Rodzaje dróg | Rozbudowa miasta poradnik Cities in Motion 2
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Rodzaje dróg
Istnieją następujące rodzaje dróg:
Zwykła droga - najbardziej podstawowy typ. Mogą służyć, jako główne arterie miasta, jednak nie są zbyt reprezentatywne, dlatego najlepiej sprawdzą się w blokowiskach i jako drogi dojazdowe. Mogą mieć do 8 pasów oraz posiadać chodniki, buspasy i miejsca parkingowe.
Droga jednokierunkowa - idealnie sprawdzą się w ciasnym centrum wokół wysokich biurowców, by zmniejszyć korki w godzinach szczytów. Mogą również służyć, jako wjazd/zjazd na duże mosty i drogi ekspresowe. Co ważne, mają pierwszeństwo względem zwykłych dróg i alei. Mogą mieć maksymalnie 4 pasy oraz posiadać chodniki, buspasy i miejsca parkingowe
Aleja - szerokie aleje zajmują bardzo wiele miejsca. Mają jednak wysokie walory dekoracyjne oraz umożliwiają jazdę tramwajów wydzielonym pasem pośrodku, dzięki czemu ominą one ruch uliczny. Idealnie sprawdzą się do wyznaczania głównych ulic centrum. Podobnie jak zwykłe drogi mogą mieć do 8 pasów wraz z chodnikami, buspasami lub miejscami parkingowymi. Mają jednak pierwszeństwo względem nich.
Droga ekspresowa - główne drogi przelotowe miasta. Są jednokierunkowe i pozbawione sygnalizacji świetlnej. Jednocześnie nie powstaną przy nich żadne budynki. Nie można ustawić także przy nich chodników, ani miejsc parkingowych. Najlepiej sprawdzą się w rodzaju autostrad łączących szybko odległe części miasta. Ich budowa jest jednak bardzo droga, a trasa w dwóch kierunkach wymaga sporo miejsca. Mogą posiadać maksymalnie 5 pasów, w tym buspas.
Droga dla pieszych - brukowany chodnik, po którym nie mogą poruszać się samochody. Można natomiast kłaść na nim tory tramwajowe. Dobrze sprawdzi się do ekskluzywnych uliczek z butikami i parkami. Również w przypadku budowy podziemnych przystanków trzeba doprowadzić do nich chodnik na powierzchni, by pasażerowie mogli odnaleźć drogę.