Gears Tactics: Wretch - jak walczyć, jak pokonać? Porady Gears Tactics poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 kwietnia 2020
W tym rozdziale poradnika do Gears Tactics dowiesz się wszystkiego na temat licznych jednostek wroga walczącego wręcz - Wretch.
Te małe stworzenia potrafią przysporzyć sporo kłopotów. Mają mało punktów życia i walczą wręcz, jednak każda jednostka, która znajdzie się w pobliżu, będzie automatycznie zaatakowana. Dlatego szarże bagnetami lub piłami mechanicznymi na te jednostki są bezsensowne. Stracisz nie tylko punkt akcji, ale punkty życia i skończysz ruch w niesprzyjającej pozycji
Prawie zawsze pojawia się w grupie 5-6 jednostek, ale często spotkasz większe gromady. Ich podstawową taktyką jest szybki atak frontalny. Nie podejmują finezyjnych manewrów ani nie kryją się za osłonami - będą zawsze szarżować w kierunku najbliższego żołnierza. Czasem atakują wraz z innymi jednostkami, np. Drone lub Grenadier. W takiej sytuacji strzelcy ustawiają się w trybie "Overwatch" a Wretch atakują twoich żołnierzy. Jeśli się ruszysz, otrzymasz obrażenia od strzelca, a jeśli twój żołnierz zostanie w miejscu to zaatakuje go Wretch.
Najważniejszą zasadą walki z Wretch jest utrzymanie tych jednostek na dystans. Z bliska będą atakować twoich żołnierzy i zadawać im obrażanie. Jednocześnie zatrzymają ich ruch, a gdy będziesz chciał się ruszyć, automatycznie zaatakują twoich podwładnych. Przez takie blokowanie, nie pozwolą zaangażować się w walkę z groźniejszymi wrogami. Z tego punkty widzenia, są groźnym przeciwnikiem, ponieważ bezczynność i marnotrawienie punktów akcji jest bardzo złym wynikiem.
Jest kilka prostych sposób walki z tym wrogiem. Na początku najlepiej jest użyć granatów przeciwko skupiskom tych jednostek. Wretch ma ok. 200 punktów życia (zależnie od poziomu trudności) i każdy grant wyeliminuje sporą grupę jednostek. Drugi sposób to rozstawienie swoich żołnierzy w trybie wartowniczym. Musisz jednak policzyć ile masz punktów akcji. Jeśli wrogowie są blisko, musisz oddać minimum tyle samo strzałów co jednostek wroga. Dobrym kandydatem jest Scout, ze swoją strzelbą. Posiada krótki, ale szeroki zasięg w trybie wartowniczym i jest idealną bronią na krótki zasięg. W razie problemów, Scout skorzysta z umiejętności podstawowej i ukryje się przed widokiem wroga. Przy dużej odległości, możesz zagrać bezpiecznej i postawić tylko część jednostek w trybie "Overwatch".
Na wyższych poziomach, powinieneś mieć doświadczone jednostki, z umiejętnościami zdolnymi pokonać całe grupy w ciągu tury. Na przykład Heavy może wykończyć kilka jednostek z pomocą "Explosive Shoot". Z kolei klasa Sniper ma umiejętności, które dodają punkty akcji za trafienie lub zniszczenie wroga. Karabin snajperski z łatwością eliminuje takie jednostki jednym strzałem.