Rozdział 1 - Lewis Avenue | Solucja Epizodu 1 gry Life is Strange 2 Life is Strange 2 poradnika, solucja
Pierwszy rozdział epizodu 1 gry Life is Strange 2 stanowi krótkie wprowadzenie w zarys świata przedstawionego i prezentację bohaterów. Rozdział ten ma zawsze jednakowe zakończenie i nie podejmujesz w nim poważnych decyzji. Ważnym punktem może okazać się jedynie moment rozmowy z ojcem, w którym zależnie od podjętej decyzji otrzymasz 20 lub 40 dolarów. Do odnalezienia jest tu jeden szkic.
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2018
Grę Life is Strange 2 - Epizod 1: Roads rozpoczynasz od dłużej scenki stanowiącej wprowadzenie do fabuły. Gra roi się od wyborów oraz rzeczy, które możesz zbadać, jednak niewiele z nich ma jakikolwiek wpływ na fabułę. Po pierwszych dialogach (z Lylą oraz rozstrzygnięcie, kto z domowników dostanie batonik) masz wolną rękę na zwiedzanie domu, lecz przede wszystkim zebranie rzeczy potrzebnych na imprezę. Są to:
- Pieniądze,
- Koce,
- Żywność i napoje.
Zejdź schodami do piwnicy: na wprost znajdziesz koce (blankets) - przedmiot z listy. Teraz przejdź do bocznego pomieszczenia (garażu), gdzie ojciec poprosi cię o podanie mu klucza: podaj drugi klucz leżący przy silniku pojazdu. Potem rozwinie się dłuższy dialog: Sean potrzebuje pieniędzy - gdy ojciec zapyta cię, na co są ci one potrzebne (używki) możesz wybrać opcje:
- "Yeah, probably..." - otrzymasz 40$,
- "Just Halloween stuff..." - otrzymasz 20$.
Wybór ten ma znaczenie dla późniejszej fazy rozgrywki, gdyż pieniądze możesz wydawać w sklepie, automatach i wpływać na rozwój relacji z bratem.
Wróć na górę. Z wiszącej szafki w kuchni możesz zebrać ciastka, cukierki lub chipsy. Z lodówki zaś: piwo lub napoje gazowane. Nie ma znaczenia co wybierzesz. Przedmioty te pojawią się jedynie w cutscenach ale nie będą wpływać na interakcje.
To wszystko z wymaganych przedmiotów na imprezę. Warto jeszcze wstąpić do pokoju Seana obok łazienki zanim schowasz przedmioty do plecaka. Znajdziesz tu kilka dodatkowych przedmiotów, które mogą okazać się przydatne:
- Szafka biurka - fajka (weed pipe),
- Żółta szafka nocna - kondomy (znajdziesz je po przesunięciu książki),
Usiądź również na czerwonym pufie w kącie pokoju, by wykonać szkic - są to zarazem obrazki, które zbierasz w swojej kolekcji, a także za wykonanie szkicu odblokujesz trofeum Sketchy (są także inne miejsca na wykonanie rysunków, jeśli ominąłeś to miejsce). Najpierw przytrzymaj klawisz akcji, by skupić się na otoczeniu i zapamiętać szkic, potem popatrz na kartkę papieru ponownie przytrzymaj klawisz akcji i szybko poruszaj gałką/myszą, by zamalować kartkę.
Na koniec wszystkie zebrane przedmioty zapakuj do plecaka przy drzwiach wejściowych. Kontynuuj poprzez powrót do swojego pokoju i uruchomienie laptopa - dostępna jest teraz opcja "Call Lyla". Podczas rozmowy z Lylą możesz dokonać kilku pobocznych interakcji, jak wykonać rysunek na kartce papieru. Rozmowa zatrzyma się, gdy Lyla każe ci sprawdzić profil Jenn na komputerze - kliknij wtedy w laptop.
Dalsza część rozgrywki rozpocznie się, gdy wyjrzysz przez okno, gdzie zobaczysz Daniela w tarapatach... W tym momencie staniesz przed ważniejszym wyborem fabularnym - nie są pomijalne i zawsze musisz podjąć jakąś decyzję, przy czym nie musisz się z tym spieszyć. Dostępne są dwie opcje:
- Przesłuchaj Daniela (Question Daniel),
- Skonfrontuj się z Brettem (Confront Brett).
Oba wybory prowadzą do tego samego zakończenia sceny i końca I rozdziału.