GTA San Andreas: Ryder (R) - Los Santos, solucja, opis przejścia GTA San Andreas poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry GTA San Andreas zawiera opisy przejścia głównych misji z regionu Los Santos, które zleca Lance Ryder Wilson.
Ostatnia aktualizacja: 10 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do Grand Theft Auto San Andreas znajdziecie opisy przejścia głównych misji z Los Santos, których zleceniodawcą jest Lance "Ryder" Wilson oznaczony na mapie świata literą R.
Ryder (R) - lokalizacja
Aby wziąć udział w misjach zlecanych przez Rydera, stań na czerwonym znaczniku, mieszczącym się obok jego domu (R). Sadyba Rydera znajduje się na Grove Street w Gantonie, w bezpośrednim sąsiedztwie Domu Johnsonów. |
Ryder
To zadanie musisz zaliczyć zaraz na początku gry, po misji "Big Smoke". Ryder postanawia zrobić skok na pizzerię. Skorzystaj z faktu, iż facet jest zmotoryzowany i podwieź się z nim do Idlewood. Uderz do mieszczącego się tam zakładu fryzjerskiego, gdzie stary Reece uformuje ci fryzurę wedle uznania. Siedząc w fotelu masz do wyboru kilkanaście sposobów uczesania i zarostu na twarzy. Nie ma znaczenia, czy będziesz nosił bródkę, wąsy, afro czy "zero", możesz wypróbować nawet wszystkie warianty. | |
Gdy fryz będzie gotowy, opuść salon i wejdź do pizzerii mieszczącej się po drugiej strony ulicy. Zamów coś zjadliwego, zabierz się za konsumpcję. Po chwili wpadnie Ryder z zamiarem obrabowania kasy baru. Pracownik Well-Stacked Pizza wygląda jak goguś w śmiesznej koszulce i czapeczce, ale dysponuje bronią o znacznie większym niż Ryder kalibrze. Gdy zacznie strzelać, zostaw żarcie i wybiegnij za kumplem z knajpy. Z celnością u kelnera jest na bakier, ale mimo to odjedźcie stamtąd jak najprędzej. Zaparkujcie przed domem Rydera. |
Nagroda za wykonanie misji: respekt +, odblokowane misje zlecane przez Sweeta (S)
Home Invasion
Odwiedź Rydera między godziną 12.00 a 20.00. Zastaniesz go na tyłach domu, robiącego dziury w trawniku. Okazuje się, że od zaciągania się skrętami zapomniał, gdzie zakopał transport broni.
Żeby wyrównać stratę, namawia cię na małą robótkę: ukraść jednemu z handlarzy, pułkownikowi Fuhrbergerowi, kilka skrzynek z bronią i dostarczyć towar na melinę. To typowo nocna misja, dlatego ruszacie na akcję tuż po zapadnięciu zmroku. Licznik "daylight" na ekranie pokazuje, ile zostało czasu do wschodu słońca (osiem minut czasu rzeczywistego), musicie się koniecznie wyrobić przed świtem. Jedźcie do posesji Fuhrbergera w East Beach, a następnie już ty sam (Ryder tradycyjnie jest naćpany i tylko zawadza) wślizgnij się do domu. | |
W absolutnej ciszy przeszukaj dom, zlokalizuj drewniane paki z bronią, wynieś je na zewnątrz i załaduj na ciężarówkę. Skrzyń jest pięć sztuk, ale aby wypełnić zadanie, wystarczy wynieść tylko trzy. Wewnątrz domu Fuhrbergera musisz poruszać się bardzo powoli nie trącając sprzętów (obserwuj wskaźnik hałasu "noise"), inaczej gospodarz się obudzi i odstrzeli ci głowę. Najłatwiej dobrać się do skrzynek zlokalizowanych: obok armatki; na parterze, w pomieszczeniu po prawej stronie; na piętrze, tuż przy schodach. |
Po skończonej robocie udajcie się drogą wzdłuż wybrzeża do Playa del Seville i umieśćcie towar w jednym z garaży.
Nagroda za wykonanie misji: respekt +, odblokowane misje "Burglar" (musisz znaleźć czarnego Boxville'a i wcisnąć R3, zadanie aktywne w godzinach 20.00 - 5.00)
Catalyst
Podczas twojego pobytu u Rydera nachodzą was znienawidzeni przez ciebie gliniarze. Tym razem jednak Tenpenny przynosi cynk o niestrzeżonym pociągu pełnym broni. Taka okazja nie może wam przejść koło nosa, więc wsiadajcie do pick-upa i jedźcie na stację kolejową w East Los Santos.
Dojeżdżając do celu już z daleka widzicie, że coś jest nie tak. Wysłani wcześniej przez Rydera chłopcy z Grove Street zostali zaatakowani przez gangsterów z Los Santos Vagos. Wspomóżcie ich ogniem. Po pozbyciu się intruzów zauważacie kolejne podejrzane auto. Tym razem to Ballas! Ich również zlikwidujcie, (chłopcy w zielonych koszulach mogą zginąć, ważne jest żebyś przeżył ty i Ryder). Po bitwie idź na koniec pociągu i wskocz na platformę. Nagle skład samoczynnie ruszy. | |
Chcąc jak najwięcej zyskać z darmowego transportu, rzucaj skrzynie z pociągu do pędzącego za tobą pickupa Rydera. Od chwili, kiedy zacznie się jazda, masz półtorej minuty na opróżnienie wagonu z 10 skrzynek pełnych broni (licznik "crates" na ekranie). Ciskaj paczkami w jadącego za pociągiem Rydera korzystając z celownika i wskaźnika siły rzutu ("power"). Pamiętaj o istnieniu sił grawitacji, dlatego rzucaj skrzynie celując w głowę wspólnika lub nawet lekko ponad nim. Jeśli uda wam się wyrobić w czasie, natychmiast zmywajcie się stamtąd, ale uważajcie na gliny, krążą po okolicy. | |
Żeby zmylić tropy, jedźcie do warsztatu (Pay'n'Spray) w Idlewood, gdzie za skromną opłatą fachowiec przemaluje wam auto na inny kolor. Prawdopodobnie po drodze i tak złapiesz policyjny "ogon", ale nie przejmuj się, nie musisz go gubić. Po prostu wyceluj samochodem w otwarte drzwi warsztatu, a te zamkną się tuż za tobą odgradzając cię od ogłupiałych gliniarzy. Pamiętaj, że przemalowanie wozu kosztuje 100$, więc miej przy duszy trochę grosza. Nie niepokojeni, ze świeżym lakierem na masce możecie wracać z cennym ładunkiem do domu. |
Nagroda za wykonanie misji: respekt +
Robbing Uncle Sam
Od zaciągania się zielskiem Ryderowi całkiem pomieszało się w głowie. Wymyślił, że dobrym sposobem na zdobycie dużej ilości broni jest wizyta w magazynach wojskowych armii USA. A najgorsze jest to, że zdołał ciebie zwerbować do tej roboty. Wsiadajcie do zaparkowanej przy domu ciężarówki i jedźcie do portowych doków w Ocean Docks. Będąc na miejscu przeskocz przez mur i załatw strażnika. Strzel w panel sterujący bramą, dzięki czemu umożliwisz wjazd ciężarówki z Ryderem. Ruszaj w stronę portu, kawałek dalej stoi magazyn z bronią. | |
Jednym strzałem zniszcz przycisk otwierający drzwi magazynu. Wewnątrz jest wózek widłowy. Zasiądź za kierownicą i załaduj sześć skrzyń z bronią (cztery są wewnątrz magazynu, dwie na zewnątrz opodal drzwi) na pakę ciężarówki. Masztem wózka widłowego sterujesz przy pomocy prawej gałki analogowej. Co chwilę musisz na jakiś czas przerwać robotę i pomóc Ryderowi, uwikłanemu w strzelaninę z żołnierzami. Sam chłopina nie da rady utrzymać ich na odległość, a jego pasek zdrowia (widoczny na ekranie) błyskawicznie topnieje. | |
Po dokonaniu załadunku ewakuujcie się z bazy. W trakcie ucieczki nękani jesteście przez wojskowe auta. Niestety, ze względu na przeciążenie nie możesz sprawnie manewrować ciężarówką, dlatego prawdopodobnie będziesz musiał pozbyć się jednej lub dwóch skrzynek. Przejmując na chwilę kontrolę nad Ryderem staraj się tak rzucić wybuchowym ładunkiem, by eksplozja załatwiła goniące was Patrioty. Jedźcie do magazynów w Willowfield, zaparkujcie na tyłach lombardu (Pawn Shop). |
Nagroda za wykonanie misji: respekt +