Grupy społeczne | Grupy społeczne, finanse i reputacja | Cities in Motion 2 poradnik Cities in Motion 2
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Pracownicy fizyczni
Pracownicy fizyczni to na ogół robotnicy z fabryk bądź innych ośrodków pracy wymagającej nie lada tężyzny. Stanowią podwalinę każdej rozkręcającej się firmy. Nie lubią przepłacać za bilety, ale wielu z nich nie posiada samochodów, więc chętnie skorzystają z transportu drogowego pod warunkiem, że z jego pomocą uzyskają łatwy dostęp do wybranych miejsc. Na ogół podróżują do pracy i z powrotem. Nie należą do wybrednych, więc zadowolą się autobusami i najtańszymi przystankami. Planując trasę dla pracowników fizycznych pamiętaj, o takim opracować trasę, by wysiadali na przystanku przy fabrykach około 7.30, a wieczorem odjeżdżali do domów ok. 17.
Pracownicy umysłowi
Pracownicy głównie biur, sklepów i instytucji rządowych, czyli szeroko pojęta klasa średnia. Ich pensje są nieco lepsze od pracowników fizycznych, dlatego ceny biletów nie będą dla nich miały aż tak wielkiego znaczenia, podobnie jak lekkie zatłoczenie pojazdu. By zyskać na reputacji w ich oczach transport musi być jednak szybki i niezawodny. W przeciwnym razie będą preferować użycie samochodu. Podobnie jak pracownicy fizyczni, przemieszczają się po mieście głównie do pracy i z powrotem. Planując trasę dla pracowników umysłowych najlepiej korzystać z przystanków średniej jakości.
Pracownicy korporacji
Pracownicy korporacji to wyższa klasa społeczeństwa: prezesi, lekarze, prawnicy i bankierzy, którzy mają dużo pieniędzy i na ogół jeden lub kilka samochodów. Podróżują z domów, najczęściej położonych na obrzeżach miasta do centrum, gdzie spędzają większość dnia w biurowcach, lub w galeriach handlowych. Wieczorem chętnie odwiedzają kluby nocne.
Cena biletów nie gra dla nich żadnej roli, ale zależy im na szybkości połączenia i komforcie jazdy. Są bardzo wrażliwi na spóźniające się i zatłoczone pojazdy, dlatego najlepiej oferować im jak najszybsze, a w przypadku dużego tłoku, jak największe wozy, które nie będą stały w korkach.
Uczniowie
Uczniowie znajdą się w każdej części miasta. Na ogół nie posiadają oni samochodów, ale z braku pieniędzy, bardziej niż korzystać z transportu publicznego będą woleć przemieszczać się pieszo. Są bardzo wrażliwi na ceny biletów, ale przy niskich ceną dadzą się namówić na kupno wejściówki, jeśli zaoferujesz im szybki transport między domem, szkołą, a ich ulubionym miejscem rozrywki. Nie są przy tym zbyt wybredni w kwestii zatłoczenia, o ile nie jest ono zbyt duże, oraz komfortu. Jeśli chcesz skusić uczniów, oferuj im szybkie i tanie połączenia autobusowe. Chętnie zakupią także tanie bilety miesięczne.
Turyści
Turyści chcą zwiedzić miasto i nie żałują pieniędzy na wakacje. Wysokie ceny biletów im nie przeszkadzają, pod warunkiem, że jazda jest przyjemna, dlatego oferuj im najbardziej komfortową obsługą wliczając w to najlepsze przystanki. Nie są jednocześnie zbyt wrażliwi na tempo przejazdu, więc nie będzie im przeszkadzać krótka "wycieczka" po korkach.
Mieszkają w hotelach i nigdy nie jeżdżą do pracy. Zamiast tego podróżują po lokalnych atrakcjach, takich jak muzea, stadiony i kluby nocne. Planując trasy dla turystów, najlepiej robić pętlę po mieście zaczynającą i kończącą się przy hotelu.
Emeryci
Emeryci prawie nigdy nie wydają swojej emerytury na samochody, a pieszo przemieszczają się bardzo powoli, dlatego stanowią dosyć łatwy cel dla twojej firmy. By mieć pewność, że skorzystają z usług transportu publicznego, zaoferuj im niezatłoczone pojazdy z dużą ilością miejsc siedzących. Prędkość podróży nie ma dla nich specjalnie znaczenia, choć jak wszyscy nie lubią spóźniających się busów. Nie jeżdżą do pracy, ale lubią wypełniać druki w instytucjach rządowych, zaglądać do sklepu, spotykać się ze znajomymi w kościele i przechadzać po parkach. W porównaniu do innych grup, podróżują po mieście przez cały dzień, zwłaszcza między 8mą, a 15tą, więc powinni stanowić duży udział w liniach działających w tych godzinach.