Command & Conquer: Renegade - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Wprowadzenie
Command & Conquer: Renegade, rozwinięcie komputerowego hitu - strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, kolejna gra z serii FPP, uznana przez niektórych zapalonych graczy za marną i po prostu nudną. Pozornie tak można by lakonicznie podsumować tę produkcję. Czy aby jednak twierdzenie, że Renegade jest naprawdę aż tak zły, miało sens? Według mnie - absolutnie nie!
Tryb dla pojedynczego gracza przypomniał mi stare czasy, gdy na moim blaszaku królował Duke Nukem 3D. Wiem, porównanie, co najmniej dziwne, ale dosadnie tłumaczące główne zasady rozgrywki - strzelaj do wszystkiego, co się rusza, zbieraj tysiące przedmiotów i naboi po drodze, szukaj sekretów... co więc odróżnia tę grę od setek innych FPP? Przede wszystkim: niezwykła atmosfera! Tytułowy bohater, Havoc, który chyba pół swojego życia spędził na siłowni, jak nic przypomina starego dobrego Duke'a. Nieważne, czy było to zamierzone, czy też nie - i tak "Renegatowi" bliżej do "księcia" niż przykładowemu Serious Sam'owi.
Druga sprawa, przemawiająca na korzyść Renegade to tryb dla wielu graczy, a dokładnie jego wersja "C&C Mode". Tutaj wszyscy gracze są podzieleni na dwie grupy - NOD i GDI. Każda grupa posiada własną bazę, a zadaniem przeciwnika jest oczywiście ją zniszczyć. Coś pięknego - całość wygląda jak strategia, tylko że gracz nie steruje poczynaniami jednostek sam, a z pomocą dziesiątek graczy z całego świata! Zapaleni stratedzy - lepiej odstawcie Red Alert 2, Tiberium Sun, czy wszelkie inne eRTeeSy na półkę! Nadszedł czas na Renegade'a!
Niniejszy poradnik przeprowadzi Cię szczegółowo przez wszystkie dostępne misje dla pojedynczego gracza, wskaże wszystkie sekretne zadania, jakie udało mi się odnaleźć i w końcu - wprowadzi w podstawy gry wieloosobowej. Mam nadzieję, że te informacje pomogą Tobie, Graczu w dogłębnym poznawaniu świata Command & Conquer.
MP - Porady
Kilka uwag na początek
Postanowiłem napisać coś więcej o rozgrywce wieloosobowej w C&C Renegade. Głównie dlatego, iż całkiem nowy i niespotykany wcześniej tryb C&C Mode może wydawać się graczom pierwszy raz stykającym się z tym tytułem nudny i ogólnie - bezsensowny. Dwie drużyny NOD i GDI, dysponujące każda własnymi bazami obejmującymi podstawowe budynki produkcyjne oraz czasami również struktury obronne, muszą wygrać z przeciwnikiem w określonym czasie. Tak pokrótce lakonicznie podsumuję ten typ rozgrywki. Jeśli chcecie dowiedzieć się o nim więcej, zapraszam do wgłębienia się w dalszą cześć porad przeznaczonych dla trybu wieloosobowego.
Trudności z odnalezieniem się w nowym świecie mogą mieć nawet najlepsi gracze, a to głównie dlatego, iż zmieniono diametralnie aspekt rozgrywki. Nie ma tu miejsca na akcje pojedynczego żołnierza, samotnie niszczącego całe bazy i koszącego kilkoma strzałami setki przeciwników. Tutaj postawiono na rozgrywkę drużynową, ale na skalę tak wielką, iż nie można nawet marzyć o zwycięstwie bez pomocy kolegów z teamu!
Ogromne zróżnicowanie dostępnych jednostek jeszcze bardziej pogłębia różnicę pomiędzy innymi grami FPP. Każdy przedstawiciel danej formacji wojskowej jest przeznaczony do innego celu - zwykły karabinier poradzi sobie z lekką piechotą, grenadier czy facet z miotaczem ognia nadadzą się do niszczenia pojazdów i struktur... i tak można by wymieniać bez końca. Ogólnie chodzi o odpowiednie dobieranie oręża do przeciwnika. Po prostu atak z karabinem maszynowym na Mammoth Tank'a wywoła tylko śmiech na sali.
Kolejną niespotykaną dotąd nowością są pojazdy. To głównie na nich spoczywają obowiązki neutralizowania wrogich struktur obronnych oraz budynków. Głównie, gdyż dysponują ogromną siłą rażenia, w porównaniu ze zwykłym żołnierzem. Ale jak możecie się tego domyślić, pojedynczy pojazd raczej niczego nie wskóra - tutaj potrzeba pracy drużynowej. Wszystkie pojazdy są też oczywiście podzielone wedle przydatności w walce z żołnierzami czy innymi pojazdami - dlatego można mówić o niezliczonej ilości taktyk prowadzących do zwycięstwa.
Wspomniałem o profesjach, pojazdach, ale jak to można zdobyć, zapytacie. Otóż potrzebne są do tego kredyty. Podczas gry obie drużyny są w posiadaniu budynku zwanego Rafinerią (Refinery), dzięki czemu gotówka sama napływa na konta wszystkich graczy. Jednak jest to powolny proces. Można go przyśpieszyć walcząc - każde trafienie w przeciwnika dodaje pewną liczbę kredytów, a jego unicestwienie - zależnie od zniszczonego celu - od kilkudziesięciu do kilkuset kredytów! Dodatkowym sprzymierzeńcem jest Tiberium Harvester - żniwiarka, zbierająca Tiberium ze specjalnych pół. Jeśli dotrze pełna do Rafinerii, każdy z graczy dostanie po 300 kredytów gratis.
W każdym budynku znajduje się obiekt zwany Master Control Terminal (w skrócie MCT, nazywany w dalszej części przez mnie po prostu terminalem). Jeśli chcesz zniszczyć budynek, to właśnie tutaj należy się dostać (grając oczywiście żołnierzem, jeśli korzystasz z pojazdu, musisz ostrzeliwać budynek z zewnątrz). To najbardziej czułe miejsce całej struktury, doskonale nadaje się na podłożenie ładunków wybuchowych. Kilka takich niespodzianek i cała struktura legnie w gruzach.
Kolejnym ważnym elementem budowli są Purchase Terminals (PC, terminale kupna). To tutaj możemy kupić nowe pojazdy czy upgrade'ować żołnierzy. Nie można oczywiście korzystać z PT we wrogiej bazie, ale nawet w zniszczonym sojuszniczym budynku są one aktywne.
Obrona budynków to najważniejszy element w grze. Stracenie wszystkich struktur oznacza przegraną drużyny. Tak więc grupa powinna mieć wyznaczonych ludzi do pilnowania i naprawiania bazy. Inaczej wróg wedrze się do jej wnętrza i podłoży przekaźnik Ion Storm Cannon lub Nuclaer Strike (działo jonowe lub bomba atomowa). Jeśli podłoży je w specjalnie do tego wyznaczonym miejscu (Pedestal) w Hand of NOD lub Infantry Barracks, jego drużyna wygrywa od razu.
Owe przekaźniki może kupić każdy gracz, oczywiście za odpowiednią sumę. Aby go uaktywnić, potrzeba 5 sekund. W tym czasie nie można biec ani strzelać - gracz staje się bezbronny! Ale jeśli aktywacja przebiegnie pomyślnie, należy odczekać kolejne 15 sekund na uderzenie. W tym czasie Inżynierowie przeciwnika mogą rozbroić przekaźnik, więc nie należy zostawiać urządzenia na pastwę losu.
Podsumowanie
Zwycięstwo można osiągnąć przez:
- Podłożenie przekaźnika (Ion Storm Beacon lub Nuclear Strike Beacon) e specjalnych miejscach w Hand of NOD lub w Infantry Barracks.
- Zniszczenie wrogiej bazy, czyli wszystkich budynków w niej się znajdujących.
- Ukończenia gry z największa liczbą punktów, przyznawanych podczas walki, w wyznaczonym czasie.
Kredyty zdobywasz:
- Podczas gry, będąc w posiadaniu sprawnej Rafinerii.
- Podczas walki, za ostrzał i za zniszczenie wrogiego pojazdu, żołnierza czy struktury.
- Kiedy Tiberium Harvester wróci pełny do Rafinerii.
Autor Poradnika
Piotr Szczerbowski
Informacje o Command & Conquer: Renegade - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 18, ilustracje: 116 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w Command & Conquer: Renegade - poradnik do gry
- Poradnik do gry - MP: Budynki | Command & Conquer Renegade poradnik Command & Conquer: Renegade.
- Misja 01: Rescue and Retribution | Command & Conquer Renegade poradnik Command & Conquer: Renegade.
- Misja 00: The Scorpion Hunters | Command & Conquer Renegade poradnik Command & Conquer: Renegade.
- MP: Mapy #3 | Command & Conquer Renegade poradnik Command & Conquer: Renegade.
- MP: Mapy #2 | Command & Conquer Renegade poradnik Command & Conquer: Renegade.