Pozostałe lokacje (1) | Lokacje poradnik Jagged Alliance: Back in Action
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Pozostałe lokacje
Poniżej zaprezentowane lokacje wymagać będą od nas lepszego wyposażenia; ruszamy do walki w tych rejonach dopiero wtedy, gdy zdobędziemy lokacje początkowe. W przeciwieństwie do poprzedniego podrozdziału, kolejność przejmowania zawartych tu lokacji niekoniecznie musi zgadzać się z kolejnością podawanych opisów.
Blokady drogowe I-VI, Kryjówki
Blokady drogowe są to pojedyncze posterunki przeciwnika, których zajęcie pozwoli nam na szybsze przemieszczanie się po mapie (gdyż będziemy mogli korzystać z głównych dróg). Przejmowanie tych rejonów wygląda za każdym razem bardzo podobnie, dlatego w owym poradniku nie poświęca się im większej uwagi. Z racji faktu, że tak je, jak i Kryjówki przejmuje się dość łatwo, możemy od czasu do czasu pozwolić je odbijać oddziałom Deidranny choćby i po to, by nabić poziom co słabszym najemnikom z naszej głównej ekipy. Jeśli jednak zdarzy się, że będziemy mieli problem z przejęciem jednej z nich, należy spojrzeć w dział Porady ogólne oraz zastosować techniki przedstawione w przypadku innych lokacji na zasadzie analogii.
Kryjówka Miguela
Jest to jedyna lokacja na wyspie, która nie stawia przed nami wyzwania w postaci walki. Jest to natomiast źródło kilku misji, których efektem może być zwerbowanie Miguela oraz Dimitri'ego. Warto przeszukać tę kryjówkę.
Stacja rakiet ziemia-powietrze I
Mimo, iż w tej lokacji nie ma zbyt wielu żołnierzy, to nie są to już zwyczajni zwolennicy Deidranny, a dobrze uzbrojeni wojskowi. Ponadto, dystans między poszczególnymi wrogami jest tak mały, że gdy zaatakujemy jednego z nich, zaalarmujemy od razu całą resztę. Pozostaje nam jedynie ułożyć Thora w dogodnej pozycji do pierwszego strzału (1), a resztę składu ulokować tak, by szybko eliminowali nadbiegających przeciwników. Zanim ruszymy na tę lokację, zadbajmy o zakup (przynajmniej) lekkich kamizelek kuloodpornych dla wszystkich członków drużyny.
Uwagi końcowe:
- Stacja rakiet ziemia-powietrze I powinna być pierwszą lokacją kontrolowaną przez wojsko, z którą spróbujemy swoich sił; zanim jednak rozpoczniemy natarcie, warto odwiedzić Farmę, gdzie znajdziemy odpowiednie uzbrojenie.
- Każda Stacja rakiet ziemia-powietrze znacząco powiększa nasz zasięg widzenia na ekranie mapy; jest to bardzo przydatne, gdyż możemy dostrzec zbliżających się wrogów - dlatego właśnie utrzymanie tych lokacji powinno być dla nas priorytetem.
San Mona
Sugerowane wyposażenie: kilka min, po jednym zestawie granatów bojowych dla każdego najemnika, przynajmniej jeden C4 z zegarem lub C4 z pilotem
Wkroczywszy do San Mony od zachodu, pozbądźmy się wszelkich pojedynczych patroli, a następnie wyślijmy Thora samotnie na północ - na skraju drogi, leżąc między krzewami, będzie wystarczająco dobrze zakamuflowany, by wybijać przeciwników pojedynczo; oni natomiast będą błądzić bez celu, nie wiedząc skąd padł strzał.
Pozostała część ekipy powinna skupić się na wskazanym powyżej miejscu. Ulokujmy na dachu dwóch najlepszych - poza Thorem - strzelców, by prowadzili ostrzał z góry. Statika zostawmy na ulicy tak, by w zasięgu strzału miał drabinę; jeśli któryś z przeciwników dostrzeże naszych strzelców na dachu i będzie próbował wejść do nich po drabinie, Statika zadaniem będzie zabicie delikwenta. Dobrym pomysłem jest też zaminowanie wejścia do klubu oraz okolic drabiny.
Uwaga: Uważajmy na granaty, które przeciwnicy mogą zacząć rzucać na dach; na szczęście jest on na tyle duży, że na pewno zdołamy zbiec przed wybuchem w inny jego kąt.
Gdy zostanie nam już niewielu przeciwników, możemy wysłać Reda na pozycje Thora i zacząć się przemieszczać w kierunku głównego wejścia do klubu (1). Gdy zostanie już tylko kilku przeciwników w klubie, możemy śmiało szturmować budynek od strony obu wejść.
Jeśli jednak mamy problemy z żołnierzami wychodzącymi z klubu, np. chowającymi się za murem (1), możemy wysłać tymczasowo Thora na dach budynku znajdującego się na południu od klubu (ilustracja).
Uwagi końcowe:
- Po zniszczeniu ściany zilustrowanej na powyższym screenie, dostaniemy się do sklepu dwóch kupców ze sporym asortymentem; możemy u nich kupić dobre uzbrojenie, uzupełnić zapasy granatów czy ekwipunku specjalistycznego, a także wymienić zużyta odzież.
- Rejon San Mony jest bezpośrednio połączony z Rezydencją Kingpina - warto po przejęciu San Mony udać się właśnie tam.
Posiadłość Kingpina
Po zajęciu San Mony czas na Posiadłość Kingpina. Mimo, iż chcemy z nim tylko porozmawiać, będziemy musieli pozbyć się wszystkich jego ludzi. Zacznijmy walkę z zachodniej strony, trzymając się trawy. Gdy wykończymy wszystkich tamtejszych przeciwników, przemieśćmy się trochę bardziej na północ.
Będzie tam kilka kontenerów na śmieci, zza których możemy zacząć strzelać do ochroniarzy wokół basenu. Wykorzystajmy do tego celu wszystkich, prócz Thora.
Thora tym czasem, południowym krańcem lokacji, przemieśćmy w miejsce, które widzimy na obrazku. Z tej pozycji Thor będzie w stanie nie tylko pozbyć się kilku przeciwników chowających się w domu (1) i na balkonie (2), ale również wesprzeć resztę ekipy.
Uwagi końcowe:
- W przypadku odniesienia poważniejszych ran, wycofajmy nasza grupę w bezpieczne miejsce i zaatakujmy ponownie. Ochroniarze Kingpina mają mocne kamizelki, dobrą osłonę i znaczną siłę ognia, dlatego liczmy się z dużymi stratami zapasów amunicji, a także - być może - dużej ilości punktów życia; koniecznie wymieńmy przed walką odzież!