Interfejs | Porady i opis mechanik rozgrywki w MU Online poradnik MU Online
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Interfejs jest naszym nieodłącznym pomocnikiem. To właśnie tutaj przeprowadzimy większość operacji, takich jak: wyposażenie naszego bohatera, dołączenie do drużyny czy prowadzenie prywatnych rozmów - oczywiście to wszystko razem nie mogło się razem znaleźć na ekranie, dlatego twórcy rozwiązali ten problem w formie skrótów (przycisków) do danych opcji.
Gdyby jednak ktoś miał problemy z rozpoznaniem interfejsu, to przypominam, że znajduje się on na dole ekranu i zajmuje całą jego szerokość.
Od lewej:
Command Window [1] - panel komend. Bardzo przydatny, ponieważ zamiast wpisywać co chwilę "/party" (bądź rzadziej) "/guild" możemy wybrać jeden z przycisków, a następnie kliknąć PPM na innego gracza. Znajdziemy tu również inne opcje:
Trade - propozycja handlu z innym graczem.
Party - utworzenie bądź przyjęcie nowych członków do naszego party.
Whisper - bardzo przydatna opcja często używana przeze mnie na targu. Klikamy na gracza i otwiera nam się okienko rozmów z jego nickiem - teraz możemy bezproblemowo porozumieć się z nim prywatnie.
Guild - propozycja rekrutacji do gildii.
Add Friend - klikamy na daną osobę i pojawia się ona na naszej liście Friends, której opisem zajmiemy się kilka akapitów niżej.
Follow - może być użyta tylko wtedy, gdy przebywamy w aktywnym party. Jeśli nie mamy czasu grać, to zawsze istnieje możliwość pozostawienia komputera bez opieki, ale niestety zawsze istnieje ryzyko śmierci naszego bohatera. Właśnie opcja follow ma nas przed tym uchronić - ot, kilkamy na wcześniej wybranym graczu (najlepiej elfie bądź silnym DK) i nasza postać nieustannie za nim będzie podążać, więc ryzyko zabicia nas maleje znacznie.
Duel - oferta pojedynkowania się z innym graczem. Oczywiście propozycję tę może odrzucić. Moim zdaniem nie do końca dopracowano pojedynki (PvP - player vs. player) i walki postaci o podobnych levelach mogą trwać w nieskończoność, chyba że wcześniej umówimy się, iż nie używamy magicznych eliksirów.
Koordynaty [2] - każde miejsce na kontynencie MuOnline oczywiście ma swoje położenie określone numerkami. Gdy chcemy zapamiętać puste miejsce pełne przeciwników, a pamięć wzrokowa to nie nasz atut, wystarczy zapisać na kartce koordynaty i w następnej grze bez problemu odnajdziemy upragnione miejsce. Przydaje się wówczas, gdy zginiemy w party i potrzebujemy szybko dostać się w obszar naszego zgonu.
Magiczny kamień [3] - o czerwonym zabarwieniu wskazujący poziom naszego HP (życia). Do jego regeneracji służą magiczne eliksiry o tej samej barwie. Lepiej nie oszczędzać na eliksirach, gdyż śmierć równoznaczna jest z utratą doświadczenia!
Pasek skrótów z eliksirami [4]- bez niego gra byłaby niemożliwa, gdyż ciągłe przebywanie w Inventory i pojedyncze klikanie na każdy eliksir byłoby sztuką niesamowicie trudną. Jak widać na obrazku są 3 okienka - pierwsze (skrót - Q) z eliksirami życia, drugie (skrót - W) oraz trzecie (skrót - E) puste, gdyż jego przeznaczenie to antidota, których nie ma sensu zabierać w "podróż".
Pasek doświadczenia [5] - zapewniam, że będzie to przez was jedna z najczęściej obserwowanych opcji. Aby zdobyć level, pasek ten musi przejść dziesięciokrotnie, co na wyższych levelach łatwe nie będzie.
Aktywne czary, skille itp. [6] - możemy utworzyć do nich skróty klawiszowe tj. najeżdżamy myszką na dany czar, a następnie wciskamy Ctrl+X (zamiast dowolna liczba od 0 do 9).
Party Window [7] - gdy nie przebywamy w aktywnym party, to w okienku tym znajdziemy tylko zbędne informacje dotyczące utworzenia go. A gdy nasze party jest aktywne, to również nic ciekawego tam nie znajdziemy - lista graczy, ich witalność oraz ilość doświadczenia. Po co to ostatnie - nie mam zielonego pojęcia.
Character Window [8] - jego dokładny opis zawarty został w tym poradniku, dlatego nie będę się specjalnie rozpisywał. Przypominam, że zawarte są w nim wszelkie dane statystyczne naszej postaci.
Inventory [9] - tutaj będziemy bardzo często zaglądać w celu zamiany przedmiotów na lepsze bądź dokonywania innych mniej ważnych operacji. Opis w dalszej części poradnika.
Drugi magiczny kamień [10] - tym razem o niebieskim zabarwieniu. Wskazuje poziom naszej energii magicznej zwanej maną. Do jego regeneracji będzie niezbędna cierpliwość lub lepiej magiczne eliksiry (Mana Potion).
AG [11] - współczynnik zwany staminą, który zużywa się podczas używania skilla, czyli nie dotyczy maga w żadnym stopniu. Regeneruje się samoczynnie.
Friend List [12] - to swego rodzaju nowość w MuOnline. Friend List pojawiła się stosunkowo niedawno i jest jeszcze nieco niedopracowana, ale mimo wszystko pełni bardzo ważną funkcję w porozumiewaniu się pomiędzy graczami. Nie będę się rozwodził nad jej możliwościami, gdyż opis znajduje się w poradniku.
Guild [13] - gdy nie jesteśmy członkami żadnej z gildii okienko to jest puste (poza "suchym" tekstem). A jak już nimi zostaniemy, to znajdziemy w nim informację o kumplach z gildii - w tym ich obecność bądź nieobecność w MuOnline. Panel ten stracił swą unikalność wraz z wprowadzeniem Friend List, choć nie ukrywam, że nadal pełni on ważną funkcję.