Okno podstawowe | Układ planetarny poradnik Endless Space
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Okno podstawowe
To jeden z najważniejszych elementów w Endless Space. To w tym miejscu tworzymy podwaliny naszego imperium, uruchamiamy produkcję instalacji planetarnych, kolonizujemy planety wchodzące w skład systemu, budujemy naszą armię czy wreszcie przydzielamy zarządców czyli bohaterów.
Tutaj widzimy zestawienie punktów żywności, uprzemysłowienia, nauki oraz funduszy jakie aktualnie generują wszystkie planety skolonizowane w tym systemie. Niebieski pasek oznacza poziom populacji układu. Zielony natomiast symbolizuje zadowolenie jego mieszkańców. | |
To okienko przedstawia bohatera jaki w tym momencie jest przypisany do tego układu. Bohater ze zdolnościami zarządzania znacznie wpływa na kondycję ekonomiczno społeczną zarządzanego systemu planetarnego. | |
Tutaj można zobaczyć jakie aktualnie surowce wydobywane są na wszystkich skolonizowanych przez nas planetach. Liczby oznaczają ilość planet, na których występuje dane złoże. | |
Okienko związane z handlem - pokazuje ilość szlaków handlowych jakimi dysponuje nasze imperium, miejsce przeznaczenia oraz profity takiej działalności. Wymiana handlowa obywa się z rasa, z którą żyjemy na stopie pokojowej |
To jedna z planet naszego układu. W Endless Space każda planeta została scharakteryzowana na podstawie tego samego schematu. W tym przypadku mamy do czynienia z obiektem skolonizowanym. Następnie widzimy typ aktualnie działającej opcji eksploracji (Hyper-Scale Farms). Dalej mamy informację o jej rozmiarze oraz typie (Medium Arid). Poniżej widać rodzaj anomalii (negatywny lub pozytywny element losowy). Na końcu mamy przedstawiony surowiec wydobywany na planecie (Hexaferrum).
Elementy skupione wokół wizerunku planety to maksymalna ilość jednostek populacji - na 6 możliwych, dwie są "zamieszkane". Ilość jednostek populacji wraz z wielkością planety jest kolejnym ważnym elementem gry. Każde z ciał niebieskich jest poddane kilku stopniowej gradacji z kontekście własnego rozmiaru i możliwej, maksymalnej ilości mieszkańców (symbolizowanej przy pomocy jednostek populacji).
Typ planety, jej rozmiar i maksymalna ilość jednostek populacji
TINY (najmniejszy) | SMALL (mały) | MEDIUM (średni) | LARGE (duży) | HUGE (olbrzymi) | |
TERRAN JUNGLE OCEAN | 4 | 5 | 6 | 8 | 10 |
ARID TUNDRA | 3 | 4 | 5 | 7 | 8 |
DESERT ARCTIC | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
BARREN LAVA | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 |
ASTEROID HELIUM HYDROGEN METHANE | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 |
Jednak nie są to liczby niezmienne. Za pomocą konkretnych technologii, przy spełnieniu określonych kryteriów, maksymalna ilość populacji może być podniesiona.
Powyższe technologie pozwolą cieszyć się większą ilością mieszkańców na konkretnych planetach
Kolejnymi ważnymi elementami okna układu planetarnego są opcje budowy oraz produkcji jednostek bojowych.
Zestawienie możliwych do wybudowania instalacji dla całego systemu. Każdy z tych elementów pochodzi z opracowanych wcześniej technologii. Klikając na napis "SHIP" przejdziemy do ekranu produkcji jednostek. | |
Zestawienie możliwych do budowy statków. Kolejne rodzaje jednostek pochodzą z opracowanych technologii oraz dokonanych modernizacji w ekranie zarządzania flotami. | |
Kolejka budowy/produkcji/eksploracji planet. Bez względu na podjęte działania produkcyjno budowlane w ramach jednego systemu, kolejka oczekiwania na rezultaty jest jedna. Krótko mówiąc poszczególne nasze działania w systemie kumulują się. Dlatego często trzeba wybierać co w danym momencie jest nam najbardziej potrzebne. Cyfry z prawej oznaczają ilość tur potrzebnych do zakończenia wdrożonych projektów. | |
W oknie hangaru znajdują się wybudowane jednostki, które np. nie pojawiły się jeszcze w przestrzeni kosmicznej. Wybierając statki i klikając na "CREATE" utworzymy flotę - tym samym nasze siły pojawią się galaktyce. |
Generalnie rozbudowa naszego układu jest powiązana bezpośrednio z punktami uprzemysłowienia. Każda instalacja do zadziałania wymaga określonej ich puli. Ta natomiast przekłada się na ilość tur potrzebnych do realizacji obranego projektu. Siłą rzeczy systemy już rozbudowane, dysponujące solidną ilością punktów uprzemysłowienia o wiele lepiej sobie poradzą z dalszą rozbudową niż świeżo skolonizowane obszary. Dzieje się tak, gdyż każde nowe zaadaptowane ciało niebieskie dysponuje bardzo małą ilością punktów uprzemysłowienia.
Tutaj mechanizm jest jasny. Jeżeli dana instalacja kosztuje np. 70 punktów uprzemysłowienia a system, w których chcemy ją postawić generuje tylko 5 takich punktów, to z prostego rachunku wynika, że na zakończenie budowy potrzeba aż 14 tur.