Expedition 33: Jak pokonać Renoira (pierwsza walka)? Expedition 33 poradnik, porady
Renoir to jeden z głównych antagonistów w Expedition 33, z którym pierwszy raz zawalczycie w Starym Lumiere. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy jak go znaleźć, jak go pokonać i jakie są nagrody za jego pokonanie.
Ostatnia aktualizacja: 25 kwietnia 2025
Renoir jest jednym z głównych antagonistów Expedition 33. Walczyć będziecie z nim kilkukrotnie, a pierwsze starcie z nim jest szóstym obowiązkowym bossem w grze. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć bossa, jakie są jego słabe punkty i na co jest podatny oraz jakie są nagrody za jego pokonanie.
Gdzie jest Renoir?
Z Renoirem po raz pierwszy zmierzycie się na końcu regionu Stare Lumiere (Old Lumiere). Czeka na was tuż po dotarciu do flagi Manor Gardens. Boss jest obowiązkowy i walka z nim jest wymagana do dokonania postępu w grze.
Ataki Renoira
- Combo wręcz - Renoir podbiega do członka drużyny i zadaje pięć ciosów laską. Trzy pierwsze następują natychmiastowo po sobie, następnie jest opóźnienie - przed czwartym i piątym ciosem Renoir podskakuje.
- Kałuża Chromy - atak obszarowy. Skaczcie gdy symbol skoku zniknie.
- Gradientowa eksplozja Chromy - Renoir zbiera ogromną ilość Chromy i wykonuje eksplozję gradientową. Zwracajcie uwagę na linie tuszu w kuli Chromy, które ustawiają się podczas ładowania ataku. Wykonajcie kontrę gradientu, gdy wszystkie trzy linie ustawią się pionowo, poziomo i na ukos.
- Potrójna eksplozja Chromy - Renoir zbiera ogromną ilość Chromy i wykonuje trzy eksplozje. Zwracajcie uwagę na linie tuszu w kuli Chromy, które ustawiają się podczas ładowania ataku i parujcie, gdy wszystkie trzy linie ustawią się pionowo, poziomo i na ukos. Eksplozje następują rytmicznie jedna po drugiej, lecz trzecia eksplozja jest gradientowa - wykonajcie kontrę gradientu.
- Fale Chromy - atak obszarowy. Renoir strzela pięcioma falami Chromy. Zwracajcie uwagę na gromadzącą się wokół niego Chromę i parujcie, gdy niemal zniknie. Cztery pierwsze fale następują rytmicznie jedna po drugiej, przed piątą jest spore opóźnienie.
- Dziwne maski - Renoir przyzywa trzy ogromne maski, które plują w was Chromą siedem razy. Ostatni, siódmy strzał jest mocno opóźniony. Maski drżą tuż przed oddaniem strzału - możecie także nasłuchiwać ich, bowiem tuż przed strzałem wydają z siebie bardzo charakterystyczny odgłos.
- Zniknięcie - Renoir podbiega do członka drużyny i tworzy przed sobą małą kulę Chromy. Najpierw wyskakuje w powietrze i macha dwukrotnie laską - zróbcie unik. Następnie wykonuje atak gradientowy - wykonajcie kontrę gradientową, gdy uniesie laskę do góry. Jeśli dacie się trafić atakiem gradientowym, postać zniknie z pola walki. Oznacza to natychmiastową śmierć z brakiem możliwości wskrzeszenia przez resztę starcia.
Jak pokonać Renoira?
Renoir to trudny boss wyposażony w wiele potężnych, trudnych do sparowania ataków. Jest neutralny na wszystkie żywioły. Wystrzegajcie się zwłaszcza eksplozji Chromy - jeśli świat od razu zmieni barwy gdy Renoir zacznie gromadzić kulę energii, wykona on pojedynczą eksplozję. Jeśli kolory świata pozostaną identyczne, wykona on trzy eksplozje. Jego najgroźniejszym lecz też najrzadszym atakiem jest zniknięcie, które zabija waszego bohatera i odbiera możliwość wskrzeszenia - nie próbujcie parować, grajcie bezpiecznie, najpierw wykonując unik, a następnie kontrę gradientu.
W połowie walki Renoir przyzwie dwa skupiska płatków. Choć płatki same z siebie nie atakują, natychmiast przestańcie go atakować i skupcie się na płatkach zanim wznowicie walkę. Jeśli zdrowie Renoira spadnie do krytycznego poziomu, podczas gdy płatki nadal istnieją, wchłonie je on, lecząc się niemal do pełna. Zniszczcie zatem oba skupiska płatków potężnymi atakami przeciw pojedynczym celom i dopiero wtedy dobijcie Renoira.
Nagrody za pokonanie Renoira
Za pokonanie Renoira otrzymacie:
- 51,750 XP,
- 5,988 Chroma,
- Melarum - broń dla Maelle,
- Polished Chroma Catalyst x3.
- Umiejętność Esquie - Esquie może teraz przepływać przez rafy koralowe,
- Umiejętność Esquie - Esquie może teraz rozbić dla was obóz nie tylko na powierzchni kontynentu, lecz także przy dowolnej fladze.
Zobacz także: