MP: Mapy #1 | Command & Conquer Renegade poradnik Command & Conquer: Renegade
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
C&C_UNDER
Na tej mapie możecie poćwiczyć indywidualnie - wystarczy wybrać z menu opcję "Multiplayer Practice". Mało tutaj miejsca, obie bazy ulokowane są praktycznie obok siebie, jednak trasa z jednej do drugiej została mocno utrudniona.
Mamy tu standardowy podział na dwie wersje dotarcia do przeciwnika: na piechotę, skrótami - przez tunele i pojazdami - główną trasą, prowadzącą przez wielkie pole Tiberium. To tutaj, na otwartej przestrzeni, znajduje się wzgórze przeznaczone dla snajperów oraz wyjścia z korytarzy - nie można podejść nimi wprost pod wrogi kompleks.
Ogólnie mapa bardzo ciekawa, daje możliwość rozgrywania szybkich pojedynków. Niestety, wąskie dojścia do baz nie pozwalają na zmasowany atak (czyli na około 10 jednostek atakujących jednocześnie), ale podjazdy z kilkoma żołnierzami w APC to tutaj chleb powszedni. Równie ciężko jest, gdy wybierzesz drogę przez tunele, aż do chwili unicestwienia wrogich struktur obronnych, oczywiście.
C&C_ISLANDS
Bardzo duża mapa, jednak akcja toczy się wyłącznie na niewielkich wysepkach, z czego dwie przeznaczone są pod bazy, a dwie kolejne jako teren totalnej destrukcji. Wszystkie wyspy połączone są wąskimi przesmykami, czasami w liczbie dwóch, przez które można przejść (lub przejechać).
Nie zabraknie również czegoś dla graczy lubujących się w bieganiu po korytarzach - te zaś rozległe nie są, jednak za pierwszym razem można się w nich pogubić. A to ze względu na dużą liczbę wyjść - po jednym na każdą wyspę. Na tej mapie przejście pod wrogą bazę jest o tyle ważne, iż można niepostrzeżenie dostać się na specjalną strukturę (przeznaczoną notabene dla snajperów) i z niej razić przeciwników.
Dzięki sporym gabarytom mapy, można spokojnie rozgrywać tutaj pojedynki - masakry. Duża grupa przedostanie się pod wrogie instalacje nawet tunelami, a korzystanie z APC jest o tyle kłopotliwe, iż po drodze ktoś może zniszczyć ów niezbyt wytrzymały środek transportu. W ukryciu się przed wrogim ostrzałem na pewno pomogą skały porozrzucane po okolicy. Wąskie przejścia pomiędzy wyspami regulują przepływ pojazdów, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zebrać na nie całkiem pokaźnych rozmiarów armię.
C&C_HOURGLASS
Standardowy podział mapy na dwie części - z jednej strony mamy GDI, z drugiej NOD. Wszystko zostało zaplanowane tu bez większych utrudnień. Mamy długie przesmyki skalne, proste korytarze, czy wielkie wzniesienie z polami Tiberium pośrodku terenu rozgrywki.
Przejść do bazy przeciwnika jest tu sporo - dwa wspomniane przesmyki skalne po bokach mapy oraz droga przez wzniesienie pośrodku. Konstruktorzy uwzględnili również istnienie tuneli łączących miejsca o dużym znaczeniu strategicznym. Wejść do nich można z czterech pozycji - z każdej z baz oraz ze specjalnych miejsc idąc pomiędzy skałami.
Niestety, aby zniszczyć wrogą bazę, potrzeba naprawdę sporej grupy. Idąc tunelem, wychodzisz tuż pod wrogą budowlą obronną, jadąc przez wzniesienie - taka sama sytuacja. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest, jeśli prowadzisz pojazd, droga przez boczne przejścia. Jednak tutaj też nie będzie łatwo. Co więc zrobić, aby wygrać? Jak to co - atakować całymi grupami!
C&C_CITY
Teren działań na tej mapie to wielkie miasto (no, może nie aż tak wielkie, jakby się tego chciało). Ogromne wieżowce, wielkie autostrady i przejścia we wnętrzach drapaczy chmur - niezwykle interesujące możliwości oddali autorzy w ręce gracza. Jego zapędy na pewno pohamują pola Tiberium, rozsiane w centralnej części mapy.
Przeróżnych przejść do wrogiej bazy jest tu sporo - począwszy od dwóch głównych dróg, z których jedna biegnie nad drugą (most), poprzez przejścia pomiędzy budynkami, na tunelach w ich wnętrzu skończywszy. Ogromna różnorodność utrudnia rozgrywkę, ale spora odległość do przejścia na piechotę zniechęca nieprzyjaciół.
Chyba najlepszym sposobem na destrukcje nieprzyjaciela jest atak z mostu. Zmasowana grupa czołgów po stronie GDI na pewno rozgromi nieprzyjaciela. Dla NOD doskonałym wyjściem wydaje się najazd z wykorzystaniem wypełnionego wojakami APC. Kilka Flame Tank'ów i wygrana w kieszeni.