Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Expedition 33 - poradnik do gry

Expedition 33 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Expedition 33: Wszyscy przeciwnicy Expedition 33 poradnik, porady

Każda lokacja w Clair Obscur Expedition 33 wprowadza kilku nowych wrogów o różnych atakach i właściwościach. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy wszystkich przeciwników w grze, ich umiejętności i podatności.

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2025

Clair Obscur Expedition 33 zawiera wielu różnych wrogów o różnych atakach i właściwościach. Każda nowa lokacja wprowadza do gry kilkoro nowych przeciwników. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy wszystkich przeciwników w grze, ich umiejętności i słabości.

W naszym poradniku znajdziecie również opisy walk ze wszystkimi głównymi i pobocznymi bossami w grze.

Mim

Mimowie są rzadkimi wrogami, znajdującymi się w najbardziej ukrytych zakamarkach mapy. Choć różnią się statystykami, każdy z nich walczy tak samo. Ich ataki to:

  1. Bariera - Mim zawsze rozpoczyna walkę otaczając się barierą, która drastycznie redukuje obrażenia. By ją zniszczyć, musicie uzupełnić pasek przełamania mima i ogłuszyć go.
  2. Combo wręcz - Mim doskakuje do was i zadaje trzy ciosy. Najpierw dwa szybkie ciosy rękami, potem opóźnione uderzenie głową.
  3. Dziwne combo - przeciwnik chwyta za niewidzialny młot i zadaje cztery ciosy. Dwa pierwsze ciosy następują jeden po drugim, trzeci i czwarty są delikatnie opóźnione.

Ataki mimów pozbawione są znaków szczególnych poprzedzających cios, więc będziecie musieli parować i unikać na wyczucie. W walce z Mimami skupiajcie się na ładowaniu ich paska przełamania pojedynczymi atakami, a gdy to zrobicie, użyjcie umiejętności przełamującej, np. Przeciążenie Gustave'a, by pozbyć się bariery.

Lancelier

Lancelier to najbardziej podstawowy przeciwnik w grze. Jest podatny na lód. W głowie ma słaby punkt, który możecie zniszczyć strzałem z broni, by zadać pokaźne obrażenia. Jego ataki to:

  1. Wolne pchnięcie - Lancelier doskakuje do was, kręci lancą i trzyma ją za plecami. Po sporym opóźnieniu wykonuje pchnięcie.
  2. Szybkie pchnięcie - wróg podchodzi do was, opuszcza lancę, delikatnie rusza biodrami i natychmiast wykonuje pchnięcie.

Choć oba ataki Lanceliera trzeba parować na wyczucie, jest to dość proste ponieważ oba to pojedyncze ciosy. Zazwyczaj możecie sobie ich zostawić na koniec starcia.

Portier

Portier to twardy, duży przeciwnik o znaczącej ilości zdrowia. Jest podatny na lód. W torsie ma słaby punkt, który możecie zniszczyć strzałem z broni by zadać pokaźne obrażenia. Jego ataki to:

  1. Fala uderzeniowa - atak obszarowy. Portier składa obie ręce przed sobą, unosi je w górę, po czym uderza całą drużynę. Parujcie, gdy wróg będzie trzymał ręce poziomo nad sobą.
  2. Skok - Portier skacze w powietrze, unosząc ręce, po czym uderza was jeden raz. Parujcie, gdy zacznie opuszczać ręce.

Portierzy z początku zdają się niebezpieczni, lecz ich ataki dość łatwo sparować. Największym zagrożeniem jest zatem ich długi pasek zdrowia.

Volester

Volester to pierwszy latający wróg w grze. Jest niewrażliwy na ataki wręcz i umiejętności - możecie zniszczyć go tylko strzałem z broni. Jest podatny na lód. W głowie ma słaby punkt, który możecie zniszczyć strzałem z broni. Jego ataki to:

  1. Laser - wróg świeci się na czerwono, unosi ręce, wyciąga je w waszym kierunku i strzela laserem. Parujcie gdy opuści ręce i wskaże was oburącz.
  2. Szybki laser - Volester świeci się na żółto, obraca się do was bokiem i robi pół-obrót z wymachem dłoni, strzelając laserem. Parujcie, gdy zamachnie się ręką w waszym kierunku. Nasłuchujcie wroga - tuż przed wystrzałem wyda z siebie nieco głośniejszy odgłos. To wasz znak by parować.

Przeciwnicy Ci giną po około trzech lub czterech strzałach.

Abbest

Mały, choć zaskakująco wytrzymały wróg. Jest podatny na lód. Strzelajcie w jego tors, gdzie ma słaby punkt. Jego ataki to:

  1. Cięcie - Abbest podchodzi do was, odchyla się w tył i zadaje pionowe cięcie laserowym ostrzem. Parujcie kiedy odchyli się całkowicie poziomo.
  2. Zaklęcie - z ziemi wystrzeliwują trzy kryształy. Dwa pierwsze kryształy nie trafiają w nic, dopiero trzeci was uderzy. Nasłuchujcie dźwięku kryształów - pojawiają się w równym rytmie, więc parujcie trzeci kryształ do rytmu.

Prawdopodobnie najsilniejsi przeciwnicy na wiosennych łąkach (Spring Meadows), choć nadal nie są przesadnie niebezpieczni.

Luster

Przeciwnik z dwoma ostrzami zamiast rąk. Jest podatny na elektryczność. Jego ataki to:

  1. Szybkie combo - Luster doskakuje do was i zadaje dwa ciosy. Najpierw trzyma prawe ostrze za plecami i wykonuje szybkie cięcie, po czym wycofuje się, skacze, robi salto i tnie raz jeszcze. Łatwiej jest unikać tego ataku - trzeba to robić na wyczucie.
  2. Furia - Luster rozkłada ostrza i wykonuje trzy szarże. Parujcie, gdy złączy ostrza przed sobą.

Jeden z najgroźniejszych przeciwników w obszarze latające wody (Flying Waters). Zabijajcie ich jak najszybciej.

Demineur

Latający przeciwnik trzymający minę jak balon. Jest niewrażliwy na ataki wręcz i umiejętności - możecie zniszczyć go tylko strzałem z broni. Jego mina to słaby punkt - strzelcie w nią, a wybuchnie, zadając obrażenia od ognia wszystkim wrogom. Jego ataki to:

  1. Piorun - Demineur ładuje dłoń elektrycznością i unosi ją. Następnie opuszcza dłoń i strzela w was błyskawicą. Parujcie dopiero gdy opuści dłoń. Nie dajcie się zmylić - elektryczność przestanie się ładować ułamek sekundy wcześniej.

Wrogowie Ci nie sprawiają szczególnego zagrożenia.

Bruler

Przeciwnik dzierżący kotwicę. Jest podatny na elektryczność. Celujcie w głowę, aby zadać mu sporo obrażeń - to tam mam słaby punkt. Jego ataki to:

  1. Cios kotwicą - Bruler doskakuje do was i zadaje dwa ciosy. Najpierw chwyta kotwicę oburącz, trzymając ją nad głową, i wykonuje zamach z dołu. Następnie wykonuje cios z góry. Lepiej go unikać - musicie robić to na wyczucie.

Dość prości przeciwnicy dysponujący tylko jednym ruchem.

Cruler

Ogromny przeciwnik dzierżący maczugę. Jest podatny na elektryczność. Zaczyna walkę z dwoma punktami pancerza. Słabe punkty okazjonalnie pojawiają się na różnych częściach jego ciała, więc wypatrujcie ich i strzelajcie, gdy się pojawią. Jego ataki to:

  1. Pancerz - Cruler daje wszystkim pozostałym wrogom dwa punkty pancerza. Używa tego ruchu tylko, jeśli w walce jest jeszcze jakiś inny wróg.
  2. Combo - Cruler doskakuje do was i wykonuje dwa ciosy. Najpierw lekko stuka maczugą w ziemię, zamachuje się i uderza was. Następnie zamachuje się ponownie, unosi maczugę nad głowę i ponownie uderza oburącz. Drugi cios tego combo ogłusza. Lepiej robić uniki - musicie działać na wyczucie.
  3. Uderzenie z wyskoku - Cruler skacze w powietrze i unosi maczugę, po czym uderza nią w ziemię. Ten atak musicie przeskoczyć - skoczcie w chwili, gdy symbol skoku zniknie z jego maczugi.

Bardzo niebezpieczni wrogowie. Priorytetyzujcie ich lub najpierw pozbądźcie się wszystkich pozostałych wrogów, by nie mogli nałożyć na nich pancerza.

Robust Sakapatate

Duży kostium gestrali dzierżący maczugę i dużą tarczę. Zaczyna walkę z trzema punktami pancerza. Jest podatny na ogień i odporny na elektryczność. Ma słaby punkt pod prawą pachą - strzelcie w niego pięć razy, a wybuchnie, zadając pokaźne obrażenia. Jego ataki to:

  1. Uderzenie tarczą - atak obszarowy. Sakapatate podchodzi do was, zamachuje się tarczą i uderza całą drużynę, nakładając Mark. Róbcie unik - musicie działać na wyczucie. Natychmiast po uderzeniu unosi tarczę, szykując się do kontrataku - jeśli go zaatakujecie, od razu otrzyma turę i ponownie uderzy tarczą.
  2. Śmierć - atak obszarowy. Gdy Sakapatate zginie, zacznie zataczać się w waszą stronę i w końcu przewróci się na drużynę. Bądźcie gotowi do uniku gdy odchyli głowę i usłyszycie charakterystyczny odgłos.

Bardzo niebezpieczni wrogowie, którzy otrzymują dodatkowe ataki, gdy ich atakujecie. Najłatwiej jest ich podpalić, co zadaje bardzo duże obrażenia dzięki ich słabości na ogień.

Ranger Sakapatate

Kostium gestrali dzierżący miecz i małą tarczę. Jest podatny na ogień i odporny na elektryczność. Ma słaby punkt na lewym ramieniu - strzelcie w niego pięć razy, a wybuchnie, zadając pokaźne obrażenia. Jego ataki to:

  1. Imponujące combo - Sakapatate doskakuje do was i zadaje trzy ciosy. Najpierw zamachuje się mieczem i wykonuje dwa ciosy z obrotu, natychmiast jeden po drugim. Po krótkim opóźnieniu wykonuje trzeci cios. Parujcie - odstęp między pierwszym a drugim ciosem jest za krótki na unik. Nawet jeśli unikniecie pierwszego ciosu, trafi was drugi.
  2. Śmierć - atak obszarowy. Gdy Sakapatate zginie, zacznie zataczać się w waszą stronę i w końcu przewróci się na waszą drużynę. Bądźcie gotowi do uniku gdy odchyli głowę i usłyszycie charakterystyczny odgłos.

Groźni wrogowie, których nieprzewidywalne ruchy sprawiają, że trudno ich postrzelić lub sparować.

Catapult Sakapatate

Kostium gestrali z katapultą na głowie. Jest podatny na ogień i odporny na elektryczność. Koła katapulty to słaby punkt - strzelcie w nie trzy razy, a wybuchną, zadając pokaźne obrażenia i niszcząc katapultę. Jego ataki to:

  1. Katapulta - Sakapatate strzela w różnych członków drużyny czterema pociskami. Róbcie uniki - choć możecie śledzić tor lotu pocisków, okienko parowania jest zmienne. Jeśli wróg stoi bliżej konkretnego członka drużyny, pociski trafią go ułamek sekundy wcześniej.
  2. Ukryte ostrze - Sakapatate używa tego ataku po utraceniu katapulty. Doskakuje do was i dźga was ukrytym kolcem, nakładającym wyczerpanie. Nasłuchujcie odgłosu wyciąganego ostrza i parujcie w chwili, kiedy odgłos ustanie.
  3. Śmierć - atak obszarowy. Gdy Sakapatate zginie, zacznie zataczać się w waszą stronę i w końcu przewróci się na waszą drużynę. Bądźcie gotowi do uniku gdy odchyli głowę i usłyszycie charakterystyczny odgłos.

Jak najszybciej zniszczcie katapultę. Gdy już to zrobicie, możecie zostawić wroga na koniec i skupić się na pozostałych - ostrze znacznie łatwiej sparować od katapulty.

Gault

Humanoidalna postać bez głowy dzierżąca miecz. Jest podatna na ogień i pochłania ziemię. Występuje w dwóch wariacjach - słabszej bezgłowej i silniejszej z ulem zamiast głowy. Jej ataki to:

  1. Pchnięcie - Gault doskakuje do was, odchyla miecz do tyłu i wykonuje pchnięcie. Parujcie lub róbcie unik na wyczucie, gdy będzie trzymał rękę za plecami.
  2. Cięcie - wróg doskakuje do was i wykonuje ukośne cięcie. Parujcie lub róbcie unik na wyczucie, ułamek sekundy po tym jak uniesie ramię. Silniejsze wariacje tego ataku zawierają zamiast tego kombinację trzech rytmicznych cięć.

Dość groźni przeciwnicy, których ataki ciężko wyczuć wizualnie.

Potier

Latający przeciwnik unoszący się na chmurze. Jest podatny na ogień i pochłania ziemię. Jest niewrażliwy na ataki wręcz i umiejętności - możecie zniszczyć go tylko strzałem z broni. Co jakiś czas przyzywa lewitujące garnki, które możecie zestrzelić. Jego ataki to:

  1. Przyspieszenie - nakłada Rush na pozostałych wrogów, sprawiając, że ich tury przychodzą szybciej.

Potierzy to dość wytrzymali wrogowie - dobrym pomysłem może zatem okazać się zostawienie ich na koniec i pozbycie się najpierw pozostałych wrogów. Samotny Potier nie stanowi zagrożenia.

Kultystka z wielkim mieczem

Wysokie przeciwniczki dzierżące dwuręczne miecze. Są podatne na ciemność i odporne na światło. Przed każdym atakiem poświęcają nieco zdrowia by nałożyć na siebie cztery jednostki pancerza. Ich ataki to:

  1. Krwawy miecz - kultystka dźga się i wykonuje kombinację trzech ciosów - dwa zamachy i niski zamach, nad którym musicie przeskoczyć. Unikajcie pierwszych dwóch zamachów na wyczucie i skoczcie, gdy z miecza prawie zniknie symbol skoku.
  2. Skok - kultystka dźga się i skacze wysoko w powietrze. Wykonuje obrót i uderza mieczem z góry. Parujcie lub róbcie unik tuż po tym, jak obróci mieczem o 360 stopni.

Ponieważ kultystki nakładają na siebie pancerz tuż przed każdym atakiem, parowanie jest tu znacznie mniej skuteczne. Najlepiej ich się pozbyć pojedynczą, potężną umiejętnością użytą po zniszczeniu ich pancerza, np. przeciążenie Gustave'a albo gniew floretu Maelle.

Kultysta żniwiarz

Niscy kultyści, nad którymi lewitują trzy czarne kule. Są podatni na ciemność i odporni na światło. Lewitujące nad nimi kule to słabe punkty - strzał we wszystkie trzy natychmiast ich zabije. Ich ataki to:

  1. Mroczne pociski - kultysta macha kosturem, strzelając trzema pociskami lecącymi po łuku. Parujcie lub unikajcie tuż zanim pociski was dosięgną.

Ponieważ żniwiarze mają aż trzy słabe punkty, bardzo łatwo jest się ich pozbyć trzema celnymi strzałami, zanim będą mogli zrobić cokolwiek.

Rocher

Wrogowie przypominający żelazne kolumny leżące na dwóch nogach. Są neutralni na wszystko. Ich ataki to:

  1. Zamach - Rocher doskakuje do was i wykonuje serię dwóch poziomych ciosów. Parujcie lub unikajcie na wyczucie - obserwujcie jego nogi i wypatrujcie, kiedy się obraca.
  2. Obrót - Rocher doskakuje do was i wykonuje serię trzech ciosów. Najpierw wykonuje cios z obrotu, potem natychmiast drugi cios - na końcu skacze w powietrze i zadaje trzeci cios. Tutaj także musicie parować na wyczucie.

Wrogowie ci są wymagający głównie przez brak konkretnych znaków zdradzających moment zadania ciosu.

Hexga

Duże, kamienne golemy z maczugami. Są odporne na ogień. Ich ataki to:

  1. Pancerz - Hexga daje wszystkim pozostałym wrogom dwie jednostki pancerza.
  2. Kombinacja dwóch ciosów - Hexga doskakuje do was i zadaje dwa ciosy maczugą. Parujcie chwilę po tym jak uniesie nogę i chwilę po tym, jak uniesie maczugę do góry oburącz.
  3. Kombinacja trzech ciosów - Hexga doskakuje do was i zadaje trzy ciosy maczugą. Musicie parować na wyczucie - drugi cios jest uderzeniem z wyskoku.

Hexgi są bardzo wytrzymałe i osłaniają innych wrogów, więc zostawcie ich na koniec - najpierw wyeliminujcie wszystkich innych.

Chalier

Humanoidalni przeciwnicy dzierżący wielkie miecze, włócznie lub młoty. Są podatni na światło i odporni na ciemność. Ich ataki to:

  1. Combo mieczem - Chalier doskakuje do was i wykonuje dwa ciosy. Parujcie chwilę po tym jak chwyci miecz oburącz i chwilę po tym, jak się obróci. Możecie też nasłuchiwać charakterystycznego odgłosu i parować, gdy go usłyszycie.
  2. Combo włócznią - Chalier wykonuje trzy ciosy z wyskoku. Obserwujcie jego trajektorię lotu i parujcie gdy zacznie spadać na ziemię.
  3. Combo młotem - Chalier doskakuje do was i wykonuje trzy ciosy. Parujcie na wyczucie - atak ten pozbawiony jest niestety charakterystycznych znaków ostrzegawczych.

Podstawowi przeciwnicy na zapomnianym pobojowisku - priorytetyzujcie tych z młotami, ponieważ najtrudniej sparować ich ataki.

Ramasseur

Mali przeciwnicy z plecakami w spiczastych czapkach. Są podatni na światło i odporni na ciemność. Ich ataki to:

  1. Śmiertelny cios - Ramasseur podchodzi do was i wykonuje pojedynczy cios gradientu. Wykonajcie parowanie gradientu gdy świat zmieni kolor.

Niezbyt groźni przeciwnicy z uwagi na posiadanie tylko jednego, łatwego do przewidzenia ruchu.

Trubadur

Wrogowie w hełmach dzierżący wielkie trąbki. Są podatni na światło i odporni na ciemność. Ich ataki to:

  1. Pancerz - Trubadur nakłada trzy jednostki pancerza na wszystkich pozostałych wrogów.

Tak jak ze wszystkimi przeciwnikami opartymi na wspieraniu innych wrogów, priorytetyzujcie ich lub zostawiajcie na koniec.

Pelerin

Wrogowie dzierżący duże ostrze z lodu. Ich ataki to:

  1. Kontratak - Pelerin kontratakuje pojedynczym ciosem natychmiast po zaatakowaniu go. Parujcie chwilę po usłyszeniu metalicznego odgłosu.
  2. Combo - Pelerin zadaje trzy ciosy. Wykonajcie dwa rytmiczne parowania, a następnie przeskoczcie nad trzecim atakiem gdy symbol skoku zacznie zanikać.

Okno parowania podstawowej kombinacji Pelerina jest bardzo wąskie. Lepiej zatem prowokować go do kontrataków, które sparować i skontrować jest znacznie łatwiej.

Stalact

Ogromne czworonożne golemy z lodu. Potrafią się rozgrzewać, przez co zaczynają pochłaniać obrażenia od ognia. Ich ataki to:

  1. Combo - Stalact podchodzi do was i zadaje cztery ciosy. Nasłuchujcie wroga - parujcie w momencie usłyszenia charakterystycznego świstu.
  2. Trzęsienie ziemi - Atak obszarowy. Stalact wywołuje trzy fale uderzeniowe. Skaczcie nad dwoma pierwszymi falami w chwili, gdy symbol skoku całkiem zniknie, a nad trzecią skaczcie, gdy symbol zacznie zanikać.
  3. Wybuch - gdy Stalact jest ciężko ranny, zaczyna się nagrzewać i nakłada na siebie sześć jednostek pancerza. Dwie tury później podchodzi do was i eksploduje - zróbcie unik gdy skoczy na was.

Bardzo wymagający przeciwnicy, z którymi walka może zająć bardzo długo. Jeśli wasi członkowie drużyny wyposażeni są w broń zadającą obrażenia ogniste, nie wykonujcie kontr ani kontrataków po skoku, tylko uleczycie bowiem wroga.

Strona w przygotowaniu.

Zobacz także:

  1. Poradnik do gry
  2. Pikto i luminy
  3. Jak walczyć z Petank?