Old World Blues | Zadania główne poradnik Fallout: New Vegas - Old World Blues
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Old World Blues
Mając już wszystkie wymagane przez naukowców technologie, możesz szykować się do potyczki z tajemniczym dr Mobiusem. Najpierw jednak kiedy tylko quest zostanie aktywowany, pognaj do dr Kleina (M1:1) poinformować go zakończeniu etapu poszukiwań. Dowiesz się, przejście do Forbidden Zone Dome Entrance stanęło otworem.
Podczas rozmowy z szefem Think Tanku, kilka razy będziesz mógł błysnąć swoją wiedzą. Za wypowiedzi z [Science 65], [Repair 75], [Sneak 45], [Lockpick 75], [Science 85] i [Medicine 85] zyskasz dodatkowe punkty doświadczenia.
Przed zakazaną strefą najprawdopodobniej zostaniesz napadnięty przez grupę Robo-Scorpionów. To jednak tylko przedsmak czekającej Cię konfrontacji, gdyż po wejściu do środka, trafisz do hali X-42 Robo-Warfare Facility. Terenu tego broni gigantyczny X-42 Giant Robo-Scorpion.
Mechaniczna bestia poza standardowym uderzeniem z dystansu stosuje także radioaktywne ataki, potrafiące w jednej sekundzie nabić kilkadziesiąt jednostek skażenia. Jest jednak na nią sposób i to z wykorzystaniem tutejszych technologii. Generalnie możesz zdecydować czy chcesz powalić potwora czy spróbować go wyłączyć.
Niezależnie od decyzji, warto zająć czymś pupilka Mobiusa, który skoncentrowany na bohaterze, na pewno nie ułatwi nam zadania. Aby się odczepił, możesz spróbować aktywować dwa terminale z lokalnym systemem obronnym. Pierwszy znajduje się zaraz po prawej (M7a:2) i powołuje do życia testowe Protectrony.
Zainteresuj się też komputerkiem po lewej (M7a:3), gdzie uruchomisz (po złamaniu hasła; poziom średni) uśpione do tej pory wieżyczki. Momentalnie zaatakują one giganta, czyniąc wiele dziur w jego kadłubie. Podreptaj także do panelu po drugiej stronie (M7a:4), przy którym można doprowadzić do przeciążenia zastępczego generatora. To także mocno nadwyreży zdrowie molocha.
Zarówno Protectrony oraz wieżyczki nie są trwałe i w końcu ugną się pod potęgą X-42. Dlatego działaj szybko - w pierwszej kolejności aktywuj terminale, a dopiero potem atakuj. W jednym z pomieszczeń znajdziesz ponadto broń o nazwie LAER (M7a:5), która przyzwoicie sprawdza się w starciu z X-42 i w razie potrzeby może godnie zastąpić Sonic Emittera. Po wszystkim splądruj szczątki wielkiego mechanicznego.
Zamiast jednak niszczyć dzieło postnuklearnej robotyki, można je zwyczajnie wyłączyć. Służy temu komputer (M7a:6) w jednym z rogów pomieszczeń z bardzo trudnym do obejścia systemem zabezpieczeń. Na szczęście nie musisz podejmować się próby hakowania, bo hasło dostępu uzyskasz z holotaśmy (M7a:7), rzuconej w miejscu, z którego wychodzą wspomniane Protectrony.
Po wygranym starciu droga do doktora Mobiusa (M7b:1) stanie otworem. Ten o dziwo nie zachowa się agresywnie i nawet okaże się skory do dyskusji. Podczas rozmowy zdecydujesz o losie naukowca. Albo staniesz z nim do walki, albo pozostawisz wolnym. Wybór należy do Ciebie i tak naprawdę nie ma większego wpływu na zakończenie zadania.
Do potyczki z Mobiusem dojdzie kiedy tylko zwrócisz się do niego frazą "Enough. I'm here to kill you". Wcześniej warto jednak chwilę z nim porozmawiać i pośmiać się z jego niektórych wypowiedzi. Podczas walki doktor nie powinien stanowić dużego zagrożenia, w przeciwieństwie do kilku Robo-Scorpionów, które zechcą obronić swojego pana. Aby stanąć z nim do pojedynku możesz też go zwyczajnie zaatakować.
Nietykalność Mobiusowi zapewnisz po wypowiedzeniu słów "I need my brain back" (zawsze będziesz mógł zmienić zdanie). Przy okazji, dzięki kilku specjalnym liniom dialogowym, zyskasz nieco dodatkowego doświadczenia: [Repair 75], [Science 50], [Speech 65], [Perception 7], [Medicine 65], [Guns 75], trzy razy [Intelligence 7].
Niezależnie od dokonanego wyboru, gra w końcu skieruje Cię do zbiornika, gdzie znajduje się mózg głównego bohatera (M7b:2). Organ okaże się bardzo gadatliwy i co gorsze, niechętny do powrotu do byłego właściciela. Twoim zadaniem jest go teraz przekonać do zmiany decyzji.
Oto przykładowa ścieżka dialogowa prowadząca do tego celu: "Are you... my brain?", "Why are you such a dick?", "I didn't realize it caused you so much distress", "Don't you want to be reunited? I thought you'd be happy to get back into my head!", "I can see your point. What can I do to make this a fair compromise", "Well, if you like being stuck in there so much, maybe I'll just leave you", "Why did you never say anything about how you felt before?", "Come on, let's go. We're getting out of here", "I don't recall giving you a choice. Let's go". "Then let's go make them share. Come on, brain, it's stomping time!", "Let's just say violence is the last resort of the civilized man, and I'm feeling mighy uncivilized", "What's it going to take to convince you?", "If the Think Tank won't hold up their bargain, we'll make them. Let's go".
Powyższą drogę można skrócić stosując wypowiedzi specjalne z [Medicine 50], [Speech 75] (dwa razy), [Guns 75], [Energy Weapons 75], [Explosives 75], [Unarmed 75], zyskując przy tym również doświadczenie. Uważaj na kwestię "So, what, you'd rather just stay here? Never leaving that tank of... whatever that stuff is?". Po jej wypowiedzeniu mózg wpadnie w dialogową pętlę (w chwili pisania poradnika, twórcy nie poprawili tego błędu).
Potem możesz jeszcze raz zagadać do doktora Mobiusa (cały czas aktywna pozostaje opcja jego zgładzenia) i wypytać się o porady dotyczące spotkania z Think Tank. W drodze do bazy naukowców jak chcesz zahacz jeszcze o The Sink i za pomocą automatycznego lekarza (M2:2) (zakładka "Swap Body Parts") dodaj sobie prawdziwe serce oraz kręgosłup (zadanie opcjonalne). Znikną dane Ci na wstępie bonusy, ale w zamian zyskasz inne. Operacji będziesz mógł się poddać także później.
Finał Old World Blues także da się rozwiązać na dwa sposoby - pokojowo, albo wprost przeciwnie. I to czy zabiłeś Mobiusa czy nie, nie ma znaczenia. Jeśli interesuje Cie walka to wybierz jedną z dwóch wypowiedzi: "I think you're past due for your lobotomy, Klein" lub "You may have notice the pacification field is down. Guess what happens naw?". Naukowcy nie są mistrzami defensywy i nie powinieneś mieć większych problemów z rozbiciem ich monitorków. Nie ociągaj się tylko, gdyż na początku ich przewagą jest liczebność.
Opcja pacyfistyczna jest nieco trudniejsza do zrealizowania. Metody są dwie i pierwsza przewiduje posiadanie wskaźnika Science lub Medicine na poziomie odpowiednio 100 i 85 punktów (opcje dialogowe). Wcześniej będziesz musiał jeszcze dysponować Speech z 75, co umożliwi Ci przekonanie Kleina do swoich racji.
Alternatywnie to koledzy naukowca namówią go, aby zostawić bohatera w spokoju. Najpierw jednak powinieneś coś dla nich zrobić i zaliczyć przynajmniej trzy z czterech powiązanych z nimi questów. Chodzi o: A Brain's Best Friend, What's in a Name?, Coming Out of Her Shell, On The Same Wavelength. Wówczas skorzystaj z kwestii "Maybe you should confer with your colleagues first" lub "I can't let you dissect the Mojave. Or let you leave" i kontynuuj temat.
Po wszystkim wyjdź z lokacji, by obejrzeć animację końcową. Za przejście dodatku otrzymasz przedmiot Big Mountain Transportalponder, dzięki któremu będziesz mógł się teleportować w to miejsce.