Dave the Diver: Jak zatrudniać personel (Staff)? Dave the Diver poradnik, porady
Ta strona poradnika wyjaśnia jak zatrudniać pracowników w Dave the Diver. Opisaliśmy jak przebiegają poszukiwania kandydatów do pracy, jakie obowiązki mogą wykonywać pracownicy i jakie są wymagania do szkolenia personelu.
Ostatnia aktualizacja: 7 lipca 2023
W prowadzeniu baru sushi w grze Dave the Diver może pomagać Wam personel (Staff). Na tej stronie poradnika znajdziecie informacje jak szukać potencjalnych pracowników, jak posiadać najlepszy personel poprzez poleganie na szkoleniach, a także jakie stanowiska są dostępne w restauracji i czego dotyczą.
Jak szukać nowych pracowników?
- Mechanikę szukania kandydatów do pracy odblokujecie w rozdziale 1 po przygotowaniu i podaniu potrawy Whole Roasted Shark Head - opisaliśmy ją na osobnej stronie poradnika.
- W barze sushi porozmawiacie z Yoshie i dowiecie się o niej jak przebiegają rekrutacja i zatrudnienie kandydata.
- Z głównego okna baru sushi wybierzcie nową zakładkę personelu Staff (3 na klawiaturze).
- Musicie rozpocząć kampanię poszukiwania pracowników - wciśnijcie CTRL. Najprostsza metoda to rozwieszenie ulotek - Flyer Ad. Na potrzeby samouczka będzie ona darmowa. Przy kolejnych rekrutacjach musicie płacić złotem.
- W dalszej części gry możecie też wybierać reklamy w telewizji TV Ad oraz reklamy w Internecie Internet Ad. Są one droższe, ale pozwalają zgromadzić większą grupę kandydatów, pomiędzy którymi łatwiej będzie wybrać najlepszego.
- Na odpowiedź na ogłoszenie o pracę musicie zaczekać do kolejnego dnia. Powróćcie wtedy do restauracji, ponownie wybierzcie opcję Staff i wciśnijcie CTRL żeby przejść raz jeszcze do menu rekrutacji.
- W samouczku do pracy zgłosi się tylko 1 osoba, ale później w zależności od kampanii reklamowej będzie to 2-4 kandydatów. Możecie wybrać osobę/osoby z listy i potwierdzić zatrudnienie.
Kucharze i kelnerzy
Nowemu pracownikowi musicie wyznaczyć stanowisko. W barze sushi mogą pracować:
- Kucharze - Pozwoli to na szybsze przygotowywanie potraw, bo każdy kucharz oddzielnie pracuje nad posiłkami.
- Kelnerzy - Początkowo sam Dave pełni funkcję kelnera. Kolejni pracownicy mogą automatycznie pomagać w obsługiwaniu klientów i dostarczaniu im posiłków. W samouczku przestestujecie właśnie ustawienie pierwszego kelnera.
Kolejne sloty odblokują się dopiero po zwiększeniu rangi restauracji w aplikacji Cooksta - musicie osiągnąć rangi srebrną i złotą.
Jak posiadać najlepszy personel?
- Posiadanie lepszych pracowników może usprawnić pracę Waszej restauracji - posiłki mogą być szybciej przygotowywane, a następnie sprawniej dostarczane klientom lokalu.
- Pierwszy sposób na lepszą kadrę to opłacenie lepszych ogłoszeń. Może wtedy zgłosić się więcej osób i jest szansa, że będą wśród nich kandydaci o wysokich statystykach. Zatrudnienie takich osób jest niestety odpowiednio droższe (np. prawie 1000 monet w przykładzie z obrazka).
- Druga technika to szkolenie obecnych pracowników. Musicie podświetlić pracownika w zakładce Staff, wcisnąć SPACJĘ i z rozwijanego menu wybrać polecenie Training.
- Za każde szkolenie musicie zapłacić, ale podniosą się statystyki i jest szansa, że dany pracownik może też nabyć nową umiejętność (np. Cleaning do utrzymywania porządku w lokalu w naszym przykładzie).