Poradnik do gry - Dyplomacja | Master of Orion III poradnik Master of Orion III
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Początkowe relacje między gatunkami:
GATUNEK | HUMANOID | CYBERNETIK | SAURIAN | ICHTHYTOSIAN | ETHEREAN | GEODIC | INSECTOID |
HUMANOID | 0 | -60 | +30 | +50 | 0 | -38 | +14 |
CYBERNETIK | -60 | 0 | -14 | +38 | -65 | +38 | 0 |
SAURIAN | +30 | -14 | 0 | -140 | +13 | +30 | +24 |
ICHTHYTOSIAN | +50 | +38 | -140 | 0 | +40 | 0 | 0 |
ETHEREAN | 0 | -65 | +14 | +40 | 0 | +40 | 0 |
GEODIC | -38 | +38 | +30 | 0 | +40 | 0 | -64 |
INSECTOID | +14 | 0 | +24 | 0 | 0 | -64 | 0 |
HARVESTER | -150 | -150 | -150 | -150 | -150 | -150 | -150 |
Dyplomacja w Master of Orion 3 została całkowicie zmieniona w porównaniu ze swoimi poprzedniczkami. Pierwsze co się rzuca w oczy, to fakt rozbudowy dostępnych opcji dyplomatycznych, mamy różnego rodzaju traktaty handlowe, wojskowe, ekonomiczne, czy wywiadowcze. Jest kilka różnych rodzajów zawarcia pokoju, czy też sposobów kapitulacji. Aby było jeszcze ciekawiej dostępny jest też Senat Oriona, dzięki któremu gra się jeszcze bardziej komplikuje.
Przede wszystkim musicie zdać sobie sprawę, że dyplomacja może być bardzo przydatna szczególnie jeśli chodzi o potencjalne wpływy budżetowe z dobrze zwartych traktatów handlowo-ekonomicznych, jak i przede wszystkim dzięki wymianom technologicznym, które w Master of Orion III stanowią kluczową rolę w rozwoju badań wielu ras.
Chciałbym zwrócić Wam uwagę, że powyższa tabelka, na której widać początkowe stosunki dyplomatyczne pomiędzy gatunkami jest bardzo ważna dla całej rozgrywki. Otóż sztuczna inteligencja komputera bardzo uważnie stosuje się do początkowych chęci, bądź niechęci pomiędzy cywilizacjami. Wybierając rasę, której powszechnie większość społeczności międzygalaktycznej nie lubi, skazujecie się z początku na izolacje i już na samym początku możecie być wręcz zaskoczeni ilością wiadomości od innych cywilizacji wypowiadających Wam wojnę, bądź wprowadzających sankcje, czy embarga. Tę sytuacje będzie bardzo ciężko zmienić i dlatego warto jest wybrać jedną, ewentualnie dwie rasy, które są najmniej nieprzychylne Waszemu społeczeństwu i próbować żmudnymi, trudnymi i kosztownymi krokami zaskarbić sobie ich przychylność, dzięki czemu nie tylko uzyskacie dobrych sojuszników, ale też będziecie w stanie wymieniać się technologiami, co bardzo przyspieszy projekty badawcze.