Część 2 | Opis przejścia Chuchel Chuchel poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Druga część poradnika zawiera opis przejścia etapów 8 i 9, podczas których będziesz mieć okazje pograć chwilę w wariacje produkcji-klasyków, które dziś mają status kultowych.
Etap 8
Ślimak, z którym trzeba wejść w interakcję.
- Wejdź w interakcję z kołowrotkiem, a następnie kliknij na skorupę ślimaka. Gdy olbrzymi ślimak się pojawi, kliknij na niego i wybierz drugą w kolejności ikonkę interakcji (ikonka uśmiechniętej buźki).
- Ślimak ulegnie przeobrażeniu i do wyboru będą trzy ścieżki - lewa, środkowa i prawa. Ścieżki te doprowadzą cię do miejsc, w których rozegrasz kilka etapów w wariacjach klasycznych gier - Space Invaders (lewa strona), Pac-Man (srodek) i Tetris (prawa strona). Musisz ukończyć je wszystkie, by móc przejść dalej.
Wariacja na temat Space Invaders.
- Po wybraniu tej z lewej strony, trafisz na nową planszę, gdzie z góry ekranu opadać będą kolorowe stwory. Będą one wypluwać krople w różnych kolorach - po kontakcie z nimi bohater sam zmieni kolor i będzie w stanie likwidować stwory o tym samym kolorze. Jeśli będzie niebieski, będziesz w stanie "zbijać" niebieskie stwory, jeśli zielony to zielone i tak dalej.
- Daj się trafić niebieską kroplą i zbij rząd niebieskich potworów. Potem zrób to samo z zielonymi i czerwonymi. Gdy się z nimi rozprawisz, pojawi się kolejny rząd stworów - je również wyeliminuj.
Na koniec czeka walka z bossem.
- Po chwili pojawi się "boss", którego trzeba będzie pokonać. Gdy Chuchel stanie się czarny, podskocz do góry, by go uderzyć.
- Daj się teraz trafiać kolejnymi kolorami, by zmieniać Chuchela w taką samą barwę, jaką ma boss, a następnie podskakuj, by go zaatakować. Po kilku trafieniach boss padnie na ziemie, a ty wrócisz do ślimaka. Wybierz środkowe drzwi.
Pierwsza mapa w wariacji na temat Pac-Mana.
- Rozpoczniesz rozgrywkę w wariacji na temat Pac-Mana. Twoim celem jest zebranie wszystkich wiśni. Początkowo na ekranie znajdują się tylko pestki - gdy jeden z obecnych na planszy Pac-Manów (pełnią tutaj rolę duchów) przejdzie przez pestkę, zmieni się ona w wiśnię.
- Zbierz wszystkie wiśnie na małej planszy, by kontynuować.
Tutaj druga mapa.
- Na drugiej planszy pojawi się dwójka wrogów, a na środku ekranu będzie butelka z sokiem z wiśni. Gdy ją zbierzesz, wrogowie staną się wrażliwi i będzie można zbierać wszystkie wiśnie. Jeśli załatwisz w tym stanie wroga, ponownie pojawi się on po mniej więcej 20 sekundach.
- Zbierz wszystkie rozrzucone tutaj wiśnie, posiłkując się sokiem - pojawi się on ponownie kilka sekund po zakończeniu oferowanego przez niego bonusu.
- Na finalnej planszy jest 3 wrogów i sporo wiśni do zebrania, jednak jest tutaj także sporo soków, które dają Chuchelowi niewrażliwość. Zbierz wszystkie wiśnie, ponownie posiłkując się sokiem, by zakończyć ten etap i wrócić do ślimaka. Wybierz teraz drzwi z prawej strony.
I w końcu mapa finałowa.
Tetris znacząco różni się od tego, którego wszyscy znają...
- Teraz przyszła kolej na Tetris. Nie będziesz tutaj jednak opuszczać na dół warstw klocków - musisz ich unikać, skacząc bohaterem na boki. Omijaj wszystkie klocki, a w pewnym momencie zaczną one znikać.
- Teraz na ekranie zaczną pojawiać się bomby. Musisz ich unikać - możesz po nich skakać, jednak bądź przynajmniej 2 "kratki" dalej od nich, gdy te będą na ziemi i wybuchną.
- Omijaj bomby przez kilkanaście sekund, aż na ekranie pojawi się duża bomba - wdrap się po niej i zbierz wiszącą u góry ekranu wiśnię.
Teraz trzeba omijać bomby.
- Wrócisz teraz do ślimaka. Wejdź z nim w interakcję i na nowym ekranie wybierz nagrodę za 3 medale.
- Gdy otrzymasz nagrodę wejdź w interakcję z kołowrotkiem, by wywołać scenę, po której trafisz do etapu 9.
Etap 9
Wejdź kilka razy w interakcję z wiśnią, by zakończyć ten etap.
- Etap ten jest prosty i krótki - musisz po prostu kilka razy kliknąć na wiśnię, wywołując różne efekty, po których nastąpi scena i przeniesienie do kolejnego, 10 etapu, opisanego w kolejnej części poradnika.