Misja 5 - Promises to Keep (cz.2) | Akt 1 | Codename Panzers - Zimna Wojna poradnik Codename: Panzers - Zimna Wojna
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Podążaj na południe do momentu aż natrafisz na bunkier przeciwlotniczy. Proponuję teraz skierować całą armię na północny-wschód. Mógłbyś oczywiście przeprowadzić atak na bazę (5 na mapie), ale musiałbyś liczyć się z obecnością kilku czołgów średniej wielkości, a także bunkrów z miotaczami ognia (1 na mapie ). Małe są więc szanse żebyś z takiej bitwy wyszedł bez strat w ludziach i sprzęcie. Wybierając polecaną przeze mnie ścieżkę natrafisz na opuszczony transporter opancerzony [#51] (2 na mapie ). Do środka możesz wprowadzić choćby medyków, bo w pewnym stopniu będziesz już mógł opierać się na sile rażenia swojego jedynego czołgu. Maszynę tę warto oczywiście od razu zreperować, a to dlatego, że przejęty transporter opancerzony dysponuje już odpowiednim wyposażeniem do przeprowadzenia takiej operacji.
[#51]
Udaj się teraz dalej na wschód, a konkretnie w stronę zejścia, które pokazane Ci zostało podczas wyświetlania krótkiego filmiku (4 na mapie ). Zauważ, że do Twojej armii dołączył tu oddział moździerzowy. Nie musisz z niego korzystać już teraz, niemniej może się on stać przydatny w końcowej fazie rozgrywania tej misji. Wybierz teraz drużynę szturmową i wyślij ją do przejścia. Zauważ, że Twój oddział wyjdzie z tuneli w lewym dolnym narożniku mapy (4 na mapie ). Wybierz z paska umiejętności granat odłamowy i rzuć go w stronę najbliższego zbiornika (5 na mapie). Eksplozja zbiornika zniszczy całą bazę [#52], a także większość znajdujących się na jej terenie jednostek. Oddział szturmowy powinien teraz naturalnie powrócić do reszty Twoich oddziałów korzystając z tego samego przejścia co wcześniej.
[#52]
Pozostał Ci już tylko drugi cel główny (Odszukaj i uratuj kapitana Kirklanda). Do magazynu, w którym przetrzymywany jest Kirkland (6 na mapie), możesz przedostać się na dwa sposoby. Bardziej oczywisty wariant zakłada atak od strony bramy głównej, a więc z zachodu. Wybierając taki rozwój wydarzeń musisz się bardzo pilnować po drodze do magazynu ponieważ możesz wpaść na jednostki wroga. Swoje oddziały zatrzymaj po dotarciu do bramy głównej [#53]. Przesuń teraz snajperów do przodu, a po odkryciu lokalizacji bunkra z miotaczem ognia (1 na mapie ) ostrzelaj ten obiekt z wykorzystaniem drużyny moździerzowej. Dobrze byłoby też przystąpić do oczyszczenia północnego placu. Nie powinno to być szczególnie trudne, bo będzie on pilnowany jedynie przez piechotę.
[#53]
Możliwy jest także atak na bazę od wschodu. W takiej sytuacji po odnalezieniu transportera opancerzonego (2 na mapie ) musiałbyś skierować się na wschód, omijając od południa blokujące przejście tramwaje (5 na mapie ). Może się zdarzyć tak, że po drodze okaże się konieczne zniszczenie 1-2 czołgów, ale Twoja maszyna powinna sobie doskonale poradzić. Na północny-wschód od tej drogi znajduje się ponadto punkt medyczny (1 na mapie ). Po dotarciu do wschodniej krawędzi planszy skieruj się na południe, a dotrzesz do niepilnowanej przez nikogo wschodniej bramy [#54]. Nieopodal znajdziesz ponadto wejście do magazynu, w którym przetrzymywany jest kapitan.
[#54]
Z uratowaniem Kirklanda nie będzie na szczęście żadnych problemów. Wprowadź piechotę do magazynu i rozpraw się ze stacjonującym tu pojedynczym oddziałem żołnierzy wroga. Musisz teraz zlokalizować pokazane na screenie [#55] południowe pomieszczenie. Wejdź do środka, a automatycznie uwolnisz Kirklanda. Misja zakończy się w momencie gdy opuści on planszę, korzystając z przejścia zlokalizowanego na wschód od bazy. W międzyczasie możesz zabawić się w strącanie śmigłowców, które atakowały Cię przez cały czas rozgrywania tego etapu. W tym celu z użyciem snajperów pozbądź się obsługi dwóch działek przeciwlotniczych (2 na mapie ), po czym przejmij nad nimi kontrolę.
[#55]