Poradnik do gry - Porady - ciąg dalszy | Fallout Tactics Brotherhood of Steel poradnik Fallout Tactics: Brotherhood of Steel
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
A teraz kilka spostrzeżeń na temat zachowania się w czasie walki.
Należy zwracać uwagę, aby przemieszczać oddział w rozproszonym szyku. Zwarta grupa stanowi łatwy cel dla wroga, a w razie ostrzału nasi żołnierze na pewno odniosą wiele ciężkich ran i będziemy mieli szczęście, jeśli ujdą z życiem. Najlepsza metoda to poruszanie się pojedynczo, ale zawsze w takiej odległości, aby możliwe było zapewnienie osłony pozostałym żołnierzom. Kiedy się podkradamy należy przełączyć na tryb neutralny, bo wtedy oddział nie otwiera ognia samoczynnie. Dobrze jest wykorzystywać umiejętność skradania się. Zaskoczony wróg straci wiele czasu na namierzenie naszego położenia i zanim dotrze do niego, co jest grane, najprawdopodobniej będzie już martwy.
Kiedy konieczne jest prowadzenie długotrwałego ostrzału, bądź pilnowanie pozycji, czy osłanianie innych żołnierzy, warto się położyć lub przykucnąć. Jesteście wtedy słabiej widoczni i trudniej o trafienie. Różnego rodzaju przeszkody terenowe są znakomitym miejscem na ukrycie swoich jednostek.
W czasie prowadzenia akcji zaczepnych miejcie oczy dookoła głowy. Niezbędne jest wzajemne asekurowanie się żołnierzy i zabezpieczanie tyłów, gdyż zdarza się, że przeciwnik wzywa posiłki, a niezabezpieczony oddział to bardzo łatwy cel. W takich sytuacjach dobrze włączyć tryb agresywny, a zobaczycie, że żołnierze nie pozwolą się zaskoczyć.
Jeśli celem działania jest budynek zawsze należy sprawdzić ile ma wejść i czy przeciwnik nie może ostrzeliwać się przez okna, dziury w ścianach, bądź z dachu. Kiedy wiemy już wszystko na temat atakowanego obiektu, obstawiamy wejścia i atakujemy ze wszystkich stron jednocześnie. Zapewniam, że zapewnia to znakomitą skuteczność ataku, a wróg pogubi się w obronie.
Snajperów starajcie się umieszczać wysoko nad ziemią. Szybciej wypatrzą przeciwnika i będą mogli zaatakować go z dużej odległości, co zawsze daje im przewagę.
W czasie walki istotne jest, aby używać różnorodnego uzbrojenia. Sprawi to, że oszczędniej zużywamy amunicję, a stosując broń o zróżnicowanym polu rażenia zapewniamy oddziałowi bezpieczeństwo i nie narażamy go na zaskoczenie. Zwracajcie uwagę na to, co pokazują wskaźniki skuteczności ostrzału pokazujące się po najechaniu celownikiem na wroga. Kiedy są bliskie zera nie ma sensu strzelać, bo tylko zmarnujecie cenną amunicję, a poza tym możecie zwabić innych przeciwników i będzie naprawdę gorąco. Żaden atak nie może mieć większej szansy powodzenia niż 95% Zranienia, jakie możemy otrzymać w czasie gry są podzielone na kilka kategorii. Przed pewnymi typami zranień częściowo chroni pancerz. Różne rodzaje amunicji zadają różne obrażenia, a jest to uzależnione od pancerza, jakiego używa postać. Amunicja przeciwpancerna znakomicie nadaje się do osłabienia skuteczności pancerza, ale słabiej spisze się przeciwko celom nieopancerzonym, bo tutaj najlepsza jest amunicja rozrywająca.
Dostępne są cztery rodzaje pancerzy. Standardowo każdy żołnierz posiada pancerz skórzany. Pozostałe trzy rodzaje można albo znaleźć w trakcie dalszej gry albo kupić w bunkrach. Warto sprawić sobie droższe modele, gdyż podnoszą one odporność na rozmaite czynniki. Lepsze pancerze to oczywiście lepsze kamizelki kuloodporne, będą lepiej pochłaniać energię wybuchu, uodpornią na działanie gazu i napromieniowania, a także będą lepiej chronić przed działaniem broni energetycznej.
Jeśli w Twoim oddziale nie ma sapera, wcale nie znaczy to, że nie masz możliwości rozbrajania min. W takim wypadku użyć kilku postaci jednocześnie i zacząć strzelać do miny. Trzeba tylko pamiętać o zachowaniu bezpiecznej odległości.
W grze pojawiają się rozmaite pojazdy. Są bardzo przydatne, bo pojazdem przemieszczacie się o wiele szybciej i dalej niż pieszo. Pojazdy są opancerzone, więc zapewniają swym pasażerom osłonę i bezpieczeństwo. Można nimi przewozić ciężki sprzęt. Drużyna lub postać siedząca w środku może strzelać do przeciwników. Jest całkowita swoboda w wyborze osoby, która zostanie kierowcą pojazdu. Martwy kierowca zostaje automatycznie zastąpiony przez siedzącą najbliżej osobę. Wszystkie pojazdy można naprawiać. Kiedy strzelasz do pojazdów wroga możliwe jest celowanie w kierowcę, pasażerów lub kluczowe miejsca pojazdu. Podróżowanie takim środkiem lokomocji ma dodatkową zaletę w postaci możliwości przejeżdżania przeciwników. Do dyspozycji jest całkiem spory zestaw pojazdów, od jednoosobowych zwiadowczych do wielkich transportowców.
W grze przewidziane są rozmieszczone losowo miejsca, w których gracza mogą spotkać przeróżne przygody. Nie mają one bezpośredniego związku z przebiegiem rozgrywki, więc można je sobie w zasadzie odpuścić. Jednak warto się przy nich zatrzymać na chwilę, bo można tu wykonać pewną sztuczkę. Dzięki tym strefom można powielać przedmioty, ba, ale nie tylko jakieś tam drobiazgi jak karabiny, czy granaty, a nawet Hummera, lub czołg. Robi się to tak. Zostawiacie przedmiot do powielenia we wspomnianej strefie i wyjdźcie z niej na moment. Następnie wróćcie tam ponownie i zabierzcie pozostawiony przedmiot. Znowu wyjdźcie i powróćcie po chwili. Okazuje się wtedy, że uprzednio zabrany przedmiot znajduje się w waszym ekwipunku, a na ziemi leży jego kopia. Taki numer można robić w nieskończoność.
Jest pewien sposób na zdobycie bardzo wielką ilość punktów doświadczenia. Od razu nadmieniam, że jest to zabawa dla cierpliwych ludzi. W tym celu należy wybrać postać, która ma równe 30% umiejętności otwierania zamków i sprawdzić czy ma w wyposażeniu zestaw wytrychów. Jeśli oba warunki są spełnione można zabrać się do roboty. Znajdujemy jakąś skrzynię i otwieramy ją. Potem zamykamy ją i ponownie otwieramy przy użyciu wytrychów. No i tak w kółko. Jeśli nie umrzecie wcześniej z nudów, możecie zdobyć bardzo dużo punktów doświadczenia.