Gears Tactics: Punkty Akcji Gears Tactics poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 kwietnia 2020
W tym rozdziale dowiesz się więcej na temat podstaw walki w grze Gears Tactics i punktach akcji. Każda taktyczna gra turowa rządzi się własnymi prawami, ale większość zasad jest podobnych. W odróżnieniu od pozostałych tytułów, Gears Tactics posiada kilka żelaznych praw i tematów, które decydują o rozgrywce.
Ilość tych punktów definiuje możliwości twoich żołnierzy. Bardzo ważną różnica zachodzi już przy klasycznym podziale na ruch i atak. W przeciwieństwie do podobnych gier, np. X-com, oddanie strzału nie kończy twojej tury. Możesz wydać wszystkie 3 punkty na atak, ale równie dobrze możesz też 3 razy przemieścić swojego żołnierza lub użyć 3 różnych umiejętności.
Rozsądnie "wydawaj" punkty akcji. Jeśli jeden z twoich sojuszników jest w złej pozycji, najlepiej jest się nim wycofać, a pozostałymi wyeliminować tylko najbliższych wrogów. Do twoich pozycji prowadzi wąskie przejście? Albo wróg posiada liczne jednostki walczące wręcz? Rozstaw swoich ludzi i uaktywnij tryb strażniczy. Łatwiej pozbyć się wrogów na otwartej przestrzeni, blisko twoich żołnierzy. Nie warto wydawać wszystkich punktów tylko i wyłącznie na atak z niekorzystanej pozycji. Często najlepszym posunięciem jest ruchem do osłony i oskrzydlenie wroga. Atak na nieosłoniętą stronę jednostki zapewnia większe szansę na trafienie i dodatkowe obrażenia.
Egzekucje osłabionych wrogów
Egzekucje są ważnym elementem rozgrywki. Dzięki wykończeniu osłabionego wroga, twoi pozostali żołnierze zyskają dodatkowe punkty akcji. Jeśli masz tylko jednego przeciwnika w pobliżu pozycji twojego żołnierza, warto skorzystać z tej okazji. Gdy na polu bitwy jest dwóch i więcej osłabionych wrogów, staniesz przed ważnym dylematem. Czy dokonać egzekucji za pomocą jednego żołnierza, czy za pomocą kilku członków drużyny?
Pierwsza opcja może znaczenie wzmocnić twoją drużynę, ale jednocześnie wyłączy z akcji jednego żołnierza. Dodatkowe punkty akcji, pozwolą twojej najsilniejszej postaci na sianie prawdziwego zniszczenia. Np. Vanguard będzie mógł zbliżyć się i zaatakować wielu wrogów, a Heavy zyska dodatkowe punkty akcji, które będzie mógł wykorzystać do oddania większej ilości strzałów w trybie strażniczym. Z kolei Sniper odda więcej strzałów, a Scout będzie mógł użyć swojej strzelby bliskiej odległości i wrócić do bezpiecznej pozycji. Tak czy inaczej, więcej punktów akcji to więcej możliwości.
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ O EGZEKUCJI?
O tym, jak wykonać egzekucję i jak czerpać z niej korzyści przeczytasz na osobnej stronie naszego poradnika: Egzekucja - jak wykonać i wykorzystać?.