LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry
Klockowy zamek Hogwart. Poradnik do gry LEGO Harry Potter: Lata 1-4 zawiera wszystkie informacje potrzebne młodemu czarodziejowi do ukończenia gry w 100%.
Ostatnia aktualizacja: 5 lutego 2019
Poradnik do gry LEGO Harry Potter: Lata 1-4 zawiera wszystkie informacje potrzebne młodemu czarodziejowi do ukończenia gry w 100%. Prócz kilku podstawowych informacji na temat rozgrywki jak i samego Hogwartu, zaklęć, Dziurawego Kotła, znajdziesz tutaj opis wszystkich misji, które musisz wykonać na każdym roku pobytu w zamku oraz szczegółowy opis wszystkich bonusowych przedmiotów - czerwonych i złotych klocków, sztonów postaci i herbów.
Prócz tego, w poradniku znajdziesz mapę Hogwartu, która nie pozwoli Ci się zgubić w tym, pełnym korytarzy i przejść, zamku. Ponadto opis bonusowych lokacji, a także spis wszystkich postaci wraz z ich lokalizacją w wygodnej formie do wyszukiwania.
Artur "Arxel" Justyński (www.gry-online.pl)
Oznaczenia użyte w poradniku
W poradniku do LEGO Harry Potter: Lata 1-4 zostały zastosowane oznaczenia kolorystyczne. Dzięki nim łatwiej będzie ci odnaleźć istotne informacje.
- Kolor pomarańczowy prezentuje postacie, których musisz użyć w konkretnych sytuacjach
- Kolor zielony wskazuje moment, w którym należy użyć zaklęć
- Niebieskim kolorem zaznaczono lokacje w Hogwarcie
- Kolorem brązowym oznaczono odwołania do zdjęć: #1 - zdjęcie po lewej, #2 - zdjęcie po prawej.
Krótko o LEGO Harry Potter: Lata 1-4
LEGO Harry Potter: Lata 1-4 to gra będąca przygodową grą akcji. Wcielasz się w niej w wykreowanego przez pisarkę J.K. Rowling, młodego czarodzieja - Harry'ego Pottera. Towarzyszyć mu będziesz mu towarzyszyć w czasie największych przygód jakie przeżywał on w czasie pierwszych czterech lat swojej edukacji w Hogwarcie.
Produkcja w pewnym stopniu oferuje otwartą rozgrywkę. Poza głównym wątkiem fabularnym, można swobodnie poznawać Hogwart w poszukiwaniu dodatkowych zadań, zleconych przez napotkane postaci. Otrzymujesz więc możliwość zapoznania się z bohaterami występującymi w książkach czy filmach. Będziesz mógł wziąć także udział w lekcjach, nauczyć się czarów czy też polatać na miotle.
Porady na start
- Co zrobić, aby ukończyć grę na 100%? - osiągnięcie tego celu wymaga od ciecie przejścia każdej misji (24) na każdym roku zdobywając tytuł Prawdziwego Czarodzieja i kompletując herb domów, uratowania wszystkich uczniów w niebezpieczeństwie (50), zebrania wszystkich czerwonych (20) i złotych (200) klocków, zebrania wszystkich 167 sztonów postaci. Ponadto musisz zakupić wszystkie: sztony postaci, czerwone klocki, dodatkowe zaklęcia
- Niszcz wszystkie co napotkasz na swej drodze - zbieranie monet pozwoli Ci zdobyć tytuł Prawdziwego Czarodzieja, przydadzą się również do zakupu postaci czy innych bonusów na Ulicy Pokątnej
- Tytuł Prawdziwego Czarodzieja nie zawsze zdobywa się za pierwszym razem - jeśli nie zdobędziesz na którymś etapie tytułu Prawdziwego Czarodzieja nie przejmuj się - i tak będziesz musiał podejść do każdego etapu ponownie w celu zebrania bonusowych przedmiotów. Przed powtarzaniem warto odnaleźć czerwone klocki z mnożnikami wyniku - mnożniki się sumują, łącznie x3840, co pozwoli Ci zebrać ogromną ilość monet
- Nie każda postać umie wszystko - niektóre postacie posiadają cechy charakterystyczne, na przykład postacie z książką mogą odczytać znaki na szafie i ją otworzyć, gobliny otworzą skrytki (posiadają klucze), postacie operujące Czarną Magią również dostaną się w miejsca wcześniej niedostępne
- Szukaj czerwonych klocków - jeśli masz problem z dokładnym zlokalizowaniem któregoś bonusu, warto odnaleźć czerwone klocki wskazujący lokalizację bonusów
Opis przejścia
Poniższy dział zawiera dokładny opis przejścia głównego wątku fabularnego w grze. Znajdziesz tutaj porady dotyczące każdego z poziomów rozgrywającego się na przestrzeni 4 lat. Do najważniejszych stron należą tutaj:
Rok 1:
- Początek magii - jest to pierwszy poziom jaki przyjdzie ci rozegrać. Dzięki niemu zapoznasz się z podstawami rozgrywki.
- Wyjście z lochu - drugie zadanie fabularne w grze. Na jego końcu staniesz do walki z trollem.
- Pechowa miotła - w tym zadaniu musisz pokierować Ronem i Hermioną, tak aby udało im się ocalić Harrego z tarapatów.
- Dział Ksiąg Zakazanych - w czasie wykonywania tego zadania, będziesz musiał dostać się do tytułowego działu, w bibliotece Hogwartu.
- Zakazany Las - w czasie tego zadania będziesz towarzyszyć bohaterom w czasie wyprawy do Zakazanego Lasu.
- Oblicze wroga - zadanie kończące pierwszy rok Harrego w Hogwarcie. Staniesz w nim do walki z samym Voldemortem.
Rok 2:
- Proszek Fiuu - zadanie to rozpoczyna drugi rok edukacji Harrego Pottera.
- Plan Zgredka - po raz kolejny Harry ma kłopoty w czasie meczu. Pokonaj Zgredka i ocal młodego czarodzieja .
- Crabbe i Goyle - w czasie tego zadania pomożesz czarodziejem w stworzeniu eliksiru wielosokowego.
- Dziennik Toma Riddle'a - zagłęb się w historią i poznaj wspomnienia Toma Riddle'a.
- Śladem pająków - tym razem będziesz towarzyszyć Harremu i Ronowi w wyprawie do jaskini pająków.
- Bazyliszek - w czasie tego zadania zmierzysz się z drugim bossem w grze - Bazyliszkiem.
Rok 3:
- Wieści z Azkabanu - zadanie wprowadzające do trzeciego roku pobyty Harrego w Hogwarcie.
- Hogsmeade - w tym zadaniu będziesz towarzyszyć młodym czarodziejom w drodze do Trzech Mioteł.
- Koniec psot - pokonaj kolejne przeszkody, by zdobyć właściwy klucz
- Wrzeszcząca chata - w tym zadaniu musisz pokonać Wierzbę bijącą oraz złapać Glizdogona.
- Pocałunek Dementora - zadanie to nauczy cię walczyć z Demontarami
- Mroczna Wieża - sprawdź swoje umiejętności w walce z Demontarami w czasie walki z bossem.
Rok 4:
- Puchar świata w quidditchu - uratuj przyjaciół Harrego przed tajemniczymi czarodziejami
- Smoki - poznaj najbardziej majestatyczną istotą świata magii
- Pierwsze zadanie - stań do walki w pierwszym zadaniu Turnieju Trójmagicznego
- Tajemnica jaja - nadchodzi drugie zadanie Turnieju
- Czarne jezioro - w tym zadaniu będziesz musiał porzucić większość znanych ci mechanik i nauczyć się pływać
- Powrót Czarnego Pana - zakończ swoją przygodę, po raz kolejny stając do walki z Voldemortem.
Wymagania sprzętowe
Aby LEGO Harry Potter Lata 1-4 mógł się uruchomić, musisz posiadać komputer o odpowiednich parametrach. Poniżej znajdziesz listę wymagań sprzętowych, które musisz spełnić, aby zagrać w tą produkcję:
Minimalne wymagania
- System operacyjny: Windows XP/Vista
- Procesor: Intel Pentium 4 1.8 GHz lub AMD Athlon XP 2200+
- Karta grafiki: ATI X1300 lub NVIDIA GeForce FX 5800 z 256 MB pamięci RAM
- Pamięć RAM: 512MB
Zalecane wymagania
- System operacyjny: Windows XP/Vista
- Procesor: Intel Core 2 Duo lub AMD Athlon 64, 2.8GHz
- Karta grafiki: ATI HD 2900 lub NVIDIA GeForce 8800
- Pamięć RAM: 2GB
Autor Poradnika
Artur Justyński
Informacje o LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 162, ilustracje: 1021 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry
- Wyjście z lochu | Opis przejścia - Rok 1 | LEGO Harry Potter Lata 1-4 LEGO Harry Potter Lata 1-4 poradnik, solucja.
- Początek magii | Opis przejścia - Rok 1 | LEGO Harry Potter Lata 1-4 LEGO Harry Potter Lata 1-4 poradnik, solucja.
- Pechowa miotła | Opis przejścia - Rok 1 | LEGO Harry Potter Lata 1-4 LEGO Harry Potter Lata 1-4 poradnik, solucja.
- 7. Biblioteka (zaplecze) | Bonusy - Hogwart | LEGO Harry Potter Lata 1-4 LEGO Harry Potter Lata 1-4 poradnik, solucja.
- Osiągniecia w grze LEGO Harry Potter Lata 1-4 | LEGO Harry Potter Lata 1-4 LEGO Harry Potter Lata 1-4 poradnik, solucja.