Znajdź Parszywka | Solucja Harry Potter i Więzień Azkabanu poradnik Harry Potter i Więzień Azkabanu
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
Znajdź Parszywka
Naszą przygodę rozpoczynamy w pociągu jadącym do Hogwartu, w momencie gry Parszywek, szczur Rona, ucieka z przedziału przestraszony przez Krzywołapa. Po wyjściu z przedziału idź na koniec wagonu aż znajdziesz się przed zamkniętymi na kłódkę drzwiami, na których możesz przetrenować używanie zaklęcia Alohomora (1). W następnym pomieszczeniu nauczysz się pokonywać przeszkody wspinając się na nie (2) lub skacząc i podciągając się po uchwyceniu ich krawędzi (3). Po zeskoczeniu z ostatniego rzędu skrzyń czeka Cię nagroda w postaci fasolek.
Kolejny wagon to doskonała okazja do zastosowania czaru Depulso przesuwającego przedmioty (4). Po pokonaniu przeszkody Twoim oczom ukażą się skrzynie, które otworzysz za pomocą znanego już Alohomora (5) oraz książka zapisująca stan gry (6). Po obu stronach książki, w zamkniętych klatkach znajdziesz również skrzynie (7). W skrzyniach ukryte są fasolki.
W następnym wagonie natkniesz się na szafę (8) z 3 symbolami "klucza". Musisz rzucić na nią czar Alohomora wszystkimi trzema postaciami, dzięki czemu jej drzwi staną otworem. W środku znajduje się gargulec, którego musisz potraktować zaklęciem Lumos. Otworzy się wtedy ukryte przejście do kolejnego wagonu (9). Tam zaatakują Cię książki (10) - metoda walki z nimi to uniki i zaklęcie Depulso. Po wygranej bitwie swe siły podreperujesz zjadając czekoladową żabę. W wagonie znajdują się również fasolki oraz skrzynia, do której dostęp uzyskasz rzucając czar Depulso na przycisk w ścianie (11).
Kolejny wagon to spotkanie z Draco Malfoyem, który wypuszcza na naszych bohaterów Monster Book of Monsters (12). Walka z krwiożerczymi kartkami powinna przebiegać według sugestii naszych towarzyszy - przyciągają kartki rzucając czar Rictusempra a my "wykańczamy" je ponawiając zaklęcie. Stosowanie uników zmniejszy nasze obrażenia. Po kilku falach wypuszczanych kartek książka zostaje pokonana zostawiając naszą pierwszą kartę kolekcjonerską a my możemy przejść do następnego, ostatniego już wagonu. Harry mdleje czując obecność Dementorów a my pod postacią Rona, musimy jak najdłużej zatrzymać jednego z nich dopóki Hermiona nie sprowadzi pomocy. Z pomocą przyjdzie nam czar Depulso, który wykorzystujemy do przewracania różnego rodzaju przedmiotów (13), aby zablokować drzwi. W ostatniej chwili zjawia się profesor Lupin i odpędza Dementora. Tak kończy się ten rozdział rozgrywki.