X-8 Data Retrieval Test | Zadania poboczne poradnik Fallout: New Vegas - Old World Blues
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
X-8 Data Retrieval Test
Stosunkowo długi quest uruchamiający się po zaliczeniu pierwszego testu w kompleksie X-8 Research Center (misje A Brain's Best Friend i X-8: High School Horror!). Wyzwanie pozwala też ukończyć zadanie Sonic Emitter Upgrade.
Całość skupia się kolejnych sprawdzianach organizowanych w placówce X-8, choć raz odbędziemy także podróż do innego budynku. Na początek musisz jeszcze raz odwiedzić lokalny terminal (M4a:1) i tym razem wziąć udział w egzaminie dla zaawansowanych (opcje "Institutional Data Retrieval" i "Advanced Test"). Po raz kolejny trafisz do lokacji wzorowanej na amerykańskiej szkole średniej, dzieła dr Borousa.
Zwróć jednak uwagę, że tym razem wszystkie przejścia zostały zablokowane polem siłowym. Aby się z nim rozprawić, musisz ulepszyć swojego Sonic Emittera. Podejdź więc do pobliskiego terminala (M4b:5) jak podpowiada gra i zainstaluj specjalny moduł (jednocześnie wypełnisz misję Sonic Emitter Upgrade). Od teraz możesz usuwać niebieskie pola strzelając w nie wiązką dźwiękową.
Mimo iż bierzesz udział w bardziej rozbudowanym teście, ten niewiele różni od wersji Basic. Jedynie wrogowie okażą odrobinę bardziej wymagający. Znów będziesz musiał zebrać dane z trzech komputerów (M4b:1, 2, 3), umieszczonych w klasie, bibliotece i na piętrze. Także na górę dostaniesz się znanymi już schodami (M4b:4).
Po zdobyciu wymaganych danych i opuszczeniu "szkoły", gra zasugeruje przejrzeć wyniki obserwacji. Znajdziesz je w odległej części kompleksu, do której prowadzi kręty korytarz. Jeśli wcześniej nie byłeś w tym miejscu spodziewaj się rywalizacji z wrogo nastawionymi robotami i zlobotamizowanymi. Ostatecznie zameldujesz się przed komputerem (M4c:1) z bardzo interesującymi zapiskami.
W ujawnionej korespondencji mowa jest o pewnym tajemniczym gatunku, który swego czasu został przetransportowany do kompleksu. Żeby dowiedzieć się o co chodzi, najpierw musisz odszukać specjalny klucz, zapewniający dostęp do tzw. psiarni. Znajduje się on w odległej placówce X-13 Research Facility, gdzie być może już byłeś i wypełniałeś inne testy. Kiedy tylko znajdziesz się na miejscu, zwróć uwagę za zabezpieczony polem siłowym pokoik po prawej. Usuń barierę zmodyfikowanym Sonic Emitterem i wyciągnij z walizki X-8 Kennel Key (M6a:4). Wróć do X-8.
Idź według strzałki, a znajdziesz się w pomieszczeniu z klatkami. Na powitanie wybiegną Ci Nightstalkery - bardzo szybkie i doskakujące na kontakt mutanty. Nie daj się przez nie otoczyć, gdyż w krótkiej chwili potrafią zagryźć ofiarę na śmierć.
Kiedy już uporasz się z zagrożeniem, uruchom komputer z psiarni (M4a:2), a następnie zwolnij enigmatyczną rasę ("Release Unusual Specimen"). W ten sposób zmienisz rodzaj przeciwników w komorach testowych - zamiast cybernetycznych psów pojawią się Nightstalkery.
Twoim zadaniem jest teraz powtórzeniu testów Basic i Advanced. Poza pojawieniem się nowego typu wrogów, najpewniej zmieni się także układ docelowych komputerów z danymi. Nie zaznaczałem ich na mapce, gdyż po wcześniejszych testach, na pewno bez problemu odnajdziesz się na korytarzach laboratoryjnego ogólniaka. Dodatkowe oznaczenia mogłyby tylko wprowadzić niepotrzebny chaos.
Po sprawdzianie w wersji Advanced, będziesz jeszcze musiał odwiedzić główny terminal (M4a:1) i odebrać wyniki z przeprowadzonych testów ("Unusual Specimen Test Results"). W nagrodę od teraz będziesz lepiej radził sobie z Nightstalkerami.