[Część 2 - Four Map Pieces] - cz. 2 poradnik Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Będąc na wyspie Scabb idź na cmentarz i przy pomocy zabranego z komisu Stana kllucza otwórz drugą na prawo od wejścia kryptę. Jeżeli wcześniej przeczytałeś książkę, to wiesz, że autorem jednego z cytatów, a konkretnie "Aaarrrrrrrrg!", jest Rap Scallion, jedna z czterech osób, które kiedyś odnalazły Big Whoop. Przypatrz się wszystkim trumnom. Napis umieszczony na jednej z nich będzie pasował do powyższego cytatu. Otwórz tę trumnę.
W środku znajdują się prochy (Ashes) nieboszczyka. Weź je i idź na bagna do Mojo. Powiedz jej, że masz prochy i książkę z recepturami voodoo, a otrzymasz proszek (Ash-2-Life) voodoo pozwalający na chwilowe wskrzeszenie zmarłego.
Wróć do krypty, zajrzyj do otwartej trumny i posyp prochy dopiero co otrzymanym proszkiem. Rap Scallion wróci po chwili do życia. Po pierwsze, kucharz nie bardzo wie, że jest już martwy, a po drugie, nie zamierza dzielić się z nikim wiedzą na temat Big Whoop. Trzeba mu delikatnie uświadomić w jakim znalazł się położeniu i obiecać, że zajmiesz się wyłączeniem gazu w jego chatce. Otrzymasz klucz (Key). Idź do domku kucharza, który znajduje się na plaży, zaraz za ogniskiem piratów. Użyj klucza na drzwiach i wejdź do środka.
Będąc w środku przekręć któryś z kurków (Knob) na piecu. Wróć znowu na cmentarz, ożyw kucharza i powiedz, że wyłączyłeś ogień na piecu. Rap Scallion będzie mógł odejść w spokoju i da ci kawałek mapy (Map piece).
Ponownie popłyń na wyspę Booty i wejdź do sklepu z kostiumami. Pokaż sprzedawcy zaproszenie na przyjęcie u gubernator Marley. Zabierz sukienkę (Dress) i idź do stróżówki. W trakcie rozmowy ze strażniczką powiedz, że masz zarówno zaproszenie, jak i kostium, a będziesz mógł przejść dalej.
Dojdziesz do posiadłości [M2: 3. Posiadłość gubernator]. Otwórz drzwi i wejdź do środka, gdzie właśnie trwa przyjęcie. Spojrzyj na ścianę po lewej stronie. W ramy lustra włożony jest kolejny fragment mapy (Map). Zabierz go i wyjdź na zewnątrz.
Zostaniesz przyskrzyniony przez ogrodnika i zaprowadzony przed oblicze pani gubernator. Elaine jest wściekła. Twoim zadaniem jest ją udobruchać, najlepiej opowiadając jej bajki o miłości. Warto też się ukorzyć. Wcześniej czy później na jaw wyjdzie jednak, że znalazłeś się tutaj głównie dla kawałka mapy więc jeszcze bardziej rozwścieczona Elaine otworzy okno i wyrzuci ją. Resztą zajmie się wiatr.
Wyjdź przed posiadłość, gdzie leży mapa. Kiedy jednak będziesz starał się ją podnieść, wiatr będzie pordrywać ją w powietrze. Próbuj do skutku, aż w końcu powieje mocniejszy wiatr i przeniesie mapę na drugą stronę wyspy.
Wróć jeszcze raz przed posiadłość i udaj się na jej tyły. Przy drzwiach znajduje się śmietnik (Garbage can). Spróbuj go podnieść, a z drzwi wypadnie wściekły kucharz. Zacznij przed nim uciekać obiegając posiadłość dookoła. Kiedy znowu znajdziesz się na tyłach domu, wejdź w drzwi, z których wyszedł kucharz i zabierz ze stojącego na stole garnka rybę (Fish).
Wejdź znowu do domu Elaine i udaj się na górę, do pokoju, w którym z nią wcześniej rozmawiałeś. Weź ze ściany wiosło (Oar), wyjdź przed posiadłość i zabierz psa (Dog), a Guybrush będzie mógł w końcu pozbyć się tej różowej sukienki. Wróć do kapitana Dreada i popłyń na wyspę Phatt.
Na nabrzeżu, na pomoście siedzi sobie wędkarz. Zagadaj do niego i załóż się o jego wędkę, że złapiesz większą rybę niż on. Przy okazji koleś wyjawi, że to on dostarcza świeże ryby do kuchni pani gubernator. A to oznacza, że ryba którą masz w kieszeni została złowiona kiedyś przez niego. Pokaż mu ją, a dostaniesz wędkę (Fishing pole). Wróć na wyspę Booty.
Idź na klif [M2: 4. Klif] i spojrzyj w dół (Cliff side). Użyj wędki na wiszącej mapie. Kiedy będziesz już ściągał zdobycz nadleci ptaszysko i zabierze mapę na czubek Wielkiego Drzewa.
Przejdź w rejon Wielkiego Drzewa [M2: 5. Wielkie Drzewo]. Wokół jego pnia znajdują się dziury (Hole). Do pierwszej z nich umocowana jest deska (Plank). Użyj jej, a Guybrush stanie na niej. Teraz na kolejnej dziurze użyj wiosła i przejdź na nie. Wiosło złamie się i będziesz miał okazję wysłuchać piosenki rodziców-kościotrupów. Składa się ona z czterech zwrotek i traktuje o kilku częściach ciała. Najlepiej zanotować sobie wyśpiewywaną kolejność, bo przyda się ona później. Kiedy będzie po wszystkim podnieś z ziemi złamane wiosło (Broken oar) i popłyń na wyspę Scabb.
Wejdź do warsztatu stolarskiego i oddaj złamane wiosło do naprawy. Po chwili otrzymasz naprawiony i wzmocniony przedmiot (Reinforced oar). Idź do kartografa Wally'ego i daj mu wyciągniętą z bibliotecznej makiety soczewkę.