Dostępne układy | Systemy | FTL Faster Than Light poradnik FTL: Faster Than Light
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
Dostępne układy
Systemy (wymagające przydzielonej energii)
ikona | nazwa | opis systemu |
Tarcza (shields) | Każda dodatkowa warstwa tarczy, to jeden punkt obrażeń więcej który regenerująca się z czasem osłona jest w stanie wytrzymać. Każde dwa zainwestowane w tarczę "paski" przekładają się na kolejną warstwę, dając w maksymalnym wariancie 4 warstwy przy 8 paskach energii przydzielonych do tarczy. Regeneracja tarczy jest szybsza z Shield Charge Boosters. | |
Silniki (engines) | Zasilają napęd nadświetlny - FTL umożliwiający po ówczesnym załadowaniu - wykonanie skoku. Silniki odpowiadają również za szansę na uniknięcie strzału, czy rakiety. Ich rozbudowa zwiększa prawdopodobieństwo uniku i szybkość ładowania do skoku, dając ostatecznie o 35% i 2,75x lepsze rezultaty. Napęd FTL załaduje się szybciej z rozszerzeniem FTL Recharge Booster. | |
Generator tlenu (oxygen) | Uzupełnia na statku zapasy tlenu (procentowy wskaźnik w lewym górnym rogu ekranu, pod tarczą). Ulepszenie gwarantuje większą szybkość tego procesu zapewniając przy maksymalnych - 3 paskach zasilania - przelicznik 6x. | |
Moduł medyczny (medbay) | Umożliwia leczenie załogi znajdującej się w tym pomieszczeniu (w jednej chwili do 3 osób). Rozbudowa zwiększa szybkość, do maksymalnych 3x przy 3 paskach zasilania. W połączeniu z rozszerzeniem statku o nazwie Engi Med-bot Dispersal - znacząco ułatwia odpieranie abordażu, lecząc załogę w obrębie całego statku. | |
Teleporter (crew teleporter) | Odpowiada za wysyłanie na statek wroga i przyzywanie z powrotem ekipy walczącej w zwarciu która znajduje się w tym pomieszczeniu. Warto nadmienić, że każdorazowe użycie niejako "blokuje" przydzielony doń zasób energii na czas reaktywacji tego systemu. W czasie ładowania nie jest możliwe wyłączenie zasilania i przekierowanie energii gdzie indziej. Maksymalne usprawnienie zmniejsza czas ładowania do 10 sekund. | |
Maskowanie (cloaking) | Czasowo ukrywa statek, zwiększając drastycznie szansę na unik. Kiedy nasze maskowanie jest aktywne - uzbrojenie przeciwnika się nie ładuje (podobnie jest z naszym, kiedy to przeciwnik się "chowa"). Na zasadzie identycznej co crew teleporter - maskowanie "blokuje" przydzieloną do niego energię aż do ponownego załadowania się podzespołu. Dodatkowym usprawnieniem jest rozszerzenie Stealth Weapons umożliwiające prowadzenie ostrzału z ukrycia, który nie zmniejszy czasu trwania maskowania. | |
Uzbrojenie (weapon control) | Pozwala na przydzielenie większej ilości jednostek energii do zamontowanego w statku uzbrojenia. Maksymalne rozwinięcie systemu zapewnia łącznie 8 pasków energii. Częstotliwość prowadzenia przez nas ostrzału skutecznie zwiększy rozszerzenie Automated Re-Loader. Z kolei Weapon Pre-igniter umożliwi oddanie strzału z każdej broni już na starcie danej walki, bez konieczności wstępnego oczekiwania na załadowanie. | |
Kontrola dronów (drone control) | Działa na analogicznej zasadzie co system uzbrojenia i pozwala na przydzielanie większej mocy do urządzenia którym w tym przypadku są zdalne drony pełniące w zależności od rodzaju - rolę defensywną lub ofensywną. Szczególnie przydatnym rozszerzeniem jest Drone Recovery Arm, dzięki któremu dronów do użytku nigdy nie powinno zabraknąć. | |
Artyleryjski promień (artillery beam) | Powolne, acz bardzo mocne uzbrojenie statku Federation Cruiser. Wersja rozwinięta do maksimum oferuje 4 paski energii i 20 sekund opóźnienia między kolejnymi "ładowaniami" tej broni. |
Podsystemy (nie wymagające energii z reaktora)
ikona | nazwa | opis podsystemu |
Pilotowanie (piloting) | Po ulepszeniu umożliwia skoki (i samo ładowanie FTL) nawet w sytuacji, kiedy w pomieszczeniu nie ma żadnego członka załogi. Szansa na unik autopilota rośnie maksymalnie do 1/2 przy 3 zainwestowanych weń punktach. | |
Sensory (sensors) | Odsłaniają wnętrze Twojego statku, a po ulepszeniu - udostępniają dodatkowe informacje o przeciwniku z którym toczona jest walka - wgląd we wnętrze i aktualny przydział jego energii. | |
Sterowanie drzwiami (door control) | Umożliwia otwieranie śluz poprzez kliknięcie na nich lewym przyciskiem myszy. W wersji rozbudowanej - automatycznie zamykają się przed nosem najeźdźcom (i zmuszają do powolnego przebicia się przez nie) i ograniczają rozprzestrzenianie się ognia. |