Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tory, tunele i estakady | Połączenia | Cities in Motion 2 poradnik Cities in Motion 2

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019

Tory, tunele i estakady

Prócz autobusów i tramwajów wodnych każda forma transportu wymaga odpowiedniej trakcji, po której może się poruszać. Kładąc tory zawsze miej na uwadze, że linia musi kończyć się w zajezdni. Istnieją, zatem dwa rozwiązania. Budowa zajezdni na początku i na końcu planowanej trasy przejazdu, bądź, znacznie efektywniejsze, tworzenie pętli i zawrócenie trasy z powrotem do miejsca startu.

Trakcja dla trolejbusów i tramwajów może być kładziona tylko na istniejących już drogach, bądź alejach (w przypadku tramwajów), metro natomiast można budować swobodnie według własnych założeń. Bez względu na wybrany środek transportu, budowa torów zawsze odbywa się według podobnego schematu:

Po postawieniu zajezdni należy z menu Budowa dróg wybrać odpowiednią trakcję, dobrać żądaną ilość torów i kliknąć pojedynczo LPM na tory z zajezdni - Tory, tunele i estakady | Połączenia | Cities in Motion 2 - Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Po postawieniu zajezdni należy z menu Budowa dróg wybrać odpowiednią trakcję, dobrać żądaną ilość torów i kliknąć pojedynczo LPM na tory z zajezdni.

Manipulując kursorem myszki decydujesz, w którą stronę zamierzasz budować tory - Tory, tunele i estakady | Połączenia | Cities in Motion 2 - Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Manipulując kursorem myszki decydujesz, w którą stronę zamierzasz budować tory. Kolejne pojedyncze kliknięcie LPM ustanowi stałą intersekcję, do której możesz dopasować kolejną część. Każde następne kliknięcie LPM tworzy nową intersekcję. Jest to przydatne, jeśli np. chcesz wybudować trasę z początku prostą, a później skręcającą w innym kierunku. Klikasz, więc LPM w miejscu, gdzie chcesz skończyć linię prostą i przesuwając kursorem tworzysz zakręt od miejsca ostatniego kliknięcia. W przypadku złego położenia torów, pojedyncze kliknięcie PPM cofnie cię do ostatniej zatwierdzonej intersekcji.

Trochę inaczej wygląda sytuacja, w przypadku tramwajów i trolejbusów. Każde pojedyncze kliknięcie LPM utworzy tory na całej długości ulicy, aż do następnego skrzyżowania. Następnie klikając na którąś z ulic za skrzyżowaniem przedłużysz tory trzymając je dalej prosto, bądź skręcając w lewo/prawo, w zależności od wyboru.

Po dopasowaniu odpowiedniej trasy dwukrotne kliknięcie LPM wybuduje tory - Tory, tunele i estakady | Połączenia | Cities in Motion 2 - Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Po dopasowaniu odpowiedniej trasy dwukrotne kliknięcie LPM wybuduje tory.

O ile tory tramwajowe i przewody trolejbusowe mogą być kładzione tylko na istniejących już drogach, metro może powstać dosłownie wszędzie - Tory, tunele i estakady | Połączenia | Cities in Motion 2 - Cities in Motion 2 - poradnik do gry

O ile tory tramwajowe i przewody trolejbusowe mogą być kładzione tylko na istniejących już drogach, metro może powstać dosłownie wszędzie. Pole do popisu daje tu opcja tworzenia estakad i tuneli. W czasie budowy torów klawiszami Page Up i Page Down możesz zmieniać wysokość kolejnych intersekcji. Manewr ten nie tylko pozwala zachować istniejącą architekturę miejską, ale także może pozwolić na prowadzenie kilku linii w tym samym czasie, w tym samym miejscu. Każdą na innym poziomie. Pamiętaj jednak, że im niżej, bądź wyżej będziesz budować, tym więcej zapłacisz.

1 - Tory, tunele i estakady | Połączenia | Cities in Motion 2 - Cities in Motion 2 - poradnik do gry