Praktyczne wskazówki | Gods Kraina Nieskończoności poradnik Gods: Kraina Nieskończoności
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
HANDEL
Na mini-mapach wyświetla się usytuowanie każdego kupca, z którym drużyna rozmawiała wraz z wyszczególnieniem wszystkiego, co chce kupić lub sprzedać.
U handlarzy bronią, uzbrojeniem i magią znajdują się obiekty oznaczone kolorem czerwonym. Tych dana postać będzie mogła użyć dopiero po osiągnięciu odpowiedniego poziomu specjalizacji.
Warto zapisać grę przed dokonaniem wymiany handlowej, ponieważ przedmioty sprzedane kupcowi nieodwołalnie znikają. Nie można ich już odkupić u tego handlarza. Takie rzeczy jak żywność, czy skóry i pancerze zwierząt warto odsprzedawać tym kupcom, którzy szczególnie poszukują takich towarów. Jeśli nie warto zawracać sobie głowy bieganiem - w portach Slavingradu i Thelminadris stoją chętni do nabycia wszystkich typów towarów.
Sprzedawca komponentów alchemicznych i paru czarodziejskich stoi przy głównej ulicy w Slavingradzie. Handlarz czarodziejskimi obiektami znajduje się w Thelminadris na piętrze domu mistrza Iluminora, który szkoli magów.
WALKA
Należy zwracać uwagę na ilość punktów akcji postaci. Każde możliwe działanie czasie bitwy zużywa określoną ich ilość. Po wyczerpaniu punktów następuje tura, w której możliwa jest tylko obrona. Na początku walki każdy ma 4 punkty, tura obrony przywraca 3. By wykonać bardziej "kosztowne" działanie, należy odczekać w pozycji obronnej jedną lub dwie tury. Wówczas punkty się kumulują. Także rzucanie czarów zużywa rozmaitą ilość punktów akcji.
Przeciwnicy z reguły atakują tę postać, która ma najmniej punktów życia. Warto w tylnym rzędzie mieć maga, który - jeśli trzeba - rzuca co rundę czary uzdrawiające. Ręcznie można zaatakować tylko osobę lub potwora, który stoi w pierwszym rzędzie. Magów i łuczników z drugiego szeregu dosięgają tylko ataki dystansowe, jak strzały i czary. By bezpośrednio dobrać się do wrogów z drugiej linii, należy najpierw wyciąć tych z przodu. Rannego można czasowo przestawić do tylnego szeregu, jeśli nie ma możliwości skutecznego leczenia go, by tymczasem ataki skupiły się na kimś innym. Dobrym pomysłem jest przywoływanie istot, które mają mniej punktów życia niż bohaterowie, by skupiały na sobie ataki wroga.
ULEPSZANIE SPRZĘTU
By uzyskać element uzbrojenia +1, należy wykorzystać alchemiczny przepis, który wymaga 1 węgla, 10 wody i 1 żelaza. Żelazo należy umieścić wraz z przedmiotem po lewej stronie alchemicznego panelu, a następnie kliknąć na podkreśloną linijkę decyzji na odpowiedniej stronie księgi. Owo podkreślenie pojawia się, gdy wszystkie komponenty są już na miejscu.
Znajdowane i kupowane kryształy pełnią trzy funkcje: ulepszają broń, ulepszają elementy zbroi lub pasują do księgi czarów. Każdy kryształ jest opisany, wystarczy otworzyć jego okno. Podstawowy ekwipunek Vivien nie ma miejsca na kryształy. Im lepszy sprzęt, im wyższy poziom magicznej księgi tym więcej wolnego miejsca na kryształy. Należy pamiętać, by wyjąć kryształy z kieszonek przed pozbyciem się przedmiotu.