Akademia - bohaterowie | Galaktyka poradnik Endless Space
Ostatnia aktualizacja: 10 sierpnia 2016
Bohaterowie w Endless Space są niezmiernie ważni. Dobrze wyszkolony heroes potrafi w kilka tur z zapadłem dziury planetarnej stworzyć prężnie rozwijający się system, jak również podnieść wartość bojową naszej floty. Problem jednak polega na tym, że mamy dostęp do bardzo ograniczonej ilości możliwych do wynajęcia speców od administrowania czy dowodzenia statkami. Prawda bowiem jest taka, iż przez większą część kampanii będziemy dysponować zaledwie trójką wybrańców. Wraz z rozpoczęciem rozgrywki Akademia będzie nam oferować heroesów i w miarę upływu kolejnych tur oferta najmu rzeczonych postaci będzie się cyklicznie zwiększać.
Po opracowaniu specjalnej technologii nasz bohaterski tercet zostanie rozszerzony o raptem dwa nowe charaktery. W tym momencie lista naszych specjalistów będzie się składać z maksymalnie pięciu etatowych administratorów, zarządców czy pilotów.
Jednak wraz z opracowaniem następnej technologii do naszej piątki będą mogły dołączyć kolejne postacie:
W Endless Space istnieje pięć klas bohaterów, przy czym każdy heroes może dysponować dwiema z nich. Klasy są z góry przyporządkowane do konkretnej postaci, która w ramach swej działalności zdobywa punkty doświadczenia. Te ostatnie pozwalają naszemu podopiecznemu na zdobycie awansu na kolejny level i wybraniu lub ulepszeniu jednej z dostępnych zdolności. Generalnie nasi podopieczni dzielą na dwa typy: zarządców oraz dowódców. Zdolności tych pierwszych są nie do przecenienia w kontekście zarządzania systemami. Drudzy natomiast potrafią efektywnie podnieść wartość bojową naszej galaktycznej armii.
Klasy bohaterów
ADMINISTRATOR | CORPORATE | COMMANDER | ADVENTURER | PILOT |
przyspiesza produkcję i wytwarzanie żywności | zwiększa pozyskiwanie punktów nauki oraz luksusowych i strategicznych surowców | podnosi bojowe statystyki floty | szpiegostwo, zabijanie, działanie z ukrycia i kradzież | Klasa zbliżona do commandera; dodatkowo pozwala na szybsze zdobycie wrogiego układu planetarnego |
Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest kształcenie bohatera tylko w jednej z dwóch jego klas. Dzięki temu z czasem uzyskamy prawdziwego speca w zakresie solidnego administrowania systemem czy dowódcy floty. Również ważny jest początkowy dobór bohaterów. Z racji charakteru gry, pierwszym (jeśli i nie drugim) najętym przez nas heroesem powinna być postać specjalizująca się w zarządzaniu, administrowaniu, poprawianiu gospodarki naszych planet, słowem swoisty manager potrafiący znacznie przyspieszyć rozwój infrastruktury danego systemu oraz samopoczucia jego mieszkańców.
Dodatkowo bohaterowie, bez względu na klasy, posiadają te same atrybuty:
LABOR | WIT | MELEE | OFFESNE | DEFENSE |
Zwiększanie punktów żywności oraz uprzemysłowienia | Zwiększanie punktów nauki oraz funduszy | Zwiększenie skuteczności przy przejmowaniu wrogiego układu planetarnego | Zwiększenie skuteczności bohatera w ataku | Zwiększenie skuteczności bohater w obronie |
OKNO BOHATERA SPECJALIZUJĄCEGO SIĘ W ZARZĄDZANIU
OKNO BOHATERA PILOTA
Każdy z nich poza klasą, atrybutami posiada również zdolności (ABILITIES). Takowe właśnie są nagrodami za uzyskany awans. Takowe również modyfikują moc poszczególnych atrybutów. Innymi słowy, to czy dany heroes jest skuteczny w obronie, generowaniu żywności itd. ściśle zależy od wybranej co awans zdolności. Te z kolei również podlegają gradacji w kontekście oferowanych profitów. Krótko mówiąc nasz bohater może dysponować np. trzema różnymi zdolnościami lub jedną ale dwukrotnie wzmocnioną. Uzyskiwane co awans zdolności mogą się skupiać tylko na jednym czy dwóch atrybutach lub kompleksowo podnieść statystki tego fragmentu karty postaci. Jednocześnie warto w tym miejscu zaznaczyć, iż najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest kształcenie bohatera tylko w jednej z dwóch jego klas. Dzięki temu z czasem uzyskamy prawdziwego speca w zakresie solidnego administrowania systemem czy dowódcy floty. Również ważny jest początkowy dobór bohaterów. Z racji na charakter gry, pierwszym (jeśli i nie drugim) najętym przez nas heroesem powinna być postać specjalizująca się w zarządzaniu, administrowaniu, poprawianiu gospodarki naszych planet, słowem swoisty manager potrafiący znacznie przyspieszyć rozwój infrastruktury danego systemu oraz samopoczucia jego mieszkańców.
Tutaj świeżo skolonizowany system bez urzędującego bohatera:
To co ujęte w czerwone ramki jest tu najistotniejsze. Widać, że ten układ planetarny ma dość mizerne statystyki w poziomie żywności, nauce i funduszach. Jedynie uprzemysłowienie prezentuje jako taki poziom, ale najwidoczniej i tak za niski by w sensownym czasie podołać produkcji ulepszonego zasiewu (podniesienie poziomu żywności na różnych rodzajach planet) - 12 tur to Endless Space dość długo.
Jednak zobaczcie jak to się zmieni, gdy do zaprezentowanego systemu dołączymy odpowiedniego bohatera.
Czas oczekiwania został skrócony trzykrotnie, dodatkowo potężnie wzmocniony został poziom żywności i uprzemysłowienia. Wprawdzie poziom nauki ledwie drgnął a fundusze osiągnęły wartość minusową (pensja bohatera jest większa niż wpływy do systemowego budżetu), jednak w ostatecznym rozrachunku dwa ostatnie elementy nie mają żadnego znaczenia. W szybkim postawieniu na nogi każdego układu planetarnego pierwsze skrzypce zawsze odgrywa industrializacja oznaczająca tutaj nic innego jak szybkość produkcji. Oznacz to, że każdą "planetarną instalację", w tym tą zwiększającą poziom generowanego przychodu, nauki, uprzemysłowienia itd. wybudujemy w bardzo krótkim czasie.
By zatrudnić bohatera, w oknie akademii wybieramy interesującą nas postać, następnie klikamy na HIRE (wcześniej można się zapoznać z charakterystyką postaci wybierając ikonkę INSPECT). Przydzielanie najętej postaci do systemu lub floty odbywa się albo z perspektywy okna zarządzania systemami / flotami lub bezpośrednio z okna danego układu planetarnego czy po wybraniu floty na mapie galaktyki.