Gears Tactics: Tryb Overwatch - strażniczy Gears Tactics poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 kwietnia 2020
W tej części poradnika dowiesz się więcej na temat Overwatch - trybu strażniczego w Gears Tactics.
Czym jest tryb Overwatch?
W trybie strażniczym twoje jednostki mogą zabezpieczyć wybraną cześć swojego pola widzenia. Gra kładzie duży nacisk na ten tryb i wiele jednostek wroga również z niego korzysta. Postać może oddać tyle strzałów, ile ma pozostałych punktów akcji.
Nie warto uaktywnić tego trybu, gdy nie masz amunicji w magazynku, lub posiadasz jej mniej niż punktów akcji. Warto natomiast jej użyć, jeśli nie masz innego sensowego sposobu na wykorzystanie swoich żołnierzy. Wróg często atakuje z zaskoczenia i z wielu kierunków.
Ustalanie kierunku i zasięgu ataku
W tym trybie ustalasz kierunek oraz wielkość stożka, który decyduje o zasięgu ataku twojej broni. Możesz w ten sposób ustalić najefektywniejszy kąt ataku. Każda broń różni się od pozostałych. Strzelba klasy Scout posiada największy kąt trybu strażniczego, ale ma mały zasięg. Odwrotnie jest z karabinem snajperskim, który ma wąski, ale bardzo długi stożek ataku. Pozostałe bronie są mniej więcej pośrodku w kwestii długości i szerokości ataku.
Tryb strażniczy przydaje się do zmuszenia jednostek wroga do jakiejś akcji, ponieważ jest uaktywniony nie tylko podczas ruchu, ale i ataku. Działa to w dwie strony. Jedynym sposobem walki z tym trybem jest użycie umiejętności powodujących "przerwanie". Mogą to być granaty, umiejętności bohaterów i żołnierzy, czy tryby ostrzału danej broni.
Strefy śmierci
Dobrze rozstawione jednostki mogą tworzyć "strefy śmierci", w których wróg nie ma prawa przetrwać. Mogą to być odsłonięte obszary, które prowadzą wprost do twoich żołnierzy. Mogą to być też wąskie przejścia lub narożniki budynków. Nawet jeśli tryb Overwatch zawiedzie, to wróg może przerwać swój ruch pod silnym gradem kul. Dodatkowo, im bliżej wróg tym łatwiej jest się z nim rozprawić. Jeśli spodziewasz się ataku, ustaw kilka jednostek z pełnymi magazynkami w tym samym kierunku. Twoi żołnierze będą atakować tylko cele, które mogą być powalone. Nie będzie sytuacji, gdy wszyscy zaatakują jednego wroga, a grupa za nimi zostanie nietknięta. Gra dobrze zarządza punktami akcji twoich żołnierzy podczas tury wroga.