(1) Wariant pokojowy - Ucieknij i znajdź swój sprzęt | Ucieczka z patelni Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(1) Wariant pokojowy - Ucieknij i znajdź swój sprzęt
Przygodę rozpoczynamy w celi więziennej, na trzecim poziomie statku. Naszego bohatera ktoś uwolnił z więzów, ale to jedyne wsparcie na jakie może w tej chwili liczyć. Teraz trzeba znaleźć sposób, aby wydostać go z pokoju. W tym celu przejdź do drugiego pomieszczenia i wysłuchaj co strażnicy mają do powiedzenia.
Z celi prowadzą dwie drogi ucieczki. Pierwsza, najbardziej oczywista, dotyczy drzwi (1) zamkniętych na zamek pierwszego poziomu. Sforsowanie zabezpieczeń i otwarcie kajuty zaniepokoi stojącego przy ścianie ochroniarza. Sprawdzi on co się dzieje, co da Ci doskonałą okazję do ogłuszenia go lub cichego zabójstwa.
Teren patroluje jednak też jego kompan i lepiej, aby nie był on świadkiem tego zdarzenia. Dysponujesz wprawdzie dwiema bateriami, ale prawdopodobny krzyk wartownika lub wystrzał z broni może sprowadzić Ci na kark innych. Zaciągnij więc ciało ochroniarza do celi i poczekaj na okazję do drugiego ataku. Jako trofeum koniecznie zabierz ze sobą pistolet. Niezależnie jak to rozegrasz, po prawej znajdziesz zaryglowane drzwi (2), które otworzysz kodem 7331. Dojdziesz do drabiny (3), ale zanim z niej skorzystasz, rozważ jeszcze rzucenie okiem na okolicę.
W celi możesz jeszcze skorzystać z kanału wentylacyjnego (A), który zaprowadzi Cię do pobliskiego pomieszczenia. Z niego będziesz mógł prześlizgnąć się niezauważony w pobliże dwóch innych strażników.
Kiedy tylko znajdziesz się przed korytarzem z kamerką, wartownicy (4) zostaną ściągnięci z posterunku. Przejdą do pokoju 5, ale jeden z nich co jakiś czas będzie wychodził z powrotem. Udaj się do sąsiedniego pomieszczenia i przez kanał (B) dostań się drugiego. Wysłuchaj rozmowy.
Jeden ze strażników będzie stał przed monitorem, przez co masz go wystawionego jak na tacy. Problem w tym, że za bardzo nie ma jak schować ciała, a drugi z wrogów nie oddala się zbytnio i szybko wraca. Padnięty wartownik powinien mieć jednak przy sobie baton energetyczny, który oczywiście spożytkuj z myślą o ataku na jego kolegę. Likwidując obu zyskasz strzelbę oraz naboje do niej.
W dalszej części poziomu natrafisz np. na palmtopa (6) z hasłami dostępu do dalszej części statku (7331, 3713), które wykorzystaj przy panelach (2,7). Drzwi otworzą się zaprowadzając Cię do wspomnianej już drabiny (3).
Na górę wdrap się ostrożnie, gdyż rejon ten sprawdzany jest przez jednego z ochroniarzy Belltower. Zaczaj się na niego za rogiem, a po skończonej robocie zainteresuj się najbliżej położonymi drzwiami (1). Kod do nich to 1923. Wejdź do środka i w samym rogu pomieszczenia, między różnego rodzaju gratami odszukaj swój pancerz (2). Potem rozejrzyj się wokół siebie zgarniając ze skrzynek punkty Praxis, broń i amunicję. Przejście (3) do dalszej części statku stanie otworem.
Wyżej wymieniona metoda jest najszybsza, ale zanim rozpoczniesz kolejny etap zadania, drugi poziom statku warto jeszcze dokładniej zbadać. Na przykład skorzystać z alternatywnej metody dotarcia do pancerza, bez wykorzystania podawanego w poradniku kodu. Aby tak się stało, zwróć uwagę na sąsiednie drzwiami (4) w korytarzu. Nie bój się kamery. Jeśli przejdziesz pod nią bez zatrzymywania się, ta nie zdąży zarejestrować bohatera.
Lasery (5) dezaktywujesz kodem 4867, poznanym z palmtopa padniętego strażnika. Pasować on będzie też do zapory zlokalizowanej pod (6).
Docelowa kajuta jest otwarta. Wewnątrz natkniesz się na kanał wentylacyjny (C), ale nie wchodź jeszcze do środka. Wcześniej usuń skrzynki blokujące dostęp do ściany i wyłącz zasilanie (7). Kiedy już znajdziesz się w przewodzie, idź na prawo. Gdybyś nie przekręcił wajchy, miejsce to byłoby pod napięciem. Dalej dotrzesz do pokoju z pancerzem.
Jeśli chciałbyś oczyścić lokację (8), to najpierw na celownik weź przechadzającego się strażnika. Tego stojącego z papierosem możesz załatwić z wykorzystaniem górujących nad nim rur. Wdrapiesz się na nie podstawiając np. przy jednym z wejść skrzynię.
Z pewnością zauważysz też dwóch wartowników w jednym z pomieszczeń (9). Jeśli chcesz posłuchać co mówią, zbliż się do nich wykorzystując kanał wentylacyjny C. Przy okazji u wylotu znajdziesz palmtopa z kodem potrzebnym do otwarcia składu z pancerzem. Po rozmowie jeden z ochroniarzy wyjdzie na zewnątrz, co oczywiście da Ci pole do popisu.
Zamiast jednak wspomnianą dwójkę eliminować w tradycyjny sposób, możesz skorzystać z bardziej wybuchowej metody. W pomieszczeniu obok (10) znajdują się beczki z paliwem, które po kontakcie z pociskiem eksplodują, zabijając przy okazji żołnierzy Belltower. Wcześniej warto jednak pozbyć się wartowników z (8), gdyż w przeciwnym razie przybiegną sprawdzić co się dzieje. W pokoiku z beczkami natkniesz się też na granaty i miny.