[Część 2 - Four Map Pieces] - cz. 3 poradnik Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Popłyń znowu na wyspę Booty i idź do Wielkiego Drzewa. Włóż wzmocnione wiosło w drugą dziurę i wejdź na tak utworzony stopień. Kiedy wejdziesz na wiosło, wyciągnij deskę z pierwszej dziury i przełóż ją w trzecią dziurę. Postępuj analogicznie aż wdrapiesz się na górę. Zanim wejdziesz do domku na drzewie zabierz z podwyższenia po lewej stronie teleskop (Telescope). Wejdź do domku na drzewie. W środku jest stos map (Pile) i siedzący na nim ptak. Użyj psa na stercie map. Węch sierściucha jest niezastąpiony i od razu odnajdzie on zaginiony fragment mapy (Map piece). Wyjdź na zewnątrz i zejdź na ziemię.
Zagadaj do dziadka (Old man) stojącego przy armacie (Cannon). Jego zajęcie polega na wystrzeleniu z działa po usłyszeniu sygnału z syreny okrętowej, co ma oznaczać przybycie poczty. Zaraz za komisem Stana rozgrywany jest konkurs w pluciu na odległość. Zanim weźmiesz w nim udział zmieszaj żółty z niebieskim drinkiem. Otrzymasz zielony drink (Green drink). Napij się go przez słomkę (Crazy straw), dzięki czemu lepiej ci się będzie pluło.
Stań obok chorągiewek wskazujących odległość i miejsce (znajdują się po prawej stronie "boiska") i zadmij w róg okrętowy, a sędzia konkursu (Spitmaster) pobiegnie zobaczyć na nabrzeże czy przypłynął statek. Szybciutko wskaż którąś z flag próbując je podnieść, a Guybrush dokona małego oszustwa przestawiając chorągiewki. Teraz ustaw się na linii startowej i obserwuj szarfę, którą opasana jest stojąca po prawej stronie kibiców dziewczyna. Kiedy zadmie wiatr pluń (Ptooie!). W nagrodę za zdobycie pierwszego miejsca otrzymasz plakietkę (Spite plaque).
Idź do sklepu z pamiątkami i zaproponuj sprzedawcy kupno wygranej właśnie plakietki. Przekonaj go, że na plakietce jest ślina zabójcy LeChucka. W zamian za plakietkę górę pieniędzy (6000 pieces o' eight), która wystarczy akurat na to by wypożyczyć statek Kate Capsize. Najpierw jednak przeczytaj wypożyczoną z biblioteki książkę "Great Shipwrecks of Our Time". Dzięki temu poznasz koordynaty miejsca, w którym spoczywa wrak The Mad Monkey. Są to dokładnie 42N, 85W. Teraz idź porozmawiać z Kate, a kiedy poprosi cię o wskazanie miejsca docelowego, odszukaj na mapie podane właściwe położenie wraku.
Kiedy znajdziesz się na łajbie zanurkuj i oderwij z rzeźby na dziobie wraku głowę małpy (Monkey head). Głowa jes za ciężka żeby z nią pływać, dlatego podejdź do kotwicy (Anchor) i użyj jej, a zostaniesz wyciągnięty na powierzchnię. Wróć do sklepu i daj sprzedawcy wyłowioną rzeźbę. W zamian otrzymasz trzeci fragment mapy (Map piece).
Popłyń na wyspę Phatt. Czas zająć się plakatem (Poster) z podobizną Guybrusha. Naklej na niego otrzymaną od Kate Capsize ulotkę (Leaflet) z jej podobizną. Spróbuj przejść na inną część wyspy, a zobaczysz scenkę aresztowania Kate.
Idź do więzienia. Z kredensu zabierz kopertę (Vanilla envelope). Otwórz ją w inwentarzu, a okaże się, że w środku jest butelka grogu (Bottle o' near-grog).
Z więzienia idź do wodospadu [M3: 3. Wodospad], gdzie wzdłuż ścieżki przejdź na jego szczyt. Znajduje się tu pompa wodna. Użyj na niej małpy (Jojo), która zadziała jak prawdziwy monkey wrench, czyli po Polsku klucz francuski.
Wróć do wodospadu i przejdź przez nowootwarte przejście (Newly discovered gaping hole). Przejdź przez kanał i znajdziesz się na palży [M3: 4. Plaża] na małej wyspece.
W chacie [M3: 5. Chata] zamieszkuje jeden z piratów posiadających ostatni fragment mapy. Wejdź do środka i wyzwij pirata na pojedynek. Ten jednak walkę na szpady ma za nic i proponuje pojedynek na picie grogu. Kiedy postawi na stoliku kufel (Mug o' grog) weź go i wylej zawartość do doniczki z rośliną (Tree). Kiedy pirat wróci pomyśli, że zdążyłeś wypić zawartość i poda ci swój kufel, po czym pójdzie napełnić kolejny. Ponownie wylej zawartość do doniczki, ale tym razem jeszcze szybko napełnij kufel grogiem z butelki (Bottle o' near-grog) znalezionej w kopercie należącej do kapitan Kate. Pirat przyjdzie, wypije swoją kolejkę i padnie na ziemię.
Wstaw lustro (Mirror) w wiszącą na ścianie pustą ramę (Mirror frame) i otwórz żaluzje w oknie (Shutters). Wyjdź na zewnątrz i użyj teleskopu na posągu małpy (Grotesque statue). Przechodzący przez soczewkę teleskopu i odbijający się od lustra promień słoneczny wskaże cegłę w tylnej części chaty.
Popchnij cegłę. Guybrush spadnie do piwnicy. Wyjmij z dłoni leżącego w wannie szkieletu mapę (Map piece) i wyjdź z piwnicy przez dziurę (Hole) w ścianie po lewej stronie. W inwentarzu pojawi się czwarty fragment mapy (Hand and map). Teraz konieczne jest odlanezienie eksperta, który odczyta poprawnie mapę. Płyń na wyspę Scabb.
Idź do kartografa Wally'ego. Daj mu któryś z fragmentów mapy. Potrzebuje on trochę czasu na ich prawidłowe połączenie i odczytanie, więc prosi cię byś w międzyczasie udał się na bagna do wiedźmy Mojo i zapytał ją czy przygotowała już napój miłosny. Zrób to, a otrzymasz torbę (Juju bag). Zajrzyj do środka. Są tam zapałki (Matches) i miłosna bomba (Love bomb). Wracaj do kartografa, który w międzyczasie znalazł się w tarapatach.
Malec został porwany, a na stole ktoś wyskrobał napis LeChuck. Na skraju bagien pojawiła się za to wielka skrzynia zaadresowana do złego pirata zombie. Otwórz ją i wejdź do środka.