Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 1 - End of the Line (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna poradnik Codename: Panzers - Zimna Wojna

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Opis ukończenia misji

Informacje wstępne: Pierwsza misja nowego aktu kampanii nie będzie wobec Ciebie tak pobłażliwa, jak byś tego sobie życzył. W początkowej fazie rozgrywania etapu zmuszony zostaniesz do ochraniania bazy przed zmasowanymi atakami sił wroga. Konieczne będzie bezbłędne rozmieszczenie oddziałów, a także stałe monitorowanie ich poczynań. Na szczęście prostsza będzie za to końcowa część misji. Wróg przejdzie wtedy do defensywy, a Ty będziesz mógł zająć się staranną eksploracją okolicy.

Dodatkowe uwagi: Tym razem musisz ochraniać aż dwóch bohaterów, a mianowicie poznanych już wcześniej Grobla i Kirklanda. Proponuję każdego z nich wysłać z oddzielną grupą jednostek, a podczas ochraniania bazy wprowadzić ich do bunkrów, dzięki czemu nie będą musieli obawiać się szybkiej śmierci. Jeśli chodzi o dobór jednostek do misji, zdecyduj się na tyle lekkich i średnich czołgów, na ile tylko możesz sobie pozwolić. Koniecznie zabierz co najmniej jeden transporter opancerzony. Możesz też wybrać czy chcesz mieć jeszcze drugą jednostkę tego typu czy może w zamian lepiej byłoby zdecydować się na piechotę.

Zabawę rozpoczynasz w południowej części sektora (1 na mapie) i od razu aktywny stanie się pierwszy cel główny (Ochraniaj główne budynki bazy do czasu przeprowadzenia nalotu). Ochraniane budynki to punkt medyczny i stacja naprawy pojazdów (2 na mapie), ale jeśli tylko zachowasz odpowiednie środki ostrożności, nigdy nie zostaną one bezpośrednio zaatakowane przez siły wroga. Wkrótce otrzymasz pierwszy cel opcjonalny (Utwórz obwód ochronny wokół bazy zanim zjawią się siły wroga). Dostaniesz kilka minut na przygotowanie, które dobrze będzie należycie spożytkować. Podziel swoją armię na dwie w miarę równe części [#56]. W skład każdej grupy powinny wchodzić co najmniej dwa czołgi, transporter opancerzony i co najmniej jeden oddział inżynierów. Do każdej z grup warto też przydzielić po jednym bohaterze.

[#56] - Misja 1 - End of the Line (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#56]

Wyślij utworzone przed chwilą grupy odpowiednio na północ oraz na wschód (3 na mapie). Zgodnie z wyświetlanymi przez grę instrukcjami, Twoi inżynierowie będą musieli umieścić co najmniej cztery miny w każdej z oznaczonych żółtym prostokątem stref [#57]. Nie radzę się z tym jednak śpieszyć ponieważ wykonanie opcjonalnego zadania zaowocuje przedwczesnym rozpoczęciem inwazji. Czwartą minę warto więc podłożyć tuż przed upływem wyznaczonego limitu. W międzyczasie rozstaw w pobliżu oznaczonych stref swoje maszyny i wydaj im rozkaz pozostania w tym miejscu. Piechotę wyślij natomiast do pobliskich bunkrów (2 na mapie ). Opcjonalnie mógłbyś też wydać rozkaz postawienia wież strażniczych, ale mogłyby one zostać w trakcie kolejnych walk zniszczone. Po tym jak inżynierowie podłożą wystarczającą liczbę min wycofaj ich za zaparkowane maszyny i rozkaż im postawienie punktów naprawczych. Zakładam, że Twoje transportery opancerzone są zdolne do naprawiania czołgów, ale proces ten będzie mógł teraz przebiegać płynnie.

[#57] - Misja 1 - End of the Line (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#57]

Sama inwazja nie zaskoczy Cię niczym szczególnym. Będziesz w równym stopniu atakowany z obu stron (3 na mapie). Ważne jest to żeby Twoje jednostki nie oddalały się od wyznaczonych im stref, dzięki czemu będą miały zapewnione stałą ochronę ze strony transporterów opancerzonych oraz postawionych przez Ciebie punktów naprawczych. Jedyne wyjątki rób dla pojawiających się w oddali oddziałów moździerzowych [#58], a to dlatego, że będą się ona ustawiały poza zasięgiem rażenia Twoich czołgów. W międzyczasie w bazie nie będzie się działo nic ciekawego. Nie musisz się obawiać ataków z powietrza, tak więc możesz zapobiegawczo pozostawić aktywne tylko jedno działko przeciwlotnicze (najlepiej to pomiędzy ochranianymi budynkami), a resztę żołnierzy wysłać do walk.

[#58] - Misja 1 - End of the Line (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#58]

Na mniej więcej 9-10 minut przed zakończeniem inwazji rosyjskich sił proponuję wybrać dowolny oddział inżynierów i powrócić z nim do punktu startu (1 na mapie). Do szybszego przemieszczania tych jednostek po planszy możesz wykorzystać zaparkowane w okolicy wojskowe jeepy. Inżynierów wyślij na północ od głównych budynków bazy, a po chwili dotrzesz do miejsca, w którym znajdują się skały [#59] (1 na mapie ). Zapoznaj się z krótkim komentarzem i kliknij na skałach mając wybranych inżynierów, dzięki czemu Twoi ludzie założą ładunki wybuchowe. Po chwili nastąpi eksplozja, a Ty będziesz mógł skorzystać z alternatywnego przejścia do północnej części sektora. Nie musisz się na szczęście obawiać tego, że przeciwnicy odkryją tę lokację, tak więc nie trzeba tu ustawiać dodatkowych wojsk.

[#59] - Misja 1 - End of the Line (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#59]

W dalszym ciągu kontroluj niewielki oddział inżynierów, a jedynie okazjonalnie sprawdzaj czy Twoje główne grupy radzą sobie z odpieraniem ataków sił wroga. Jeśli zauważasz jakieś problemy, dokonuj drobnych poprawek w ustawieniach wojsk. Masz teraz okazję do wypełnienia drugiego celu opcjonalnego (Przejmij kontrolę nad opuszczonym działem Howitzer z użyciem inżyniera). Kieruj się na północ, a wkrótce dotrzesz do niepilnowanego przez nikogo działa [#60] (4 na mapie). Pozwól inżynierom przejąć kontrolę nad tym obiektem i pozostaw ich w tym miejscu, ale uważaj żeby nie znaleźli się na celowniku pojedynczych przeciwników. Na szczęście na osiem minut przed zakończeniem inwazji sam otrzymasz posiłki, które zjawią się w Twojej bazie (1 na mapie).

[#60] - Misja 1 - End of the Line (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#60]