Omówienie ulepszeń (3) | Rozwój postaci
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Kategoria 'Dodatek fortyfikacji hakerskiej'
FORTYFIKACJA 1
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: -
Opis działania i uwagi: Ulepszenie to jest dostępne od samego początku gry (nie licząc prologu gdy Jensen nie ma jeszcze wszczepów) i gwarantuje ono możliwość fortyfikacji węzłów podczas rozwiązywania mini-gier hakerskich. Dotyczy to wyłącznie punktu wejścia oraz tych węzłów, które zostały już wcześniej przejęte. W celu ufortyfikowania węzła musisz na nim kliknąć i wybrać stosowną akcję z rozwijanego menu (powyższy screen). Proces ten cechuje się bardzo wysokim wskaźnikiem szansy wykrycia i zajmuje dość dużo czasu, tak więc o wiele lepiej jest skupić się na szybkim przejmowaniu kolejnych węzłów niż na zażartym bronieniu tych, które się już przejęło. Powód takiego postępowania jest prosty - doprowadzenie do wykrycia przez wrogą sieć wiąże się nie tylko z rozpoczęciem zajmowania przez nią węzłów, ale także uruchomieniem licznika upływu czasu. Jeżeli więc zbyt dużo czasu poświęcisz działaniom defensywnym, to siłą rzeczy możesz nie zdążyć z zajęciem punktu/punktów wyjścia. Omawiane ulepszenie na dobrą sprawę przydaje się jedynie we wczesnym stadium rozgrywki, bo wtedy nawet po wykryciu przez wrogą sieć będziesz dysponował jeszcze kilkunastoma czy nawet kilkudziesięcioma sekundami na wykonywanie kolejnych czynności hakerskich.
FORTYFIKACJA 2
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: niewielka
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: -
Opis działania i uwagi: Ulepszenie to w przeciwieństwie do poprzedniego wymaga już wydania jednego punktu Praxis, gwarantując możliwość zwiększenia obrony danego węzła o 2 poziomy. W mojej ocenie jest to mało przydatna pozycja, którą najlepiej pominąć, zwłaszcza że w grze nie brakuje znacznie ciekawszych ulepszeń związanych z mini-grami hakerskimi.
FORTYFIKACJA 3
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: znikoma
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: -
Opis działania i uwagi: W tym przypadku wymagane jest poświęcenie aż dwóch punktów Praxis i można w rezultacie liczyć na zwiększanie obrony wybranych węzłów w sumie o 3 poziomy. Tak jak wyżej, posiadane punkty Praxis radzę przeznaczać na bardziej przydatne ulepszenia, wybierając także spośród tych, które dotyczą rozwiązywania mini-gier hakerskich.
Kategoria 'Dodatek maskujący włamanie'
MASKOWANIE 1
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: wysoka
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: niewielka
Opis działania i uwagi: Działanie tego ulepszenia polega na zmniejszaniu ryzyka wykrycia o 15% podczas przejmowania węzłów, co ma oczywiście miejsce w trakcie rozwiązywania mini-gier hakerskich. Procentowa szansa wykrycia przez wrogą sieć jest zawsze wyświetlana po najechaniu na możliwy do przejęcia węzeł (powyższy screen), przy czym z pomocą ulepszenia Informacje o wykryciu możesz także sprawdzać niedostępne chwilowo węzły. Moim zdaniem jest to jeden z niewielu naprawdę przydatnych wszczepów związanych z hakowaniem, który może okazać się szczególnie pomocny w sytuacji wybrania stylu rozgrywki opartego o ciągłe pozostawanie w ukryciu. Dzięki obniżonemu poziomowi trudności częściej niż zazwyczaj powinieneś też rozważać przejmowanie opcjonalnych węzłów (np. magazynów danych), a nie skupiać się jedynie na dotarciu do punktu/punktów wyjścia.
MASKOWANIE 2
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: wysoka
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: niewielka
Opis działania i uwagi: Ulepszenie to gwarantuje zmniejszenia ryzyka wykrycia w sumie o 30%. Jeżeli odblokowałeś poprzednią pozycję z tej kategorii, to powinieneś zainteresować się także tym wszczepem. Jest to szczególnie istotne w przypadku częstego włamywania się do dobrze zabezpieczonych systemów komputerowych, bo wtedy praktycznie każdy ruch wiąże się ze sporym ryzykiem wykrycia przez wrogą sieć.
MASKOWANIE 3
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: wysoka
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: niewielka
Opis działania i uwagi: Ulepszenie to gwarantuje zmniejszenia ryzyka wykrycia w sumie o 45%. Jeżeli odblokowałeś dwie poprzednie pozycje z tej kategorii, to powinieneś zainteresować się także tym wszczepem. Jest to szczególnie istotne w przypadku częstego włamywania się do dobrze zabezpieczonych systemów komputerowych, bo wtedy praktycznie każdy ruch wiąże się ze sporym ryzykiem wykrycia przez wrogą sieć. Warto w tym miejscu dodać, że ryzyko wykrycia nie zawsze spada o pełnych 45%, albowiem maksymalnie może ono zmaleć do 15%. Jest to na szczęście na tyle niewielka wartość, że w dalszym ciągu możesz w komfortowych warunkach przejmować kolejne węzły.
Kategoria 'System zdrowotny Strażnik RX'
KARDIOWERTER-DEFIBLYRATOR
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: -
Opis działania i uwagi: Pojawienie się tej pozycji na liście ulepszeń jest jedynie usprawiedliwieniem dla możliwości samoczynnego regenerowania się zdrowia głównego bohatera.
PROTEINOWA TERAPIA ANGIOGENEZY
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: -
Opis działania i uwagi: Pojawienie się tej pozycji na liście ulepszeń jest jedynie usprawiedliwieniem dla możliwości samoczynnego regenerowania się zdrowia głównego bohatera.
Kategoria 'Konwerter energii Sarif 8'
PODSTAWOWY POZIOM ENERGII
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: -
Opis działania i uwagi: Ulepszenie to jest dostępne od samego początku gry (nie licząc prologu gdy Jensen nie ma jeszcze wszczepów) i dotyczy ono magazynowania w dwóch bateriach energii potrzebnej do używania innych wszczepów. Informacja na temat aktualnego stanu baterii wyświetlana jest w lewym górnym narożniku ekranu, pod paskiem zdrowia (powyższy screen). Warto w tym miejscu powiedzieć o dwóch istotnych zależnościach. Po pierwsze, niektóre ulepszenia stopniowo pobierają energię (np. System maskujący), a inne automatycznie wyczerpują całą baterię (np. Natychmiastowe unieszkodliwienie). Po drugie, regeneracja baterii jest możliwa tylko jeżeli nie została ona maksymalnie wyczerpana, przy czym nie dotyczy to pierwszej baterii, która zawsze w pełni się odnawia. Jeżeli wyczerpałeś baterię do samego końca, to musisz skorzystać z przedmiotów uzupełniających stan energii (batoniki, pakiety i słoje energetyczne Cyberblasta).
POZIOM ENERGII - ULEPSZENIE 1
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: wysoka
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: średnia
Opis działania i uwagi: Zakupienie tego ulepszenia pozwala na odblokowanie dodatkowej trzeciej baterii. Na taki krok warto zdecydować w dość wczesnym stadium gry, tym bardziej, że decyzja ta wiąże się z koniecznością wydania zaledwie jednego punktu Praxis. Energia w większym stopniu będzie Ci potrzebna jeżeli Twoja postać ma pozostawać w ukryciu, a to dlatego, że aż trzy manualnie aktywowane ulepszenia (Projektor prześwietlający, System maskujący i Cichy bieg) potrzebują jej do poprawnego działania.
POZIOM ENERGII - ULEPSZENIE 2
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: średnia
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: niewielka
Opis działania i uwagi: Zakupienie tego ulepszenia pozwala na odblokowanie kolejnej, czwartej już baterii. W tym przypadku na szybki zakup radziłbym zdecydować się tylko w przypadku zabawy postacią pozostającą w ukryciu i chętnie korzystającą z Systemu maskującego. "Mięśniakowi" dodatkowe baterie nie będą już aż tak bardzo potrzebne.
POZIOM ENERGII - ULEPSZENIE 3
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: średnia
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: niewielka
Opis działania i uwagi: Zakupienie tego ulepszenia pozwala na odblokowanie kolejnej, piątej już baterii. Podobnie jak wyżej, na szybki zakup radziłbym zdecydować się tylko w przypadku zabawy postacią pozostającą w ukryciu i chętnie korzystającą z Systemu maskującego. "Mięśniakowi" dodatkowe baterie nie będą już aż tak bardzo potrzebne.
PODSTAWOWY POZIOM ENERGII
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: -
Opis działania i uwagi: Ulepszenie to jest dostępne od samego początku gry (nie licząc prologu gdy Jensen nie ma jeszcze wszczepów) i dotyczy ono samoczynnego regenerowania się posiadanych baterii. Warto w tym miejscu przypomnieć, że bateria zregeneruje się tylko jeżeli nie została całkowicie wyczerpana. Zależność ta nie dotyczy pierwszej baterii, która odnawia niezależnie od tego czy zużyłeś ją całkowicie czy jedynie częściowo.
ZWIĘKSZENIE SZYBKOŚCI ŁADOWANIA 1
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: średnia
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: niewielka
Opis działania i uwagi: Zakupienie tego ulepszenia pozwala na usprawnienie procesu regeneracji baterii. Skróceniu ulegają mianowicie oczekiwanie na rozpoczęcie regeneracji (z 10 do 5 sekund) oraz ilość czasu potrzebnego na pełne naładowanie baterii (z 30 do 25 sekund). Nie są to jakieś bardzo wyraźne różnice, tak więc z zakupem warto się początkowo wstrzymać i zdecydować na niego przede wszystkim w sytuacji gdy Jensen korzysta z ulepszeń wspomagających proces pozostawania w ukryciu. Godne wzmianki jest to, że odblokowanie tego ulepszenia nie jest kosztowne, albowiem wystarczy przeznaczyć jeden punkt Praxis.
ZWIĘKSZENIE SZYBKOŚCI ŁADOWANIA 2
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: niewielka
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: niewielka
Opis działania i uwagi: Zakupienie tego ulepszenia pozwala na dalsze usprawnienie procesu regeneracji baterii. Skróceniu ponownie ulegają oczekiwanie na rozpoczęcie regeneracji (odbywa się to teraz natychmiastowo) oraz ilość czasu potrzebnego na pełne naładowanie baterii (z 25 do 20 sekund). Także i w tym przypadku nie warto przesadnie śpieszyć się z zakupem.
Kategoria 'Zaimplantowana oddycharka'
ODPORNOŚĆ CHEMICZNA
Opłacalność zakupu - questy: wysoka
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: niewielka
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: niewielka
Opis działania i uwagi: Podstawowa funkcja tego ulepszenia to zapewnienie sobie odporności na trujące opary gazu i jest to szczególnie przydatne podczas odnajdywania alternatywnych dróg do miejsc zaliczania kolejnych celów misji. Po zakupieniu omawianego wszczepu możesz w rezultacie bez żadnych problemów wkraczać do obszarów wyróżniających się zieloną mgiełką (powyższy screen). Dodatkowa atrakcja to zapewnienie sobie niewrażliwości na granaty gazowe. Przeciwnicy rzadko korzystają z tego typu granatów, tak więc bardziej chodzi tu o możliwość wyratowania się ze źle wymierzonego rzutu czy przypadkowego trafienia w butlę z gazem. Jeżeli zależy Ci na docieraniu we wszystkie ciekawe miejsca, to ulepszenie to dobrze byłoby zakupić jeszcze podczas pobytu w Detroit. W przeciwnym wypadku nie musisz się jakoś specjalnie śpieszyć, bo obecność gazowych pułapek nigdy nie blokuje całkowicie możliwości docierania do miejsc wykonywania questów.
HIPERNATLENIENIE 1
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: niewielka
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: średnia
Opis działania i uwagi: Ulepszenie to pozwala na wydłużenie czasu sprintu o dwie i pół sekundy, w rezultacie główny bohater może maksymalnie biec sprintem przez 5 sekund. Jeżeli Twoja postać preferuje działania z ukrycia, to omawiany wszczep niespecjalnie Ci się przyda, bo najczęściej wykonuje się drobne kroczki z załączoną opcją kucania. Jeżeli Jensen chętnie stacza bezpośrednie walki, to wydłużony sprint może mu nieco bardziej pomóc, chociaż i tu lepszym rozwiązaniem jest prowadzenie stabilnego ostrzału zza zasłon aniżeli bieganie po całym polu bitwy.
HIPERNATLENIENIE 2
Opłacalność zakupu - questy: -
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant pokojowy: znikoma
Opłacalność zakupu - rozgrywka: wariant agresywny: niewielka
Opis działania i uwagi: Ulepszenie to wydłuża sprint o kolejne 2,5 sekundy, tak więc Jensen może biec sprintem maksymalnie przez 7,5 sekundy. Odblokowanie tego wszczepu nie jest sprawą priorytetową i ewentualną decyzję o jego nabyciu warto podjąć dopiero po uzyskaniu dostępu do wszystkich najlepszych implantów związanych z obranym stylem rozgrywki.