[Część 1 - The Largo Embargo] - cz. 1 poradnik Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Poszukiwanie skarbów to niewątpliwie bardzo zajmująca praca, pod warunkiem jednak, że wie się gdzie szukać. Guybrash Threepwood ma jednak wyraźnego pecha, bowiem znalazł się w niewłaściwym miejscu, w niewłaściwym czasie, co już za chwilę będzie miało swoje następstwa. Póki zanudza tubylców opowieściami o Le Chucku, którzy jednak wydają się mało wdźięcznymi słuchaczami. Poza znaleźć milsze towarzystwo. Nieopodal znajduje się Woodtick [M1: 1. Woodtick], pływające miasteczko piratów. Kiedy tylko Guybrush znajdzie się na moście z kieszeniami wypchanymi brzęczącymi monetami, obojętne co zrobisz, po chwili pojawi się miejscowy odpowiednik naszego "karka", czyli łobuz, złodziej i rzezimieszek, Largo LaGrande. Porządnie przetrzepie on kieszenie Guybrusha, który w mgnieniu oka straci cały majątek. Kiedy Largo sobie pójdzie, podejdź do znaku (Sign) po prawo i zabierz łopatę (Shovel). Następnie wejdź pomiędzy łąjby.
Wejdź w drugie drzwi od prawej. W pomieszczeniu, za biurkiem siedzi kartograf Wally B. Feet. Porozmawiaj z nim o mapach i zadaj pytanie o to, jak idą inetersy, a dowiesz się, że przez Largo LaGrande nikt nie opuszcza wyspy. Wypytaj też Wally'ego o skarb Big Whoop. Okazuje się, że malec też go szuka i posiada nawet pokaźny zbiór danych na ten temat. Usłyszysz także opowieść o czterech osobach z rozbitego statku handlowego, które go odnalazły, a następnie z powrotem ukryły na jakiejś tajemniczej wyspie. Aby jednak wiedza o miejscu ukrycia nie została zapomniana, osoby te wykonały mapę, którą następnie podzieliły na cztery częśći. W ten sposób każdy miał tylko kawałek mapy, a sam Big Whoop spoczywał nadal w ukryciu. Wally twierdzi też, że tajemnicę można odkryć odwiedziając bibliotekę na wyspie Phatt, a tak w ogóle, to gdyby choć zerknął na tę tajemniczą mapę, z pewnością by ją rozpoznał. Po zakończonej rozmowie podejdź w prawy dolny róg ekranu do stosu kartek (Pile of Paper) i zabierz czystą kartkę (Paper).
Udaj się do pralni. Porozmawiaj z leniuchującymi piratami (Men of Law Moral Fiber) o wyjątkowo niskim morale. Oni także w wolnych chwilach pomiędzy zbijaniem bąków poszukiwali skarbu Big Whoop. Zapytaj też co się stało jednemu z nich z nogą. Zostaniesz poproszony o przyniesienie od stolarza środka polerującego, aby wypolerować drewniany kikut. Na ten cel otrzymasz monetę (Piece o' eight). Zanim odejdziesz weź jeszcze wiaderko (Bucket), choć będziesz musiał przekonać do tego jednego z piratów.
Idź do stolarza i zapytaj go o Largo. Jak się okazuje, on też chętnie pobawiłby się laleczką voodoo rzezimieszka. Następnie kup pastę polerską (Wood polish). Wróć do obiboków, użyj pasty na kikucie (Peg Leg), a dostaniesz kolejną monetę.
Pora wybrać się na bagna (Swamp) [M1: 3. Bagna]. Wsiądź do trumny (Coffin) i przepłyń w prawo, do haty (Shack). Kiedy znajdziesz się na górze, zabierz kawałek sznurka (String) ze stolika i przejdź w prawo by porozmawiać z Mojo.
Dowiesz się, że Largo LaGrande był kiedyś prawą ręką LeChucka i dlatego teraz wszyscy tak się go boją. Kapłanka też ma ochotę dokopać bandycie przy pomocy laleczki voodoo, ale aby czary odniosły skutek, potrzebuje kilku osobistych rzeczy delikwenta. Otrzymasz listę (Voodoo shopping list) z koniecznymi przedmiotami. Potrzebujesz kawałka ubrania Largo (Something of the Thread), włosa z głowy (Something of the Head), coś płynnego z jego ciała (Something of the Body) i fragmentu jego ciała (Something of the Dead).
Po rozmowie obejrzyj stojące w regale słoiki (Jar). Jeden z nich powinien zawierać substancję przywracającą zmarłych do życia (Ash-2-Life). Spróbuj go zabrać, a znowu porozmawiasz z Mojo i tym razem dowiesz się, że aby mikstura ze słoika zadziałała, kapłanka musi najpierw otrzymać próbkę prochów zmarłego. Wróć do trumny i przepłyń nią z powrotem na suchy ląd. Zanim jednak opuścisz tę lokację użyj wiadra (Bucket) na bagnie (Swamp) a otrzymasz wiadro śmierdzącego mułu (Bucket o' Mud).
Udaj się na cmentarz [M1: 4. Cmentarz]. Odczytując napisy z nagrobków nietrudno domyślić się, że stary znajomy Stan, który jeszcze niedawno zajmował się sprzedażą używanych jednostek pływających, przerzucił się chyba bardziej dochodowy interes.
Wejdź na widniejący w oddali pagórek z grobami (Graves). Pośrodku znajduje się grób (Grave). Rozkop go przy pomocy łopaty (Shovel), a znajdziesz kość (Bone) dziadka samego Largo LaGrande. Pierwszy składnik receptury odnaleziony.
Idź ma plażę (Beach) [M1: 2. Plaża] i podnieś leżący pod drzewem patyk (Stick). Przejdź w prawo i porozmawiaj z siedzącymi przy ognisku Finkiem i Bartem. Oni także sporo wiedzą o Largo LaGrande i jego ciemnych sprawkach. Przy okazji poznasz imię człowieka, który może zabrać cię z wyspy po zakończeniu blokady podatkowej Largo. Jest nim Kapitan Dread (Captain Dread), który zacumował swoją łajbę po drugiej stronie wyspy. Wróć do Woodtick.
Przejdź do statku na samym końcu, po lewej stronie i wejdź do środka. To pływający hotel. Niestety, w chwili obecnej wszystkie pokoje w liczbie jednej sztuki są zajęte przez Largo. Teraz już wyraźnie widać kto trzęsie całą okolicą. Wejdź teraz na pokład stojącego pośrodku statku i przyjrzyj się obu znakom (Sign) nad wejściem pod pokład (Hatch). Z jednego dowiesz się jaka jest nazwa tego przybytku (The Bloody Lip Bar and Grill), z drugiego, że bar potrzebuje kucharza do pracy. Porozmawiaj z karczmarzem (Barkeeper) i zapytaj go o interesy. Karczmarz wspomni o laleczce voodoo, ale po chwili pojawi się Largo, który po wypiciu grogu najpierw splunie na pobliską ścianę (Spit dripping down wall), a następnie weźmie haracz od właściciela. Porozmawiaj z karczmarzem o pracy. Niestety, dopiero zatrudniony został nowy kucharz i póki co sprawuje się nieźle. Po rozmowie użyj papieru na ślinie. Wyjdź z powrotem na pokład i przejdź na rufę statku.