Party | Porady i opis mechanik rozgrywki w MU Online poradnik MU Online
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Party to grupa graczy, w której tylko jedna może walczyć, a reszta i tak dostanie doświadczenie. Bardzo popularne rozwiązanie w MMORPGach. W MuOnline bardzo często stosowane jest ono w krainie Devias, gdzie gracze powyżej 100 levelu tworzą party i zabierają początkujących. Dlaczego rozwiązanie to jest aż tak popularne? Po całym Devias możemy podróżować już od 15 levelu a i nie ma takiego ograniczenia, które oznaczałoby, że gracz powyżej pewnego levelu tam nie może wejść. Ale o co w tym wszystkim chodzi? Sprawa jest bardzo prosta, wraz ze wzrostem levelu za Elite Yeti, (bo na tych przeciwnikach wysokolevelowcy najczęściej nabijają doświadczenie) dostajemy coraz mniej doświadczenia, gdy utworzymy party i weźmiemy do niego tzw. Nooba koło 20 levelu, to exp liczony jest... dla niego. To znaczy, że my dostajemy praktycznie całe jego doświadczenie, a on tylko małą część! Nie muszę chyba wspominać, jak jest to dla nas korzystne?
Aby rozmawiać tylko w grupie przed tekstem wpisujemy ~ (np. ~ Cześć idziemy dzisiaj na Gorgony?).
Kolejna bardzo istotna rzecz to podział doświadczenia w party. Wygląda to mniej więcej tak - dwie osoby 120%, trzy osoby 140%, cztery osoby 160% i pięć osób, 180% (jeśli w party znajdują się postacie różnej profesji, to w ostatnim przypadku wartość wynosi 210%). Od razu wyjaśniam, że np. 140% jest w sumie za potwora, a nie dla każdego członka party!
W celu uniknięcia rozmaitych konsternacji, do party lepiej brać tylko graczy, których znamy - nic bardziej nie wkurza, jak w głupi sposób stracony kamień bądź dobry przedmiot. Niestety i ja przekonałem się o tym, że nawet rodakom zaufać nie można - pomijam już Brazylijczyków, ale pomińmy ten temat, gdyż nie chcę tu rozpętać wojny narodów. ;) Jeszcze jedna uwaga. Jeśli różnica poziomów naszej postaci i postaci innego gracza wynosi 120 leveli, w takim wypadku nie ma możliwości utworzenia party!