Dachy Płaskrzaków | Wątek fabularny w LEGO Przygoda gra wideo poradnik LEGO Przygoda gra wideo
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Dachy Płaskrzaków
Na złamanie karku
Trafiasz na Stary Zachód. Podążaj za zielonymi klockami, aby rozpocząć kolejną misję. Przy budynku, do którego prowadzą klocki zniszcz kolorową konstrukcję i przekształć ją na ściankę wspinaczkową. Wejdź na dach i przemieszczaj się pomiędzy budynkami.
Na balkonie opuść drabinę, by umożliwić naprawę mechanizmu zamka przez Emmeta. Po tej czynności wejdź do środka.
Starcie z szeryfem
Od tej pory posiadasz nowego towarzysza - Witruwiusza. Dzięki lasce potrafi on bardzo zwinnie walczyć, a także rzucać nią, by użyć jej jako drążka lub ogłuszyć przeciwnika. Rozbij klocki przy leżącym szkielecie i zbuduj z nich most. Na drugą stronę może przejść jedynie sam Witruwiusz.
Na drugim budynku zniszcz obiekt i zbuduj z niego most. Następnie użyj wiertła, by zniszczyć ścianę.
Dalej, wespnij się wyżej i zbierz dwie części instrukcji idąc w lewo. Umożliwi ci to potem budowę konstrukcji, umożliwiającej wejście na balkon.
Idź dalej w prawo całą ekipą. Uwolnij obiekt używając wiertła pod ścianką wspinaczkową i przesuń blok w prawo, na zielone pole.
Wyżej musisz użyć laski Witruwiusza - przytrzymaj przycisk akcji, by wycelować, po czym zwolnij, by rzucić. Przełącz się na Żyletę i wejdź do góry używając laski, po czym spuść drabinę. Emmetem zniszcz dach przybudówki i zbuduj z niej most inną postacią.
Na drugą stronę znowu możesz przejść jedynie Witruwiuszem. Potrafi on także wejść w tryb budowy - użyj tej zalety, by zbudować wyrzutnię.
Po kolejnej budowie mostu i użyciu klucza Emmeta zbierz trzy kawałki schematu i zbuduj konstrukcję pośrodku. Dwa pierwsze kawałki znajdują się przy balustradach. Trzecia część leży w kurniku. Zniszcz deski, żeby dostać się do środka i zebrać ostatni kawałek.
Po zabudowaniu katapulty podejdź do windy taśmowej i wejdź na beczkę z dynamitem. Musisz przetoczyć ją wprost na katapultę, po czym zwolnić blokadę. Powtórz czynność trzykrotnie.
Latającego robota z plecakiem rakietowym ogłusz rzucając w niego laską Witruwiusza, po czym szybko rozpocznij konstrukcję, nim robot się ocknie.
Po przejściu przez dachy znajdziesz się w ślepym zaułku. Najpierw zniszcz drabiny policyjne - do zniszczenia trzeciej musisz najpierw zniszczyć klatki obok i z nich dobudować brakujący element do drabinki.
Finalnie, po rozprawieniu się z większością nacierających przeciwników, gdy przybędzie kolejny latający robot analogicznie ogłusz go przy pomocy laski, i użyj jako elementu konstrukcyjnego.
Pokonaj ostatnie roboty. Z pozostałych elementów konstrukcyjnych zbudowany zostanie pojazd. Wejdź do niego naciskając klawisz zmiany postaci.
Końcowa minigra polega na zestrzeliwaniu nacierających wrogów. Emmet ma do dyspozycji karabin maszynowy, z kolei Witruwiusz - dynamit. Niszcząc poboczne obiekty monety również będą doliczane.
Ucieczka z Płaskrzaków
By dostać się do kolejnej misji potrzebujesz dostać się Żyletą na budyneczek w rogu, na prawo od bramy. By to zrobić przeskocz z budynku po lewej na dugą stronę po drążku i lasce Witruwiusza.
Na pociągu przeskakuj po wagonach w prawo niszcząc napotkane roboty. W pewnym momencie wagon zostanie odczepiony. Użyj klucza Emmeta do jego naprawienia.
Gdy zauważysz unoszącego się w powietrzu robota, traf go laską, a następnie użyj do zbudowania katapulty wraz z pozostałymi obiektami.
Gdy znajdziesz się w wagonie zniszcz skrzynki wewnątrz i zbuduj z nich trampolinę. By wybić się do góry przytrzymaj klawisz skoku.
Gdy dojdziesz do miejsca, w którym jest większa przerwa między wagonami, użyj Żylety, by móc wskoczyć na drążek. Z niego będziesz w stanie wsiąść do dźwigu i przeprawić pozostałych towarzyszy na drugą stronę.
Po cutscenie, w której zostaniesz ostrzelany rakietami, gdy dojdziesz do płonącego wagonu dobuduj drewniany podest i umieść laskę na ściance wagonu. Dalej Żyleta będzie mogła przeprawić się na kolejny wagon.
Po likwidacji przeciwnika w sąsiednim wagonie będziesz mógł zebrać stronę instrukcji, który pojawi się na jego resztkach.
Na końcu następnego wagonu znajdziesz pokrętło. Zamontuj je do węża z wodą na dachu poprzedniego wagonu, by ugasić pożar.
Potem zbuduj schodki i zepchnij je z dachu, co umożliwi wejście nań pozostałym towarzyszom.
Przy zablokowanym przejściu napraw mechanizm, by opuścić platformę. Dalej musisz uważać na ostrzał prowadzony w wagony - miejsce strzału będzie chwilę przed eksplozją oznaczone czerwonym celownikiem. Następnie musisz zbudować konstrukcję - potrzebujesz schematu, który może zdobyć Żyleta ze ścianki sąsiedniego wagonu przechodząc po drążku.
By wyjść do góry przełącz się na Witruwiusza, wejdź na konstrukcję i przeskocz na sąsiedni wagon. Przejdź następnie nad płomieniami. Potem będziesz musiał przeskoczyć na wagon na sąsiednim torze i przedrzeć się pomiędzy przeciwnikami do jego końca.
Wejdź w tryb konstruktora, by zbudować hamulec. Wrogów z sąsiedniego pociągu możesz zlikwidować rzucając w nich laską (przytrzymany przycisk ataku).
Potem musisz dostać się dziewczyną na dach i strącić drabinę. Emmet na górze musi wbić się świdrem w dach wagonu w określonym miejscu. Podążaj dalej aż do lokomotywy.
Na lokomotywie czeka cię ostatnia budowa konstrukcji Żyletą lub Witruwiuszem. Po tym zakończysz misję.