MP: Mapy #2 | Command & Conquer Renegade poradnik Command & Conquer: Renegade
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
C&C_CANYON
Bardzo interesująca mapka. Spotkałem się z wieloma niezbyt przychylnymi komentarzami na jej temat, ale zupełnie nie zgadzam się z nimi. Standardowe przejścia "dla piechoty" i "dla pojazdów" zyskały tutaj całkiem inne znaczenie. Już wyjaśniam, dlaczego.
Zacznę od wersji dla piechoty. Tunel zaczynający się w okolicach każdej z baz rozdziela się po drodze na mnóstwo innych, tworząc nie lada labirynt. Jednak to, co jest tu najwspanialsze, to specjalne miejsca dla snajperów - jeden nad wrogą bazą i liczysz napływające kredyty. Droga dla pojazdów natomiast wydaje się tylko dla nich stworzona - a to za sprawą obfitych złóż Tiberium. Piechur, aby je ominąć, musi sporo się nabiegać.
Zróżnicowano tutaj lekko umiejscowienie każdej z baz. GDI jest osłonięta skalną ścianą i dostęp do niej umożliwiają tylko wąskie przesmyki, w tym jeden dla piechoty i jeden dla pojazdów. Baza NOD jest schowana natomiast pod sporą górą, tyle że można do niej wjechać przez podziemny tunel lub po prostu główną trasą, biegnącą wprost pod ich "lotnisko".
C&C_MESA
Kolejna pustynna mapa. Jedna z ciekawszych, gdyż pozawala na zastosowanie kilku bardzo skutecznych taktyk. Do bazy nieprzyjaciela można dotrzeć na trzy sposoby - przez dwa różne przejścia pomiędzy skałami oraz przez jaskinię z polem Tiberium.
Ale wszystko zostało trochę utrudnione - jeden z przesmyków jest przyblokowany i można przejść tamtędy tylko na piechotę. Trochę rekompensuje tę niedogodność stanowisko snajperskie, czyli specjalna wieża. Droga przez jaskinię jest niebezpieczna dla zwykłej piechoty (opary Tiberium), ale pojazdy mają czystą drogę. A wjechać można tędy w sam środek wrogiego kompleksu.
Ostatnie przejście, najdłuższe, ale pozwalające na swobodne użycie pojazdów (i mało uczęszczane, więc warto tędy jechać szybkimi jednostkami). Nie zapomniano również o podziemnych korytarzach, łączących wszystkie wspomniane drogi. I sposobów na zwycięstwo jest bez liku, trzeba tylko trochę popracować zespołowo. Jak to zwykle bywa - taka praca na pewno przyniesie wymierne korzyści.
C&C_FIELD
Bardzo ciekawa mapa z punktu widzenia ataków pojazdami. A to dlatego, że do wyboru masz tylko i wyłącznie jeden szlak. Mogło by się wydawać, że taki zabieg drastycznie ukróci radość płynącą z rozgrywki - ale tak naprawdę, jest wprost przeciwnie.
Poza główną trasą przeznaczoną dla pojazdów mamy oczywiście szereg tuneli łączących obie bazy. Pięć wyjść skonstruowano w taki sposób, iż dwa z nich mogą zostać użyte tylko i wyłącznie przez ludzi znajdujących się w danej bazie. Z pozostałych trzech można korzystać do woli - dwa prowadzą do baz, a jedno do miejsca z wodospadem.
Znad wodospadu rozpościera się widok na pola Tiberium, czyli na trasę dla pojazdów. To również doskonały punkt dla snajpera (podobnie jak bunkry rozmieszczone niżej). Rzeczka przepływająca przez te tereny dodatkowo utrudnia życie, gdyż ilość przejść przez nią jest ograniczona (ale jest ich wystarczająco wiele). Świetna mapa na wypady Flame Tank'ami!