Atrybuty | Informacje wstępne w Dragon Ball Xenoverse poradnik Dragon Ball: Xenoverse
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Atrybuty
Każdy z wojowników ma własną specyfikę, przez co zauważysz, że jednymi postaciami gra ci się łatwiej, innymi trudniej. Na tą specyfikację wpływają dwa czynniki: rozdysponowanie (i ilość) punktów atrybutów oraz posiadane techniki. W tym rozdziale skupimy się wyłącznie na atrybutach.
Atrybuty bazowe posiada każda rasa/płeć unikalne, dostosowane do określonych technik gry. Dlatego tak ważne jest wybranie odpowiedniej dla siebie rasy. Podczas zdobywania doświadczenia i zarazem punktów atrybutów można całkowicie "przekwalifikować" postać, lecz będzie ona mniej efektywna, jeśli nie są rozbudowywane atrybuty bazowe. Przy każdym nowym poziomie otrzymasz do rozdysponowania po 3 punkty atrybutów. Postacie charakteryzuje sześć atrybutów:
BLA - Blast Strike - parametr określający, jak bohater radzi sobie z użyciem wszelkich Ki Blastów, czyli pocisków energetycznych.
STR - Strike - czyli techniki również pobierające energię Ki, lecz będące najczęściej kombinacjami ciosów.
ATK - atak bazowy - obrażenia zadawane podczas zwykłych ciosów słabych i mocnych.
STM - Stamina, jest to wytrzymałość zawodnika, oznaczona zielonym paskiem. Używana jest do obrony - gdy trzymasz gardę obrażenia nie są pobierane z punktów zdrowia, a właśnie z paska wytrzymałości. Regeneruje się ona automatycznie w miarę czasu. Używasz jej również przy użyciu Boosta (szybkie latanie), teleportacji, oraz przy korzystaniu z jednego rodzaju technik obronnych wykorzystujących po 300 (3 paski) wytrzymałości.
KI - to ilość twojej energii Ki. Używana jest ona do wykorzystywania wszystkich technik podstawowych i "Ultimate". Niektóre rasy automatycznie regenerują energię Ki, domyślnie rośnie ona w miarę zadawania podstawowych obrażeń przeciwnikowi. Można również nabyć umiejętności, które pozwolą ci szybko ładować ten rodzaj energii.
HEA - health, czyli punkty zdrowia. Niezależnie jaką grasz rasą obowiązkowo zwiększaj stopniowo ten atrybut.
Atrybuty łatwo jest zestawić w dwie grupy: jeśli wolisz walczyć w zwarciu koniecznie inwestuj w ATK, STM oraz STR. Jeśli wolisz trzymać się nieco na uboczu i używać wszelkich Ki Blastów: KI, BLA, nie zaszkodzi również trochę punktów ATK i STM. HEA rozbudowuj stale (np. co 3 poziomy doświadczenia wszystkie punkty przeznacz na zdrowie).