Co powinien wiedzieć każdy bohater w świecie męstwa i magii? - część 1 | Podstawy rozgrywki poradnik Heroes of Might & Magic IV: Winds of War
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016
Rozgrywka w HOMM4, podobnie jak w poprzednich częściach jest podzielona na tury. Tura to dowolnie długi odstęp czasu, w którym gracz może wykonać jedną z czynności:
- poruszać się bohaterem na mapie przygody, zdobywając nowe miejsca czy anihilując wrogo nastawione kreatury,
- walczyć dostępnymi wojskami na mapie taktycznej,
- kupować nowe kreatury i stawiać budynki w miastach.

Mapa przygody to główny teren rozgrywki.
Nie daj się zwieść, pozostawione bez opieki dobra mogą być pułapką!

Mapa taktyczna. To tutaj będzie przychylać się szala zwycięstwa lub porażki.
Jeden zły ruch i przegrałeś.

Rozbudowane miasto. Nie zawsze można postawić wszystkie budynki.
Odpowiednia rozbudowa gwarantuje dobrobyt i powodzenie militarne.