Misja 04: Stowaway | Command & Conquer Renegade poradnik Command & Conquer: Renegade
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
1. Rescue Prisoners (Primary)
Misję rozpoczynasz na łódce należącej do NOD. Na początku zdejmij kręcącego się po okolicy Black Hand - to bardzo niebezpieczny snajper. Nie warto na razie korzystać ze schodów, więc od razu skieruj się w prawo i przejdź przez otwarte wrota.
Pokonując następne znajdziesz się w wielkim pomieszczeniu. Aktualnie będziesz na otaczającym go balkonie - zdejmij znajdującego się w pobliżu oficera. Grupę czekającą na dole możesz rozwalić szybko i bezboleśnie strzelając w wybuchowe beczki.
Zjedź windą na dół, wybij wszystko, co jeszcze się rusza i zabierz amunicję z kontenera. Możesz wybrać dwie drogi, którymi można podążyć dalej - dołem lub górą. Najlepszym wyjściem wydaje się przejście górą, więc wracaj windą na balkon i przejdź do następnego pomieszczenia.
2. Sabotage Missile Racks (Primary)
Skorzystaj z windy na drugim końcu sali. Zjedziesz nią w dół. Tam podejdź do każdej grupy rakiet (a będą łącznie cztery) i wszystkie przeprogramuj. Wracaj windą na górę i wejdź w pierwsze drzwi na prawo. Przejdź przez długi korytarz. Tym razem trafisz do maszynowni.
3. Disable Critical Engine Areas (Secondary)
Oczyść pomieszczenie ze snajperów! Będzie ich tutaj wielu - ale również Inżynierowie narobią trochę zamieszania, jeśli pozwolisz im się za bardzo zbliżyć. Odszukaj windę jadącą na niższe pięto. Musisz zejść po schodach na sam dół i zniszczyć kilka urządzeń sterujących.
Gdy zadanie zostanie wykonane, wróć z powrotem na wyższe piętro, zabierając napotkane po drodze medykamenty oraz uzbrojenie (granatnik). Zanim wyjdziesz z pomieszczenia przez drzwi nieopodal windy, udaj się do tej centralnej - zawiezie Cię ona na samą górę, do więzienia.
4. Acquire Prison Security Card (Primary)
Załatw dwójkę wojaków i podjedź do zamkniętych drzwi. Będzie potrzebna odpowiednia karta-klucz. Wróć windą na dół i wyjdź wspomnianymi przed chwilą drzwiami. Znajdziesz się w korytarzu z bardzo dziwnymi stworami, zmutowanymi przez Tiberium - Initiate.
Jeden wydostanie się ze swojego więźnia, więc przygotuj karabin. Dalej, w większej sali, musisz załatwić dwóch przeciwników oraz jeszcze jednego mutanta - Visceroid'a. Skorzystaj z windy, na wyższym piętrze zabierz nową broń i apteczkę z pancerzem, po czym wskakuj do kolejnej windy. Ta zaprowadzi Cię na główny pokład.
Masz możliwość przejścia do wnętrza zabudowy z prawej lub lewej strony. Z lewej będą schody prowadzące niżej, do miejsca z więźniami (zaraz tu wrócisz). Po prawej natomiast znajdziesz schody prowadzące wyżej, jednak dalszą drogę blokują drzwi wymagające zielonej karty. W centralnej części znajdziesz natomiast mnóstwo amunicji i medykamentów.
Kartę zaś ma jeden z miejscowych wojaków - wykończ wszystkich i bacznie sprawdzaj, czy czegoś po sobie nie zostawili. W ten sposób zdobędziesz zieloną kartę . Zejdź na dół, do więzienia. Zobaczysz krótki przerywnik, uwolnisz więźniów i dostaniesz nowe zadanie.
5. Acquire Deck Security Card (Primary)
Ruszaj po schodach wyżej, otwórz nowe przejście i zajmij się ponownie eliminacją każdego napotkanego przeciwnika. Wyjdź znowu po schodach i na samej górze, w pomieszczeniu kontrolnym, sprzątnij First Mate oraz jego obstawę. Ten miły pan pozostawi po sobie żółtą kartę .
6. Acquire Submarine Security Card (Primary)
Wracaj na sam dół po schodach, aż do więzienia. Znajdziesz tam dwoje drzwi: jedne prowadzą do maszynowni, drugie na świeże powietrze. Wyjdź tymi drugimi i załatw snajperów znajdujących się w okolicy. Wejdź do dalszej części statku - dotrzesz do miejsca z wyrzutnią SAM.
Weź stąd, co tylko dusza zapragnie i załatw wszystko, co się rusza. Odszukaj windę - zjedziesz nią do miejsca, gdzie wcześniej sabotowałeś rakiety. Tutaj podejdź do drugiej windy, wjedź nią na balkony i wróć do miejsca, gdzie zaczynałeś misję, czyli do pomieszczenia z łodzią podwodną.
Na tym samym piętrze, na którym znalazłeś na początku pierwsze otwarte drzwi, znajdują się jeszcze jedne - wymagające żółtej karty. Za krótkim korytarzem znajduje się wielka sala, z mnóstwem żołnierzy oraz helikopterem. To właśnie nim powinieneś się zająć w pierwszej kolejności, więc wyjmij od razu rakietnicę.
7. Destroy Apache (Secondary)
Jedno trafienie niestety nie wystarczy, ale nie przejmuj się. Będziesz mógł go rozwalić jeszcze parę razy. Ważne, aby tylko Ci się to udało. Jeśli oczyściłeś z grubsza salę (co do łatwych rzeczy nie należy), ruszaj w stronę widocznych z daleka schodów i pokoju za szybą.
Oczyść go i na początek ruszaj po schodach w dół. Tam znajdziesz drzwi prowadzące do korytarza. Omiń schody i pędź do drzwi po drugiej stronie korytarzyka. Znajdziesz się w torpedowani i dostaniesz nowe zadanie.
8. Sabotage Torpedo Racks (Primary)
Sabotuj obie wyrzutnie. Teraz wróć do korytarza i skorzystaj ze schodów. Musisz wyjść na samą górę. Po drodze natkniesz się na pomieszczenie przypominające salę wykładową - w środku znajdziesz trochę naboi.
Na górze natomiast, po załatwieniu kilku snajperów, dotrzesz do górnego pokładu. Teraz możesz dokończyć pojedynek z helikopterem. Wejdź do pomieszczenia przez drzwi i oczyść je. To wnętrze jest prawie takie samo jak to, przy którym zdobywałeś żółtą kartę.
A więc biegnij cały czas po schodach w górę, zbierając wszelkie apteczki, pancerze i uzbrojenie. W pomieszczeniu kontrolnym (taki pokoik z komputerami) wyjdź zza szyby i udaj się po rampie w górę. Tutaj spotkasz kilku Chemical Soldiers broniących Kapitana. Kiedy go zabijesz, zostawi po sobie czerwoną kartę .
Wracaj na dół, po schodach (na górny pokład, nie do wnętrza statku!). Niestety, będzie trzeba pokonać kilku wojaków po drodze, ale to już standard. Zabierz trochę amunicji leżącej przy zejściu do wnętrza statku, po czym obejdź kajuty, w których zdobyłeś przed chwilą kartę.
Znajdziesz się przed drzwiami prowadzącymi do balkoniku nad salą, w której pierwszy raz spotkałeś helikopter. Zabierz amunicję, której jest tu mnóstwo i przejdź dalej, do następnego przejścia. Kiedy przejdziesz przez następne drzwi, znajdziesz się na górze pomieszczenia, w którym zaczynałeś misję.
9. Protect Prisoners (Primary)
Usłyszysz wystrzały - to więźniowie walczą z pozostałymi przy życiu żołnierzami NOD. Zejdź czym prędzej na dół (warto "zahaczyć" o chodniki z apteczką oraz pancerzem po prawej, na górze). Kiedy znajdziesz się przy żołnierzach, będziesz musiał ich przez chwilę bronić. Potem zbierz wszystkich przy łodzi. Łatwo było, czyż nie?