Rasy | Załoga | FTL Faster Than Light poradnik FTL: Faster Than Light
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
Rasy
Każda z przedstawionych poniżej ras posiada własny sektor, którego sama obecność oraz położenie - generowane są losowo przy każdej rozgrywce. W każdym z "sektorów domowych" najczęściej będziemy spotykać ich natywnych przedstawicieli. Zazwyczaj są one również miejscem w którym zdobędziemy dedykowany danej rasie statek, o czym szerzej w rozdziale Statki.
Nikt nie jest doskonały - Engi sprawdzają się dobrze w naprawach, ale przy odparciu ataku w walce wręcz - polegną boleśnie. Rasa modliszek - odwrotnie - doskonała w walce, spędzi całą wieczność przy najprostszej nawet naprawie. Ważne, żebyśmy mieli na uwadze dobre i złe strony każdej z ras i rozsądnie przydzielali ich przedstawicieli do zadań. Wskazana jest również różnorodność. Odpowiednio dobrana załoga może okazać się ostatecznym kluczem do sukcesu.
wygląd | nazwa | opis | koszt |
Engi | Mają dwukrotnie zwiększoną szybkość naprawy, zadają tylko połowę obrażeń w walce wręcz. Nie powinniśmy ich w ogóle wysyłać do walki. | 50 | |
Human | Rasa nie posiadająca żadnych konkretnych plusów, czy minusów. Przydzieleni do danego zadania - prędzej czy później zaczną sobie z nim przyzwoicie radzić. | 40 | |
Mantis | Dwukrotnie zwiększone obrażenia w walce, zmniejszona o połowę szybkość naprawy. Beznadziejne w gaszeniu czegokolwiek, genialne w starciach. Poruszają się szybciej od pozostałych ras. | 45 | |
Rockmen | Mają 150 jednostek życia, są ognioodporni i dzięki temu - idealni do gaszenia pożarów. Ich szybkość ruchu jest zmniejszona o połowę. Dobrze sprawdzają się w walce, nieźle w naprawach, o ile nie będą musieli szybko dotrzeć na drugi koniec statku. | 65 | |
Slug | Ich telepatyczne zdolności ujawniają ilość członków załogi przeciwnika i ich dokładne położenie (ale nie rasę!). Dobrze jest mieć choć jednego ślimaka na pokładzie, szczególnie kiedy nasze sensory nie działają. | 45 | |
Zoltan | Punkty życia zmniejszone do 70, przez co nigdy nie powinni stawać do walki. Sami zasilają pomieszczenie do którego ich przydzielimy (dodatkowy, "darmowy" pasek energii). To wygodne, do czasu kiedy np. musimy wysłać ich do leczenia czy naprawy. | 65 |