Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hotline Miami 2: Wrong Number - poradnik do gry

Hotline Miami 2: Wrong Number - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Punktacja | Na start | Hotline Miami 2 Wrong Number Hotline Miami 2: Wrong Number poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019

Otrzymywana na koniec misji punktacja jest obliczana na podstawie kilku składowych - Punktacja | Na start | Hotline Miami 2 Wrong Number - Hotline Miami 2: Wrong Number - poradnik do gry

Otrzymywana na koniec misji punktacja jest obliczana na podstawie kilku składowych. Po pierwsze - kills. Wartość ta uzależniona jest od liczby przeciwników na każdym z poziomów. Jest stała i nie może ulec zmianie, biorąc pod uwagę, że tak czy siak musisz zabić wszystkich wrogów w celu zaliczenia poziomu. Niektóre misje pozwalają na oszczędzenie paru przeciwników, ale dla wysokiej punktacji nie jest to opłacalne. Pod tę kategorię podpada wszystko, od zabójstw z pomocą broni białej i palnej, po wykończenia ogłuszonych wrogów. Ważne jest to, że zabicie ogłuszonego wroga jest więcej warte, niż jego zastrzelenie albo zabicie z pomocą broni białej. Różnica wynosi 200 punktów, ale przy dużej liczbie zabójstw może mieć znaczenie dla wyniku.

Wartość druga, combo, określa jak wielu przeciwników udało ci się zabić w krótkich odstępach czasu. Im wyższy był mnożnik w górnym, lewym ekranu, tym i bonus z combo większy. Im późniejsze etapy, tym szansa na zdobycie większego mnożnika rośnie, ale należy podchodzić do niego ostrożnie. Combo łatwo stracić przez nieuwagę, co zmusi cię do powtarzania etapu oraz zmniejszy punkty dostępne dzięki time bonus. Najłatwiej zwiększyć mnożnik z pomocą broni raniących kilka osób naraz, to znaczy wszystkich broni białych oraz strzelby. Karabiny maszynowe i pistolety są bardziej kłopotliwe, gdyż strzelają mniej więcej w linii prostej, podczas gdy strzelba posiada spory rozrzut. Strzelbą można zabić trzech wrogów idących obok siebie, podczas gdy pistolet może mieć z tym problem.

Flexibility dotyczy różnorodności uzbrojenia. Im częściej zmieniasz broń na inną, tym ta wartość będzie wyższa. To szczególnie istotne w przypadku broni palnej, która prędzej czy później i tak skończy z pustym magazynkiem oraz postaci, które nie posiadają żadnego uzbrojenia poza gołymi rękoma. W przypadku takich postaci jak Tony podniesiona zostaje wartość specjal.

Mobility oznacza, jak bardzo byłeś w ruchu. By uzyskać jak najwięcej punktów musisz ograniczać chwile odpoczynku do minimum i cały czas poruszać się po planszy. Najlepiej jeśli poruszanie się połączysz z eliminowaniem wrogów.

Boldness obejmuje ogłuszanie drzwiami, rzucanymi przedmiotami oraz wystawianie się na ogień przeciwnika. Im większe podejmujesz ryzyko, tym więcej otrzymujesz punktów. Przykładowo, możesz ogłuszyć i wykończyć przeciwnika, gdy jego kolega będzie na ciebie biegł, a tuż po zakończeniu animacji zabić również jego. Możesz rozpocząć strzelaninę biegnąc w kierunku grupki wrogów i wykończyć ją, samemu znajdując się pod ogniem. Możesz również pobiec w kierunku wroga, zastrzelić dwóch, trzeciego ogłuszyć rzuconym pistoletem i dobić go, gdy kolejni będą biec w twoim kierunku. Każda z tych sytuacji jest bardzo ryzykowna i może zakończyć się twoją śmiercią, a co za tym idzie jest bardziej wartościowa punktowo.

Time bonus określa, czy dostatecznie szybko przeszedłeś daną misję. Gra zlicza łączny czas, jaki spędziłeś na wykonywaniu zadania, od jego rozpoczęcia, aż do zabicia ostatniego wroga (po jego wykończeniu zegar się zatrzymuje). Na tej podstawie określa, czy przysługuje ci bonus. Każde powtórzenie etapu oznacza więc zmniejszenie bonusu, który w skrajnych wypadkach wyniesie zero.

Specjal uzależniony jest od kierowanej postaci. Przykładowo dla Corey'a jego wartość wynosi 8000, podczas gdy dla Tony'ego 22000. Im bardziej ograniczone są możliwości postaci, bądź im trudniej jest nią sterować, tym wartość większa.

W teorii dla uzyskania najlepszego wyniku, czyli S, powinieneś przez całą misję znajdować się w ruchu. Walczyć ze strzelcami na bliskie odległości, ogłuszać wrogów z pomocą drzwi oraz rzucanych przedmiotów i jak najczęściej zmieniać broń. Do tego musisz jak najdłużej utrzymać wysokie combo oraz przejść całą misję przy jak najmniejszej liczbie prób. W praktyce jedynym warunkiem jest uzyskanie jak najwyższego combo. Dzięki niemu możesz zdobyć S, nawet jeśli przeszedłeś etap w 40 minut i z pomocą tylko jednej broni. Możesz co prawda zadbać przy tym o mobility albo flexibility, ale nie jest to wymagane. Wymagane jest za to, żebyś na każdej planszy wchodzącej w skład misji uzyskał jak najwyższe combo - w początkowych etapach 10, w dalszych nawet 20 i więcej. Jeśli na dwóch wchodzących w skład misji stworzysz wysokie combo, ale na trzeciej nie, to istnieje szansa, że zamiast S uzyskasz "tylko" A+. Niskie wartości combo dają odpowiednio mniej punktów, stąd jedno o wartości 20 jest znacznie lepsze, od 10 o wartości 2.

By zyskać jak najwyższe combo musisz dobrze poznać planszę - jej układ, rozstawienie wrogów, ich uzbrojenie i tak dalej. Następnie musisz odpowiednio zaplanować jej przechodzenie, wybrać kolejność eliminowania celów, podnoszenia broni oraz pozbywania się patroli. Z tego powodu dobrą taktyką jest przejść każdą misję trzy razy - raz w ramach zaliczenia kampanii, drugi dla jej lepszego poznania i trzeci dla wysokiej oceny. Zazwyczaj tyle prób wystarczy, by uzyskać przynajmniej A-.

Wiedza o budowie każdej misji pozwoli ci również na określenie, którego wroga zabić jako ostatniego i kiedy przejść do kolejnej planszy. Tak się bowiem składa, że wartość combo jest przenoszona między planszami, o ile uda ci się zmieścić w wąskim okienku czasowym. Oznacza to, że przy odrobinie wprawy każdą misję możesz ukończyć z combo o wartości nawet 100 i więcej, co zagwarantuje zdobycie oceny S i setek tysięcy, a może i milionów punktów. Z tego powodu dobrze jest tak zaplanować przejście każdej planszy, by ostatni wróg w combo znajdował się tuż przy wyjściu z niej. Co prawda po wejściu na kolejną możesz mieć bardzo mało czasu na zabicie następnego przeciwnika, ale większość z plansz jest tak zbudowana, by znajdował się on w miarę blisko wejścia. Poza tym mnożnik nie resetuje się po śmierci na nowej planszy. Możesz więc wejść na nią, zginąć kilka razy w celu jej zbadania i dopiero później, po jej dobrym poznaniu, zająć się zwiększaniem combo.

Wszystkie powyższe rady obowiązują również w czasie gry na wysokim poziomie trudności, jednak z dwiema uwagami. Po pierwsze, każda mapa zostaje odwrócona. Po drugie, rozstawienie przeciwników jest całkowicie inne. To oznacza, że chcąc uzyskać wysokie wyniki będziesz musiał każdą plansze poznać na nowo.