Statystyki broni | Uzbrojenie | FTL Faster Than Light poradnik FTL: Faster Than Light
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
Statystyki broni
Lasery
Lasery to podstawowa broń która nie wymaga dużej energii do działania. Nie nadają się do przebijania kadłuba i zazwyczaj nie podpalają pomieszczeń, jednak z uwagi na dużą szybkostrzelność i nie zużywanie zasobów - dobrze radzą sobie ze zbijaniem osłon. Często używane w kilku sztukach na raz. |
nazwa | EN | CŁ | IS | DMG | +PP | OG | DK | PT | $ |
Basic Laser | 1 | 10 | 1 | 1 | 0 | niska | niska | 0 | 20 |
Dual Lasers | 1 | 10 | 2 | 1 | 0 | niska | 0 | 25 | |
Burst Laser I | 2 | 11 | 2 | 1 | 0 | niska | 0 | 50 | |
Burst Laser II | 2 | 12 | 3 | 1 | 0 | niska | 0 | 80 | |
Burst L. III | 4 | 19 | 5 | 1 | 0 | 0 | 110 | ||
Heavy Laser I | 1 | 9 | 1 | 2 | 0 | niska | niska | 0 | 55 |
Heavy Laser II | 3 | 13 | 2 | 2 | 0 | niska | niska | 0 | 75 |
Heavy Pierce I | 2 | 10 | 1 | 2 | 0 | niska | niska | 1 | 55 |
Hull Laser I | 2 | 14 | 2 | 1 | 1 | niska | 0 | 65 | |
Hull Laser II | 3 | 15 | 3 | 1 | 1 | niska | niska | 0 | 100 |
Działa jonowe
Idealne do "chirurgicznych" operacji w których wymagana jest duża precyzja. Kilka odpowiednio zsynchronizowanych, szybkostrzelnych działek jonowych potrafi skutecznie wyłączyć komplet uzbrojenia przeciwnika, jego tarczę, czy silnik. Wyśmienicie sprawdzają się w komplecie z przeszkoloną do walki wręcz załogą, ale do penetracji grubych osłon potrzebują wsparcia innych broni. |
nazwa | EN | CŁ | IS | IDMG | DMG | $ |
Ion Blast | 1 | 8 | 1 | 1 | 30 | 30 |
Heavy Ion | 2 | 13 | 1 | 2 | 40 | 45 |
Ion Blast II | 3 | 4 | 1 | 1 | 30 | 80 |
I. Bomb [1] | 1 | 18 | 1 | 4 | 65 |
[1] - do wystrzału wymaga posiadania na stanie rakiety. Można ją nakierować na własny statek.
Promienie
W dalszych etapach gry "beamy" nie radzą sobie najlepiej z przebijaniem się przez osłony które dodatkowo za każdą warstwę bariery osłabiają promień o -1. Sprawdzają się dobrze jako support dla innych broni, a także w sytuacjach, kiedy przeciwnik nie ma osłony. Obrażenia które zadają uzależnione są od ilości pomieszczeń które trafią, dlatego ważne jest dobre przycelowanie. |
nazwa | EN | CŁ | DMG | DŁ | OG | DK | $ |
Mini Beam | 1 | 12 | 1 | 45 | niska | 20 | |
Halberd Beam | 3 | 17 | 2 | 80 | niska | 70 | |
Pike Beam | 2 | 16 | 1 | 170 | 60 | ||
Fire Beam | 2 | 20 | 0 | 140 | wysoka | 70 | |
Glaive Beam [1] | 4 | 25 | 3 | 80 | 120 | ||
Anti-Bio Beam [2] | 2 | 16 | 0 | 140 | 50 | ||
Hull Beam [3] | 2 | 14 | 1 | 100 | niska | 70 |
[1] - przecina tarczę. Za każdy punkt przebitej osłony obrażenia DMG zmniejszane są o -1;
[2] - zadaje 4 punkty obrażeń członkom załogi;
[3] - podwójne uszkodzenia przy trafieniu pomieszczeń bez (pod)systemów.
Rakiety
Idealne do niszczenia osłon, ponieważ z natury się przez nie przebijają. Minusem rakiet jest fakt, że lubią być zestrzeliwane przez drony obronne i wymagają surowców bez których nie postrzelamy. Z uwagi na to - automatyczny ostrzał nie jest zalecany. |
nazwa | EN | CŁ | IS | RK | DMG | OG | DK | PT | $ |
Leto | 1 | 9 | 1 | 1 | 1 | niska | niska | 5 | 20 |
Artemis | 1 | 11 | 1 | 1 | 2 | niska | niska | 5 | 38 |
Hermes | 3 | 14 | 1 | 1 | 3 | niska | niska | 5 | 50 |
Breach | 3 | 22 | 1 | 1 | 4 | niska | wysoka | 5 | 70 |
Hull Mi. [1] | 2 | 17 | 1 | 1 | 2 | niska | niska | 5 | 75 |
Pegasus | 3 | 20 | 2 | 1 | 2 | niska | niska | 5 | 80 |
[1] - podwójne uszkodzenia przy trafieniu pomieszczeń bez (pod)systemów.
Bomby
Stanowią połączenie cech działek jonowych (unieszkodliwianie systemów), oraz rakiet (potrzebują ich zasobów do wystrzału i penetrują osłonę). Bardzo dobrze radzą sobie również z eliminowaniem wrogiej załogi. Z kolei odpowiednio wycelowana wersja "lecząca" bomby - może uratować skórę naszym własnym ludziom. Chociaż bomby są teleportowane, zdarza im się pudłować. |
nazwa | EN | CŁ | SDMG | CDMG | OG | DK | $ |
S. Bomb | 1 | 13 | 2 | 2 | niska | 55 | |
Breach 1 | 1 | 9 | 1 | 2 | wysoka | 70 | |
Breach II | 2 | 17 | 3 | 3 | wysoka | 70 | |
Fire B. | 2 | 15 | 0 | 2 | wysoka | 55 | |
I. Bomb [1] | 1 | 18 | 65 | ||||
Heal B. [2] | 1 | 18 | 0 | -10 | 40 |
[1] - zadaje 4 punkty obrażeń IDMG.
[2] - leczy członków załogi znajdujących się w trafionym pomieszczeniu.