Wyzwanie Carpe Retractum (2) | Solucja Harry Potter i Więzień Azkabanu poradnik Harry Potter i Więzień Azkabanu
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
W kolejnej komnacie pozbywasz się krabów z platform (30), dzięki czemu pojawiają się kule (31) przenoszące Cię pomiędzy platformami. Przy użyciu czarów wyciągasz ze ścian kamienie (32), po których wspinasz się do góry. Znajdujesz tam pomieszczenie z dwoma zbrojami (fasolki) i przyciskiem (33).
Po jego wciśnięciu pojawia się kolejna kula (34), dzięki której możesz przedostać się do następnej komnaty. Zanim jednak opuścisz to pomieszczenie za pomocą kuli opuść platformę na ścianie (35) i przejdź do pokoju znajdującego się za nią. Znajdziesz tam kolejną, szóstą już tarczę. W następnej komnacie musisz pokonać ognistego kraba. Gdy to Ci się uda, otworzy się przejście w dół (36) do komnaty z liną, której pociągnięcie uaktywni kładkę w głównej komnacie (37). Dostaniesz się na nią dzięki kuli (38). Z kładki zdobędziesz kolejną tarczę oraz otworzysz skrzynie (fasolki) znajdujące się po obu jej stronach.
W następnym pomieszczeniu za pomocą kuli (39) przenosisz się na ruchomą platformę a następnie w stronę wyjścia (40). Nie wychodź jeszcze, ale skieruj się do kolejnej kuli na prawo od wyjścia (41). Pociągnięcie kuli na sznurze (42) uaktywni dalsze kule (43, 44) dzięki czemu możesz przenieść się na platformę po drugiej stronie. W następnym pomieszczeniu (a konkretnie na balkonie) znajdziesz siódmą tarczę a także dwie zbroje rycerzy. Na jednej z nich możesz użyć czaru (3 razy), dzięki czemu otworzy się przejście (Sekret 4/5). Znajdziesz tam skrzynię z fasolkami, dyniami i kartą kolekcjonerską. Używając kul wracaj do wyjścia (40).
Po zapisaniu stanu gry i pożywieniu się czekoladowymi żabami znalezionymi w skrzyni wkraczasz do kolejnej komnaty. Po wejściu musisz rozprawić się z Impami, co spowoduje otwarcie drzwi do kolejnej komnaty. W skrzyni (45) znajdziesz czekoladowe żaby, natomiast ze zbroi (46) oprócz fasolek i kociołka wylecą Złośliwe Wróżki. Drugą zbroję (47) musisz zaczarować 4 razy - otrzymasz fasolki, dynie i kartę kolekcjonerską. W następnej komnacie idź do końca aż zobaczysz obraz przedstawiający gargulca (48). Rzuć na niego 2 razy czar a otworzy się ukryte przejście (Sekret 5/5) w dół (49). Znajdziesz tam skrzynię z dyniami oraz kolejną, dziewiątą tarczę. Z dołu wyjdziesz z przy pomocy kuli (50).
W następnym pomieszczeniu rzuć czar na dwa widoczne w ścianie kamienie i wejdź po nich na górę. Rzuć czar na zbroje i zbierz fasolki a następnie użyj zaklęć na widocznych kulach na sznurach (51). Spowoduje to, iż pojawią się platformy (52) z ognistymi krabami oraz kula (53) i ostatnia tarcza. Pokonaj kraby i przy użyciu kul (53, 54) przenieś się na przeciwległą stronę, gdzie zakończysz ten poziom. W nagrodę kostniej się do bonusowego pokoju pełnego fasolek. Po zakończeniu zbierania fasolem lub z upływem czasu przenosimy się z powrotem do Hogwartu.