Szaman | Przykładowe Buildy w Diablo III poradnik Diablo III: Reaper of Souls
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Szaman
Szaman jest swego rodzaju nekromantą, który może podporządkowywać swojej woli dusze zmarłych i przywoływać demoniczne stwory, aby walczyły u jego boku. Dlatego też bardzo często można spotkać Szamana z chmarą wszelkiego plugastwa dookoła siebie. Co więcej, Ci duchowi wojownicy potrafią posługiwać się wyjątkowo silnymi truciznami. Szamani są również zdolni do kontrolowania przeciwników poprzez umiejętności, które ograniczają ich ruchy.
Poniższy build skupia się przede wszystkim na zadawaniu bardzo dużych obrażeń AoE w jak najkrótszym czasie. Dzięki takiemu zestawieniu umiejętności będziesz w stanie szybko radzić sobie z riftami i zleceniami. Do prawidłowego funkcjonowania buildu będziesz potrzebować zestaw Uprząż Piekielnego Kła dzięki czemu Twoja postać będzie w stanie zadawać większe obrażenia, a dodatkowo zmniejszy damage, który sama otrzymuje. Kolejne ważne przedmioty to zestaw pierścieni Bastiony Woli. Amulet wedle uznania. Pas Transcendecji sprawi, że za darmo będziesz przyzywać dodatkowe fetysze, które pomogą w walce. Karwasze Jerama zwiększą obrażenia zadawane przez Ścianę Śmierci. Najważniejszą częścią całego zestawu jest broń, Różdżka Su-Wonga bez której ciężko będzie efektywnie korzystać z Kwasowej Chmury.
Umiejętności
Lewy Przycisk. Kwasowa Chmura + Żrący Kwas
Umiejętność dzięki której jesteś w stanie zadawać spore obrażenia AoE, które są rozłożone w czasie. Co więcej, obrażenia można stackować w jednym miejscu, aby zwiększyć ogólny dmg na mobach.
Prawy Przycisk. Trupie Pająki + Ogniste Pająki
Pająki nie dość, że zadają obrażenia to jeszcze dodatkowo przywracają punkty many Twojemu bohaterowi.
1. Duchowa Wędrówka + Wyprawa
Korzystając z Duchowej Wędrówki opuszczasz swoje ciało i wchodzisz do krainy duchów na 2 sek. W krainie duchów możesz się swobodnie poruszać dzięki czemu znacznie zwiększa się mobilność postaci. Za sprawą runy Wyprawa będziesz w mógł/a dłużej przebywać w tym stanie.
2. Piranie + Piraniado
Piranie zadają bardzo duże obrażenia, a dodatkowo nakładają na przeciwników debuff dzięki któremu będą otrzymywać dodatkowe 15% obrażeń. Korzystając z runy Piraniado stworzysz wirujące tornado, które trwa przez 4 sekundy i dodatkowo wciąga do środka pobliskich wrogów.
3. Ściana Śmierci + Ściana Ognia
Ściana Śmierci zadaje olbrzymie obrażenia od ognia celom, które pozostają w obrębie jej działania. Poprawne korzystanie z tej umiejętności będzie wymagało sporo praktyki, ale jeśli nauczysz się odpowiednią ją ustawiać to przeciwnicy będą znikać w oczach.
4. Żniwa Dusz + Uwiąd
Żniwa Dusz znacznie zwiększą Twoją inteligencję, a tym samym obrażenia. Co więcej, zwiększysz swój pancerz i będziesz w stanie spowolnić przeciwników znajdujących się pod wpływem tego efektu dzięki czemu łatwiej będzie ustawić poprawną Ścianę Ognia.
Umiejętności Pasywne
1. Bagienne Zestrojenie
Umiejętność ta zapewnia spory bonus do przeżywalności.
2. Prawo Śmierci
Świetna umiejętność dzięki której za każdym razem, gdy w promieniu 20 metrów zginie jakiś przeciwnik, zyskujesz 1% maksymalnej wartości życia i many. Dodatkowo czas odnowienia wszystkich umiejętności zostaje skrócony o 1 sek. Zagwarantuje to Twojemu bohaterowi znacznie większą przeżywalność.
3. Makabryczna Uczta
Przy zbieraniu kul zdrowia zapewnisz sobie dodatkowego buffa do inteligencji.
4. Rytuał Pewności
Dość znacznie zwiększy obrażenia zadawane przeciwnikom w promieniu 20 metrów.
Wymagane kamienie
1. Zmora Uwięzionych
2. Ezoterczyna Alteracja
3. Zmora potężnych lub Zmora Znękanych
Moce Kostka Kanaiego
1. Piec
2. Wyszczerzony Żniwiarz
3. Jedność Żywiołów
Poziomy mistrzowskie
Podstawowe: Szybkość ruchu / Inteligencja / Zdrowie / Maksimum zasobów
Atak: Szansa na trafienie krytyczne / Obrażenia od trafień krytycznych / Redukcja odnowienia / Szybkość ataku
Obrona: Odporność na wszystko / Pancerz / Regeneracja życia / Życie
Użytkowe: Obrażenia obszarowe/ Redukcja kosztu zasobów / Punkty życia przy trafieniu / Znajdowanie złota