Questy 61-68 | Rozdział pierwszy Gothic 2 poradnik, solucja, mody
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
61. Zaginiony przepis.
Misję zleca: Neoras (30) .
62. Dostawa wina.
Misję zleca: Gorax (30) . To zadanie można dostać po udanym lub nieudanym rozdaniu kiełbasek (quest 57). Orlanowi nie należy dać się zwieść. Zwoje, które oferuje są mało warte, a najcenniejszy z nich - leczenia - i tak da Gorax po powrocie. Orlan musi zapłacić umówione 240 sztuk złota.
63. Krótka wycieczka do miasta.
Misję zleca: Karras (30) . Karras chce dostać trzy zwoje z czarem "otchłań", które sprzedaje Ignaz [27] .
64. Próba ognia.
Misja zleca się sama po przeczytaniu jednej z ksiąg w bibliotece (30) . Następnie trzeba o Próbę Ognia poprosić Pyrokara. Ten zleci zwoje zadanie do wykonania (quest 65), a pozostali dwaj magowie z rady nadzorczej swoje (questy 66 i 67). Po ich wykonaniu można wrócić do Pyrokara i zostać zaprzysiężonym. Po dodatkowej wizycie u Goraxa gracz otrzyma klucz do własnego pokoju, w którym znajduje się stół alchemiczny, stół runiczny, łóżko i kufer. Można się już udać do Lorda Hagena, a po powrocie do klasztoru Pyrokar poleci paladynowi Sergio, eskortowanie gracza na przełęcz.
65. Ścieżka wiernych.
Misję zleca: Pyrokar (30) . Należy dotrzeć do ukrytej groty (34) na północy i podążyć w niej korytarzem na prawo. Na końcu znajduje się sala, a w niej kufer. Otrzymany od Pyrokara klucz pozwoli go otworzyć. Wewnątrz spoczywa nie zapisany kamień runiczny. Trzeba go odnieść Pyrokarowi na dowód, ale sam kamień można i trzeba zatrzymać.
66. Tworzenie runy.
Misję zleca: Ulthar (30) . Wszystkiego, co konieczne do stworzenia runy nauczy Hyglas w bibliotece, gdy mu przynieść wszystkie składniki: kamień runiczny, siarkę oraz zwój z czarem ognistej strzały. Kamień runiczny można zdobyć w wyniku wykonania poprzedniego zadania (quest 65), siarkę można zdobyć na pozostałych wybrańcach, którzy będą chcieli gracza zabić przy powrocie z poprzedniej misji. Można ją również kupić u Goraxa. Podobnie sam zwój. Nauczony przez Hyglasa wszystkiego, co konieczne, gracz może stworzyć runę na stole runicznym.
67. Żyjąca skała.
Misję zleca: Serpentes (30) . Otrzymany od Dyriana czar snu (quest 68) bardzo się przyda podczas kradzieży świętego młota z podziemi. Czarem należy uśpić jedynego strażnika - Garwiga - i zabrać młot. Tylko tą bronią można pokonać magicznego golema (31) .
68. Zbrodnia Dyriana.
Misję zleca: Dyrian (30) . Zleca ją po poddaniu się Próbie Ognia (quest 64). Za otrzymany zwój z czarem snu, Dyrian prosi o wstawiennictwo u rady po zostaniu Magiem Ognia. Zaprzepaszcza to alternatywne zadania (questy 52 i 55).