świadka.