Zlecenia | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III poradnik Diablo III: Reaper of Souls
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Zlecenia to jedna z dwóch podstawowych aktywności, którymi możemy się zająć w trybie przygodowym. Po uruchomieniu trybu przygody i rozpoczęciu rozgrywki, gra losuje pięć zleceń w każdym z aktów, co daje w sumie 25 misji. Możesz przenieść się za pomocą miejskiego portalu do dowolnie wybranej krainy już z poziomu mapy - wystarczy, że klikniesz na dowolnym punkcie nawigacyjnym. Plansza pozwala również teleportować się w kilka sekund do innego gracza. Aby to zrobić, należy kliknąć na reprezentującej go ikonie, która również zlokalizowana jest na mapie.
Premie za zadania
Dwa wybrane akty zawsze są dodatkowo premiowane. Oznacza to, że za wykonywanie zleceń w tych właśnie rozdziałach, otrzymamy podwójną liczbę krwawych odłamków - waluty pozwalającej kupować losowo generowane przedmioty u Kadali (nowej handlarki znajdującej się w każdym z obozów).
Rodzaje zleceń
Gra generuje kilka rodzajów zleceń, które można podzielić na następujące typy:
- Wydarzenie - dowolna misja poboczna z trybu fabularnego. Jej wykonanie jest niezbędne do pomyślnego zaliczenia zlecenia. Warto zauważyć, że w ten sposób możemy też w łatwy sposób odfajkować te eventy, które są niezbędne do wykonania Osiągnięć.
- Polowanie na elitarnego przeciwnika - gracz musi zabić fioletowego elitarnego przeciwnika, który przebywa w losowo wybranym miejscu krainy. Jeśli lokacja nie grzeszy swoimi rozmiarami (np. wieże w III akcie), musimy wpierw dostać się na kolejny poziom podziemi. Zaliczenie zadania wymaga również zabicia wskazanej liczby standardowych wrogów. Maksymalnie może być ich 150, minimalnie 40.
- Polowanie na bossa - zlecenie zabicia któregoś z bossów aktu stanowi żelazny punkt każdego zestawu misji i występuje zawsze, niezależnie od innych zadań. Dotarcie do celu wymaga przedarcia się przez dużą lokację, choć są również od tej reguły wyjątki. Doskonałym przykładem jest starcie z Zoltunem Kullem w II rozdziale, gdzie mordu można dokonać w kilkadziesiąt sekund - wystarczy po prostu wejść na arenę, w której przebywa boss, zabić go i wyjść.
- Czyszczenie lochu - z reguły dotyczy drugiego poziomu podziemi, chociaż zdarzają się lokacje, której nie wymagają wcześniejszego znalezienia schodów prowadzących piętro niżej (np. Legowisko Kazrów na Polach Niedoli w pierwszym akcie). Aby pomyślnie zaliczyć to zadanie, należy wybić do nogi wszystkich mieszkańców wskazanego lochu. W końcowej fazie misji gra podaje, ilu rywali pozostało do wykonania zlecenia.
- Przeklęte skrzynie i kapliczki - wymaga odnalezienia przeklętej skrzyni lub kapliczki, która znajduje się w losowo wybranym miejscu danej krainy. Kliknięcie na obiekcie powoduje rozpoczęcie wydarzenia związanego z zabijaniem wrogów. Wśród przeciwników może znaleźć się boss (np. Ghom), potwory elitarne lub zwykli oponenci (w jednej paczce lub w pięciu kolejnych falach). Oczyszczanie przeklętych skrzyń i kapliczek zawsze wymaga zmieszczenia się w określonym limicie czasu. Jeśli tego nie zrobimy, może się zdarzyć, że nie będziemy w stanie otworzyć wieka skrzyni. Szybka eksterminacja stworów na ogół owocuje też pojawieniem się dodatkowego kufra, choć nie jest to regułą.
Nagrody za zlecenia
Pomijając dużą liczbę punktów doświadczenia i nieco mniejszą nagrodę w złocie, wykonywanie zleceń pozwala otrzymać krwawe odłamki - unikatową walutę obecną wyłącznie w dodatku Reaper of Souls, za pomocą której dokonuje się zakupów u Kadali (nowej handlarki w obozowisku). Koszt przedmiotów jest różny w zależności od typu uzbrojenia/oręża, gracz nie ma jednak żadnej pewności, co ostatecznie wyląduje w jego ekwipunku. Gra losuje wyłącznie przedmioty magiczne, najczęściej żółte, nieco rzadziej niebieskie i bardzo rzadko legendarne (pomarańczowe).
Dodatkową nagrodę uzyskujemy po zaliczeniu wszystkich pięciu zleceń w danym Akcie. Jest nią Skarb Horadrimów, który wręcza nam Tyrael po powrocie do miasta (uwaga! - należy z nim porozmawiać przed opuszczeniem gry, inaczej cenny kuferek przepadnie bezpowrotnie). Skrzynia zawiera kilkanaście przedmiotów: materiałów rzemieślniczych, kluczy do Szczelin Nefalemów, dodatkowe krwawe odłamki oraz magiczny oręż.
Skarby Horadrimów mają niewielką szansę na wyrzucenie legendarnych przedmiotów. Legendy znalezione w Skarbie Horadrimów to przedmioty ekskluzywne przypisane do danego aktu, których nie da się pozyskać w żaden inny sposób. Warto tutaj zaznaczyć, że przy wykonywaniu zadań na najwyższym poziomie trudności - Udręka VI - masz 100% szansy na wydobycie ze Skarbu Horadrimów przedmiotu Legendarnego! Listę wszystkich unikatów tego typu znajdziesz na końcu rozdziału.
Legendarne przedmioty ze Skarbów Horadrimów
Poniżej znajdziesz listę wszystkich przedmiotów legendarnych, które można znaleźć wyłącznie w Skarbach Horadrimów. Pod oryginalnym opisem unikatowej właściwości oręża, znajduje się również informacja, w którym akcie jest on dostępny. Jedynym wyjątkiem jest rozdział IV, gdzie istnieje szansa na wypadnięcie wszystkich wskazanych niżej artefaktów.
Uwaga! Wartości liczbowe i procentowe w poniższych opisach są aktualne na dzień 9 kwietnia 2014 roku. Istnieje szansa, że mogą się one nieznacznie zmienić w kolejnych aktualizacjach gry.
Berło Szalonego Króla
|
Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie